Overgiver I jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

Christinahr

Eva skriver:

Men at en mor står og råber af sine børn har jo intet at gøre med at børnene har været afsted, det er da fordi moderen ikke magter det...man må jo afstemme sine forventninger...men måske det bare er mig der igen synes mine børn har mere glæde af at være sammen med mig end at være i bh eller sfo....
Jeg synes det er hyggeligt at have dem med ud og handle, men jeg kunne da ikke drømme om at drøne rundt i timer..men sammen gå og handle, det er da super hyggeligt...med mine unger i hvert fald..

Nu er jeg i den situation at jeg først kan hente Aia kl tre. Hun sover til halv tre og skal lige nå at vågne og spise frugt ellers er hun......Så mens jeg barsler går jeg bare hjemmefra før og da jeg læste havde jeg halvanden time fra jeg fik fri til hun var vågen. Så derfor har jeg måske ikke haft problemet.

Ved egentlig ikke om der er forskel på børn. Jeg kan ikke huske situationer hvor jeg har gået rundt med en skrigende unge i fakta. Det hænder altså også at jeg har begge unger med, men stiller efter at handle alene.

Ja det er måske nok forventningerne så. Jeg kan sagtens se der er nogen der skal have ungerne med, men synes virkelig ofte jeg støder på situationer hvor ungerne skriger og moren eller faren skælder ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

mor_sabina

Christinahr skriver:

Altså hun kommer jo med ud at handle i weekender og sådan eller hvis vi er på mor datter tur til byen. Jeg synes bestemt ikke børn får noget ud af at slæbes rundt i et supermarked efter en dag i institution. Jeg krummer tær hver gang jeg ser en mor står og råber af sine overtrædte unger. Man tvinger jo heller ikke ungerne til at deltage i madlavning, vasketøjet eller andet med mindre de er i humør til det - derfor afskærmer jeg dem jo heller ikke fra hvordan husholdningen fungere. Men hver ting til sin tid

Jeg forstår faktisk godt hva du mener men jeg vil også synes at de har godt af at komme med. Måske ikke hver dag og hvis bare man sørger for at være på forkant med problemet overtræt måske kan de få et æble at gnaske på eller anden så tror jeg godt det kan blive hyggeligt alligevel.

Anmeld

12. august 2009

AstridM

Jeg har en fin kommunikation kørende med mine piger, så de ved hvornår de kan plage og få, og ikke. SÅ når jeg siger slut nu. så er det slut og der er lukket så må de skrige sig hæse de får ikke noget

Anmeld

12. august 2009

4xGreve

Min helt personlige mening var at du gjorde det rigtige hele vejen igennem...

Jeg har selv oplevet det dog med en lidt mindre Daniella (hun er så utrolig stædig og hys hehe) men både i bilka, kvikly og i den lokale rema og ihh hvor kan folk stirre mm. og det gør squ ondt langt inde i men det er ikke noget jeg vil lade mig berør af, min mand og jeg har lavet det til en form for humor "så du hvordan hun kigget" agtigt hehe...

Vi handler altid alle tre sammen så det er en familie hygge ting og det syntes jeg kun er sundt så hun lære det og så det ikke bliver en sur hverdags ting men en hyggelig familie tur og vi nyder det for det mestre alle sammen...

Jeg vil selv ha stået fast MEN jeg vil ALDRIG råbe af mit barn og slet ikke offenligt for tror det giver dybe hak, dyber end man lige tror og jeg tror virklig bare ikke det er sundt for hold da op det må være ydmygende..
Jeg opdrager helst uden at skælde ud og råbe osv. (self. kan det smutte men vil gøre alt for at undgå det, for det siger jo mere om mig end bette pigen)

Sikke en gang vullapyk jeg lige fik skrevet der...

Varme knus - Stina

Anmeld

12. august 2009

Pia

Jeg ville have gjort præcis som du har gjort og har også gjort det ..
Prøver da også og handle inden hun er blevet hentet, men det kan bare ikke altid lade sig gøre og Lærke vil faktisk også gerne med ud og handle..
Men vores unger ved jo så ude mærket godt hvor vores grænser går og alligevel tester de os..

her hjemme tester Lærke os i stor stil i tiden..
det hele startede da hun blev store søster for 8 uger siden og det er selvfølgelig helt narturligt at hun reagere..
men men men hun trækker bare så lige grænsen ekstra langt lige nu..
hun kom af med nat sutten for 4 uger siden.. og siden da har nat putning været rent helvede..
Hun fik endda en stor gave og massere ros, da hun smed natsutten...
Hun spørger ikke efter den.. Men hun skriger og jeg mener virkelig skriger og græder helt hysterisk hver aften når hun skal puttes.. hun er kommet frem til ar hun ikke skal sove .. hun kan ikke sove siger hun og dte er selvom hun er sejlende træt..
Vi prøver hver aften og være meget meget pædagosik korretkt, men det ender lige pt med hver aften at vi må hæve stemmen rigtig meget og fortælle hende at det er os der bestemmer og ikke hende..
Det er pisse hårdt og ved da godt at det alt sammen er en reaktion på at hun er blevet storesøster.. Men hun skal jo forsat vide hvor grænsen går og hvem der bestemmer..
Jeg hader det som pesten, men igen hun skal jo vide hvem der bestemmer og at det ikke hjælper noget det cirkus hun stiller op hver aften...

Pia..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.