dårlig vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2014

Mor til F

Jeg ELSKER chokolade og skal have noget hver dag..UPS

Specielt når jeg er gravid, som nu, er det jo ikke så smart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

tarkoflen

Jeg har ikke stemt, da jeg ikke drikker flere liter sodavand om dagen, selvom jeg godt kunne jeg elsker Coca cola og Faxe kondi, men jeg prøver at holde mig i skindet så mange dage som muligt

Og så er jeg bare generelt en sukkergris øv det ikke er gulerødder der er min last

Anmeld

25. maj 2014

Kay

ingen af dem passer på mig... ikke at jeg ingen dårlige vanre har... kan da godt li cola, og kage og chokolade... men ikke sådan at jeg drikker/ spiser det hver dag... 

en kinde off dårlige vane eller hvad man skal kalde det jeg har... er at jeg ikke kan li smagen af vand... syntes det smager forfærdeligt... og har derfor store problemer med at få nok væske uden at få sukker/sødestoffer...

og nej det hjælper ikke at putte lime/citron/appelsin eller bær i... det smager stadig grimt... 

Anmeld

25. maj 2014

Trekløver(:

Jeg ryger når jeg er stresset

Anmeld

25. maj 2014

Carina:-)

Cola ! 
Elsker cola og drikker littervis af det. 
Det er endda cola light- Og inden nogen fortæller mig at det er slemt med sodestoffer skynder jeg mig lige at sige at jeg har diabetes og derfor kun må drikke light 

Anmeld

25. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er simpelhen en kæmpe torsk

jeg var holdt op med at drikke cola (pepsi max)

jeg har i et halv år fået et forbrug på 2-3 liter om dagen..

og det var det der gav mig energi og styrke til hele dagen.. holdte så for 2 mdr siden.. men faldt i sidste uge og tør ikke stoppe nu.. da sidst var jeg mega syg i en helt uge.. så på fredag må jeg se om jeg kan stoppe igen..

problemet er bare at jeg føler det er okay at drikke det

jeg får energi

bliver gladere

jeg kan komme på toilet oftere ind hver 3 uge

jeg har mindre lyst til søde ting

ulemper

dyrt

usundt

man får dårlige tænder

...

jeg lider af kronisk forstoppelse ..

men når jeg drikker cola går der kun et par dage imellem besøgene.. 

dumme dårlige vaner..

hviken dårlig vane har du ? passer nogle af dem ikke på dig så skriv det i kommentar.. spænde og se hvad folk kommer op med.. 

da jeg ofte synes i alle herinde virker tynde.. lækre og sunde

...

vi lever desværre ikke sundt herhjemme og kan faktisk ikke passe mit tøj mere pga vægtøgning.. og kan ikke skylde skylden på graviditet for har aldrig været gravid 

Men forstoppelse får man jo også af at leve usundt - eller det bliver i hvert fald stensikkert forværret.

Så i stedet for at spise usundt og drikke cola for at mindske forstoppelse - hvad så med at droppe colaen og spise sundt i stedet? Jeg lover dig at du vil få en bedre fordøjelse hvis du begynder at spise mindre sukker og stivelse og mere grønt/flere fibre.

Anmeld

25. maj 2014

Sniks86

Anonym skriver:

Jeg er simpelhen en kæmpe torsk

jeg var holdt op med at drikke cola (pepsi max)

jeg har i et halv år fået et forbrug på 2-3 liter om dagen..

og det var det der gav mig energi og styrke til hele dagen.. holdte så for 2 mdr siden.. men faldt i sidste uge og tør ikke stoppe nu.. da sidst var jeg mega syg i en helt uge.. så på fredag må jeg se om jeg kan stoppe igen..

problemet er bare at jeg føler det er okay at drikke det

jeg får energi

bliver gladere

jeg kan komme på toilet oftere ind hver 3 uge

jeg har mindre lyst til søde ting

ulemper

dyrt

usundt

man får dårlige tænder

...

jeg lider af kronisk forstoppelse ..

men når jeg drikker cola går der kun et par dage imellem besøgene.. 

dumme dårlige vaner..

hviken dårlig vane har du ? passer nogle af dem ikke på dig så skriv det i kommentar.. spænde og se hvad folk kommer op med.. 

da jeg ofte synes i alle herinde virker tynde.. lækre og sunde

...

vi lever desværre ikke sundt herhjemme og kan faktisk ikke passe mit tøj mere pga vægtøgning.. og kan ikke skylde skylden på graviditet for har aldrig været gravid 

Hmm så prøv at Google "aspartam" og læs grundigt og se om du stadig har lyst til pepsi max.

Anmeld

25. maj 2014

lille-fisen

Har ingen af de nævnte dårlige vaner - heldigvis 

Men grunden til du bliver syg når du stopper med at drikke det er jo at du er sukkerafgængig og koffeinafgængig. Det synes jeg er lidt tankevækkende og lidt skræmmende - altså af man direkte kan blive fysisk dårligt af det på den måde.

Er selv vild med kaffe og har faktisk også oplevet at jeg bliver syg hvis jeg tager en total kold tyrker og slet ikke drikker noget fra den ene dag til den anden. Så er det bedre at trappe stille og roligt ned.

Hvis du har svært ved at komme på toilettet handler det nok om at du skal spise flere fibre (de gode kulhydrater - rugbrød/frugt M.v.)

Anmeld

25. maj 2014

Anonym trådstarter

Men forstoppelse får man jo også af at leve usundt - eller det bliver i hvert fald stensikkert forværret.

Så i stedet for at spise usundt og drikke cola for at mindske forstoppelse - hvad så med at droppe colaen og spise sundt i stedet? Jeg lover dig at du vil få en bedre fordøjelse hvis du begynder at spise mindre sukker og stivelse og mere grønt/flere fibre.

nej for jeg får endda recept på noget medicin mod forstoppelse men da det koster en bondegård hver mdr vis jeg skulle tage det hver dag vil det koste en 2000 kr..

og vi er begge på  lav kh så det er overhoved ikke muligt ... og ved colaen ikke er sund.. men det gør mange gode ting.. men lavet nu også tråden for at se hvad andre folk s vaner var .. 

og har en sygdom som kræver jeg spiser en del kuldhydrat og sukker så skal havde det hver dag! 

spiser rigtig fiberigt,, havregryn eller grød hverdag.. grovbrød til frokost.. altid fuldkorns pasta.. og hvidt brød meget meget sjælendt.. elsker nødder men får jeg kun i weekenden da det forstopper mere.. 

Anmeld

26. maj 2014

Clisolka

Cola ! 
Elsker cola og drikker littervis af det. 
Det er endda cola light- Og inden nogen fortæller mig at det er slemt med sodestoffer skynder jeg mig lige at sige at jeg har diabetes og derfor kun må drikke light 

Den sætning har jeg godt nok også hørt tit som diabetiker 

Jeg har til gengæld en dårlig vane med Faxe Kondi Free, dog ikke så meget dagligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.