hvorfor vide hvad det bli'r??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

hejsa alle.....
jeg elsker at se jeres maver- jer der er gravide.
og kan se mange glæder sig til scanningerne og hvor I kan se hva det bli'r..
men så tænker jeg, hvorfor vil i vide det? -hvorfor ikk få overraskelsen efter 9 mdr??

hovs glemte at sige tillykke til alle maverne
Louise Vous

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Astrids-mor skriver:

hejsa alle.....
men så tænker jeg, hvorfor vil i vide det? -hvorfor ikk få overraskelsen efter 9 mdr??

Louise Vous

jeg er ALT for utålmodig... en god undskyldning er at det er nemmere at planlægge indkøb osv hvis man kender kønnet - men det ER en undskyldning
Jeg kan godt lide at jeg kan kalde bebser for ham eller hende og ikke bare "den"...det bliver meget mere personligt når man kan kalde guldklumpen ved navn allerede mens den ligger inde i mavsen.
men det er bare min (utålmodige) mening
knuser

Anmeld

12. august 2009

Tina2

Vi har vidst det begge gange og je synes det er SÅ fantastisk at få det at vide i graviditeten... Synes jeg på en eller anden måde knytter mig mere til babyen:-)

Iøvrigt er jeg skide utålmodig og sidste gang måtte jeg vente til 3D-scanning i uge 26, da de ikke kunne se det til MD-scanning da Milas krydsede benene..... Men til 3D'en var der bestemt ingen tvivl:-) Han viste det hele:-)

Kunne da være sjovt at prøve IKKE at vide det en evt 3. gang... Mest det der med at få babyen op efter den er kommet ud og først der se hvad det er... Men er ikke som sådan noget jeg virkelig brænder for at prøve, jeg synes det har været fantastisk at vide det:-))))
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. august 2009

Misjelle

Astrids-mor skriver:

hejsa alle.....

Louise Vous

Jeg er også alt for utålmodig og spændt til at vente. Kan sagtens forstå at man vil gemme overraskelsen, men mener nu bestemt at selve fødselsoplevelsen er så stor i sig selv, at der ikke går noget fra ved at vide hvad kønnet er. Derudover synes jeg det var rigtig rart at kunne have tøj og andre baby ting købt ind uden at alt skulle være i køns neutrale farver, hvilket jeg slet ikke er til (men det er selvfølgelig ikke for indkøbenes skyld at jeg valgte at få kønnet at vide ).

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Astrids-mor skriver:

hejsa alle.....

Louise Vous

nu er jeg godt nok ikke gravid, men kan fortælle at vi oprindeligt ikke ville vide hvad vi fik...indtil vi sad til 4d-scanningen og hun sagde at nu var det jo sidste chance for at vide det så blev vi enige om at få det at vide alligevel, og JEG havde ret....sagde fra 1. dag vi fandt ud af at jeg var gravid, at vi ville få en pige

Anmeld

12. august 2009

TbCp

Astrids-mor skriver:

hejsa alle.....

Louise Vous

Jeg fik kønnet at vide... dog først omkring uge 32 da de ikke kunne se det før.

Det havde intet at gøre med at jeg ville kunne planlægge indkøb inden barnet kom osv... stoler alligevel ikke 100% på scanningen.

Den eneste grund til at vi fik det at vide var fordi vi var skide nysgerrige
Der var stadig en stor overraskelse da hun kom, hvordan så hun ud, hvem lignede hun, hendes temperament osv osv.

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Tina2 skriver:

Vi har vidst det begge gange og je synes det er SÅ fantastisk at få det at vide i graviditeten... Synes jeg på en eller anden måde knytter mig mere til babyen:-)

Iøvrigt er jeg skide utålmodig og sidste gang måtte jeg vente til 3D-scanning i uge 26, da de ikke kunne se det til MD-scanning da Milas krydsede benene..... Men til 3D'en var der bestemt ingen tvivl:-) Han viste det hele:-)

Kunne da være sjovt at prøve IKKE at vide det en evt 3. gang... Mest det der med at få babyen op efter den er kommet ud og først der se hvad det er... Men er ikke som sådan noget jeg virkelig brænder for at prøve, jeg synes det har været fantastisk at vide det:-))))

LOL hvor skægt, det gjorde Daniella også....hun lå præcis på samme måde

Anmeld

12. august 2009

Tina2

LotteGabriella skriver:

LOL hvor skægt, det gjorde Daniella også....hun lå præcis på samme måde

He he, ja bestemt ingen tvivl der

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

He he, ja bestemt ingen tvivl der

nej det må man sige

Anmeld

12. august 2009

mor_sabina

Astrids-mor skriver:

hejsa alle.....

Louise Vous

Det er faktisk rigtig sjovt det lige kommer på banen for jeg sad her den anden dag og tænkte hvorfor jeg egentlig havde fået det at vide. Hvad var det der gjorde at jeg ville vide det og ikke vente.
Men jeg tror simpelthen det var min forberedelsesfase. Jeg kunne købe ind i blåt og jeg kunne tænke navne osv. Havde faktisk de første 20 uger været helt sikker på at det var en pige så da det lige pludselig viste sig at være en dreng blev jeg faktisk lidt overrasket. Hva nu hvis man går og forestiller sig noget og så bliver skuffet ved fødslen!? Tror faktisk bare det er min måde at få styr på tingene. Men det er et rigtig godt spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.