Overgiver I jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. august 2009

Lullaby

Efter en forfærdelig indkøbstur i Kvickly er jeg så frustreret og træt at jeg kunne tude og tvivler på mig selv.
Bella plejer at få lov til at sidde foran på sit sæde når det bare er os 3 og far ikke er med. Idag svarede hun igen og talte grimt så jeg sagde efter at have advaret hende at det måtte hun ikke nu.
Det gik okay indtil vi kom ind i kvickly hvor hun tog emnet op. Jeg forklarede at hun ikke havde hørt efter og derfor ikke fik lov. Og så gik helvede løs. Hun bogstavelig talt skreg ad mig. Og da hun så fandt ud af at vi ikke skulle lave modellervoks fordi hun skreg og ikke ville høre skreg hun endnu højere. Hun græd ikke, hun skreg. Normalt ville Mathias have taget hende med udenfor men da jeg var alene stillede jeg mig i kø for at betale med 2 skrigende børn for Yazmin blev ked fordi Bella var ked. Alle stirrede bare på mig og jeg kunne se folk rystede på hovedet..
Jeg har læst så mange børnebøger så jeg gjorde mig bedste for at tysse hende ned. Jeg sagde at jeg godt kunne forstå hun var ked, at jeg var ked at at hun var ked osv men at vi ikke skulle lave modellervoks osv. Selvfølgelig stod vi i den kø hvor det gik langsomst. Hvad ville I have gjort? Gået?`Men varene lå på båndet. Bøjet af? Men mister man så ikke konsekvens-funktionen? Jeg er bare så ked af at en hyggelig eftermiddag hvor vi skulle lave modellervoks blev til en eftermiddag med skrig og skrål og ingen hygge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Plysbjørnen

MorpåSjælland skriver:

Efter en forfærdelig indkøbstur i Kvickly er jeg så frustreret og træt at jeg kunne tude og tvivler på mig selv.
Bella plejer at få lov til at sidde foran på sit sæde når det bare er os 3 og far ikke er med. Idag svarede hun igen og talte grimt så jeg sagde efter at have advaret hende at det måtte hun ikke nu.
Det gik okay indtil vi kom ind i kvickly hvor hun tog emnet op. Jeg forklarede at hun ikke havde hørt efter og derfor ikke fik lov. Og så gik helvede løs. Hun bogstavelig talt skreg ad mig. Og da hun så fandt ud af at vi ikke skulle lave modellervoks fordi hun skreg og ikke ville høre skreg hun endnu højere. Hun græd ikke, hun skreg. Normalt ville Mathias have taget hende med udenfor men da jeg var alene stillede jeg mig i kø for at betale med 2 skrigende børn for Yazmin blev ked fordi Bella var ked. Alle stirrede bare på mig og jeg kunne se folk rystede på hovedet..
Jeg har læst så mange børnebøger så jeg gjorde mig bedste for at tysse hende ned. Jeg sagde at jeg godt kunne forstå hun var ked, at jeg var ked at at hun var ked osv men at vi ikke skulle lave modellervoks osv. Selvfølgelig stod vi i den kø hvor det gik langsomst. Hvad ville I have gjort? Gået?`Men varene lå på båndet. Bøjet af? Men mister man så ikke konsekvens-funktionen? Jeg er bare så ked af at en hyggelig eftermiddag hvor vi skulle lave modellervoks blev til en eftermiddag med skrig og skrål og ingen hygge

Her i huset havde hun fået lov til at skrige lige så højt hun kunne... bliver jeg træt af hende kan jeg godt finde på at spørge om hun ikke kan skrige lidt højere for jeg kan ikke høre hende... og ja tilsidst bliver hun træt af det...

Anmeld

12. august 2009

Rasmine

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk tænker!
Hvis ungerne skaber sig, og får et nej og tuder, når vi handler, må de bare tude.
Her er der konsekvens, og den fastholder vi.
Det er jo DIG som bestemmer, hold fast i det!

Anmeld

12. august 2009

Katjaro

MorpåSjælland skriver:

Du er med garanti IKKE den første der har stået med to skrigende børn i Kvickly. 

Jeg synes du gjorde det rigtige, nemlig fuldførte det du var i gang med. Og ja - det er trist når det ender der - og ja i de situationer tvivler man vitterlig på sine evner som opdrager.

Ingen super duper opdrage råd herfra - kun et forstående og trøstende kram

Katja

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Øv...sikke en dum episode...men du kunne jo ikke rigtig have gjort andet.
Jeg har aldrig selv prøvet det, heldigvis...
Knus..

Anmeld

12. august 2009

Christinahr

Det er derofro jeg handler inden jeg henter barnet. Jeg havde gjort som dig, været konsekvent men måske fundet på noget der kunne lyse det op. F.eks. skal vi ikke putte med en film i sofaen når vi kommer hjem eller noget?

Anmeld

12. august 2009

Tynen

Nu er Stella først lige blevet 2, så det er nok slet ikke i samme genre de hysteriske anfald hun kan præstere endnu

Hvis det var mig der havde stået i situationen havde jeg nok bare ignoreret hende.
Det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn om man kan "tale" dem ud af krisen, men jeg kender Stella godt nok til at vide at det ville være at kaste mere brænde på bålet hvis jeg begyndte at tysse hende ned og forklare at jeg også var ked af det osv.
Lidt hys har hun trods alt været

Jeg synes det er svært at svare på hvad du kunne have gjort eller hvad du gjorde forkert, for hvad der er rigtigt for mig er sikkert ikke rigtigt for så mange andre.
Alt i alt er det vel egentlig et spørgsmål om hvordan man opdrager sit barn?Jeg mener ikke at børn tager skade af et: FORDI JEG SIGER DET! og mener nødvendigvis ikke det er det rigtige at forklare, tegne og fortælle at man godt kan forstå det er vred og ked af det men osv...
Men det er bare min holdning og jeg skal da ikke udelukke at den kan nå at ændre sig når hun bliver så stor at vi kan få en dialog i gang

Jeg ved faktisk ikke om jeg kunne komme så langt ud (Eller jo.. Selvfølgelig kan jeg det) at jeg ville ditche vogn og så forlade stedet med en skrigende unge under armen
Jeg har det bare med at blive stædig og fastholde mit - I denne situation at: "JEG skal have handlet og så må du altså affinde dig med det!"

Ej.. Det blev vist lidt langt og rodet.. Håber det gav bare en smule mening
Op med humøret - Jeg er sikker på at du gjorde dit bedste i situationen!

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Christinahr skriver:

Det er derofro jeg handler inden jeg henter barnet. Jeg havde gjort som dig, været konsekvent men måske fundet på noget der kunne lyse det op. F.eks. skal vi ikke putte med en film i sofaen når vi kommer hjem eller noget?

Det syntes jeg er forkert , Min veninde gjorde altid det samme , handlede før hun hentede barnet . Det er at afskærme barnet fra det virkelige liv syntes jeg ..  Hvornår skal barnet så lære hvordan man opfører sig i et super marked ?? Og ude blendt folk i det hele taget ??  

Jeg havde i øvrigt gjort det samme ,, Lad dem skrige

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Det syntes jeg er forkert , Min veninde gjorde altid det samme , handlede før hun hentede barnet . Det er at afskærme barnet fra det virkelige liv syntes jeg ..  Hvornår skal barnet så lære hvordan man opfører sig i et super marked ?? Og ude blendt folk i det hele taget ??  

Jeg havde i øvrigt gjort det samme ,, Lad dem skrige

Mine har også altid været med helt fra starten og når de ville har de selv gået rundt...de skule ikke gå med mig i hånden eller sidde i vognen.
Så nu handler jeg ind med tre unger der selv går rundt og kikker lidt, hjælper med at handle osv...og de går aldrig væk fra mig og jeg har vitterlig aldrig haft unger der har skreget eller været helt ude af den i en butik...men måske jeg bare har været heldig lige på det område...men mine unger skal med og de hentes nu også som det første når jeg har fri...smiler
Knus Eva..

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Eva skriver:

Mine har også altid været med helt fra starten og når de ville har de selv gået rundt...de skule ikke gå med mig i hånden eller sidde i vognen.
Så nu handler jeg ind med tre unger der selv går rundt og kikker lidt, hjælper med at handle osv...og de går aldrig væk fra mig og jeg har vitterlig aldrig haft unger der har skreget eller været helt ude af den i en butik...men måske jeg bare har været heldig lige på det område...men mine unger skal med og de hentes nu også som det første når jeg har fri...smiler
Knus Eva..

Det har også altid været det første jeg har gjort .. Hentet unger når jeg har fri  Tror jeg ville føle mig skyldig i et el andet hvis ikke jeg gjorde (nok bare mig)  Har altid haft dem med overalt også i super marked ,, De har heller aldrig skreget og skabt sig , ved ikke helt hvorfor for ind i mellem har de fået lov til at få en lille ting  Men ikke hver gang ..  Ha i dag har jeg været i babysam med min 16 årige datter ,, Hun tiggede at glas babymos som hun huskede smagte så godt   Jeg tænkte self. skal hun have babymos og hun åd det med største velbehag .. hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.