Snak om drikkevarer osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.265 visninger
25 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2014

Anonym trådstarter

For ikke at skabe uvenskab og forlegenhed har jeg valgt at være anonym 

der har været lidt røre i andedammen pga en barnedåb/navngivning som skal holdes senere på året. Det bliver efter kirken holdt  ude til brunch, og drikkevarerne er  lidt dyrere og skal købes på stedet, da stedet er billigt. 

Vi kom til at snakke om det da værtsparret bla har valgt at undlade invitation til nogle, fordi de drikker en del( ikke alkohol men sodavand)  og godt kan drikke 5-7 ds under sådan et arrangement. Og har bedt/appeleret til at folk ikke  drikker ret meget, fordi de ikke vil betale så meget bagefter for drikkevarer. 

Nu har vi herhjemme snakket og overvejer faktisk lidt at blive hjemme, først var vores børn velkomne og pludselig foreslog de at vi da kunne få dem passet, så vi ikke skulle have dem med. Stedet de holder ligger næsten 3 kvarters kørsel fra kirken, og nu skal vi frygte sure ansigter hvis vi tager noget at drikke.

er det os som er sarte eller  

Samtidig er jeg blevet spurgt om at lave stor fondantkage, og blev spurgt da hende som skulle ha lavet den, ville gøre det gratis, bare ville lave en lagkage eller bradepandekage med marcipan over, og der er intet nævnt om økonomi til matrialer osv. 

Sidder er lidt tilbage og føler drikkevarerne nok bare var dråben, og ved ikke om vi lægger for meget i det, eller hvad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

EnGodMor

Syntes ikke man kan tillade sig og inviterer til sådanne fest, og så skal bestemme hvor meget, eller hvor lidt folk må drikke. 

Så må man sgu lade vær med at holde noget indtil der er råd, så nej i er ikke sippet i mine øjne

Angående kagen, så havde jeg valgt at sige blankt nej til at lave den. 

Ellers må du forlange at de køber alle de råvarer der skal bruges, plus

At du skal have arbejdsløn. 

Knus

Anmeld

29. maj 2014

Frk.S

Jeg må nok erklære mig enige i jeres undren.

Altså hvis man ikke har råd til at holde sådan noget ude, så må man jo lade være.

Anmeld

29. maj 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Syntes ikke man kan tillade sig og inviterer til sådanne fest, og så skal bestemme hvor meget, eller hvor lidt folk må drikke. 

Så må man sgu lade vær med at holde noget indtil der er råd, så nej i er ikke sippet i mine øjne

Angående kagen, så havde jeg valgt at sige blankt nej til at lave den. 

Ellers må du forlange at de køber alle de råvarer der skal bruges, plus

At du skal have arbejdsløn. 

Knus

Tak for svar

tror bare jeg siger nej, for skal nok komme kommentarer fra hendes familie, så det nemmere de punger ud og bestiller ved en bager eller lignende.

godt at høre jeg ikke er sippet, det er i forvejen lidt de skal give for lokaler og mad osv.  Og samtidig er babyopstart billigt da de har nasset sig til næsten alt fra venner og familie og det her blev så bare for meget. Det er jo de samme som virkelig har givet en masse eller givet det billigt, som nu får at vide de ikke må tage det de nu kan drikke, kunne forstå hvis det var øl/spiritus og de ikke gad folk blev fulde eller betale for flere åbnede halvtomme vine. 

Anmeld

29. maj 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg må nok erklære mig enige i jeres undren.

Altså hvis man ikke har råd til at holde sådan noget ude, så må man jo lade være.

Tænker jeg også. Synes et sted det er flabet, inden invitationen er sendt ud at meddele familien, at de lige skal begrænse sig, for man gider ikke betale for at de kan drikke mere sodavand end de synes er fair (de er generelt selv meget at man må få 1 ds, og vand for resten, men kan nemt drikke 2 liter når de er ude) så forstår godt de fik sure miner fra familien  

vi tænker meget om vi vil deltage hvis det skal være på den måde 

Anmeld

29. maj 2014

FF

Anonym skriver:

der har været lidt røre i andedammen pga en barnedåb/navngivning som skal holdes senere på året. Det bliver efter kirken holdt  ude til brunch, og drikkevarerne er  lidt dyrere og skal købes på stedet, da stedet er billigt. 

Vi kom til at snakke om det da værtsparret bla har valgt at undlade invitation til nogle, fordi de drikker en del( ikke alkohol men sodavand)  og godt kan drikke 5-7 ds under sådan et arrangement. Og har bedt/appeleret til at folk ikke  drikker ret meget, fordi de ikke vil betale så meget bagefter for drikkevarer. 

Nu har vi herhjemme snakket og overvejer faktisk lidt at blive hjemme, først var vores børn velkomne og pludselig foreslog de at vi da kunne få dem passet, så vi ikke skulle have dem med. Stedet de holder ligger næsten 3 kvarters kørsel fra kirken, og nu skal vi frygte sure ansigter hvis vi tager noget at drikke.

Samtidig er jeg blevet spurgt om at lave stor fondantkage, og blev spurgt da hende som skulle ha lavet den, ville gøre det gratis, bare ville lave en lagkage eller bradepandekage med marcipan over, og der er intet nævnt om økonomi til matrialer osv. 

Sidder er lidt tilbage og føler drikkevarerne nok bare var dråben, og ved ikke om vi lægger for meget i det, eller hvad

Kan godt forstå dig ,  så tror jeg helder ikke jeg vilde turde drikke en sodavand, eller 2 

De med kagen, så er de meget normal I min familje ( ved ikke om de er det hos de fleste) at man spørger om der er nogen der kan hjælpe med at lave en kage osv  men ikke noget fansy og en fondantkage, er ikke bare noget man laver på kort tid 

Anmeld

29. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det virker lidt mærkeligt.
Jeg ville da have det dårligt, hvis jeg skulle tænke over hvor meget jeg må drikke en dag, hvor jeg ikke har lyst til at tænke over sådan en lille ting.

jeg skal til barnedåb i næste måned, og der er købt vin, men de køber også cola til mig, fordi jeg ikke drikker meget vin. (ved godt man ikke kan tage hensyn til alle, men det med drikkevarerne, synes jeg er dumt)

Til en barnedåb, skal man have det sjovt og ikke tænke på hvad tingene koster, nok derfor der er mange der køber i Tyskland, eller køber de billige sodavande.

Hvis man ikke har råd til drikkevarer, fordi de skal købes der, ville jeg finde et andet sted, og så selv købe drikkevarer, billigt.

Anmeld

29. maj 2014

Anonym trådstarter

FF skriver:

Kan godt forstå dig ,  så tror jeg helder ikke jeg vilde turde drikke en sodavand, eller 2 

De med kagen, så er de meget normal I min familje ( ved ikke om de er det hos de fleste) at man spørger om der er nogen der kan hjælpe med at lave en kage osv  men ikke noget fansy og en fondantkage, er ikke bare noget man laver på kort tid 

Nej, og værre er det med ungerne, og det er små børn vi snakker om som ikke er begyndt i skole endnu. 

Det med kagen er også ok, men når hun ikke vil nøjes elkerstille tilfreds, og ikke tilbyder at give til matrialer, det er vores vennepar, og hun ønsker en stor 3 etagers med flere slags fyld og pynt, der er mange timers arbejde, og alene i matrialer over 500kr for de ting hun ønsker 

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

FF skriver:

Nej, og værre er det med ungerne, og det er små børn vi snakker om som ikke er begyndt i skole endnu. 

Det med kagen er også ok, men når hun ikke vil nøjes eller stilles tilfreds, og ikke tilbyder at give til matrialer, det er vores vennepar, og hun ønsker en stor 3 etagers med flere slags fyld og pynt, der er mange timers arbejde, og alene i matrialer over 500kr for de ting hun ønsker 

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det virker lidt mærkeligt.
Jeg ville da have det dårligt, hvis jeg skulle tænke over hvor meget jeg må drikke en dag, hvor jeg ikke har lyst til at tænke over sådan en lille ting.

jeg skal til barnedåb i næste måned, og der er købt vin, men de køber også cola til mig, fordi jeg ikke drikker meget vin. (ved godt man ikke kan tage hensyn til alle, men det med drikkevarerne, synes jeg er dumt)

Til en barnedåb, skal man have det sjovt og ikke tænke på hvad tingene koster, nok derfor der er mange der køber i Tyskland, eller køber de billige sodavande.

Hvis man ikke har råd til drikkevarer, fordi de skal købes der, ville jeg finde et andet sted, og så selv købe drikkevarer, billigt.

Enig

fireslog også et andet sted, hvor de selv kunne medbringe, men det her var for dem billigst, da de fik rabat og mad rigtig billigt, men drikkevarer var dyrere så de kunne få nogle penge ind igen, men så blev de åbenbart nærige, og bliver bare sådan lidt, at det skal ødelægge den gode stemning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.