Overgiver I jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

Heidi B

Jeg synes du gjorde det rigtige.... Jeg har heldigvis ikke oplevet det... endnu...
Vi har ofte vores drenge på  snart 3 år med i vores lokale brugs....
Og jeg fortæller dem ltid inden vi går ind hvorn reglerne er... Og de klare fint at gå rundt med hver deres vogn, altså indimellem så er der lidt mere i vogene end der skulle, men det atger vi bare fra ved kassen.... Vi har været konsekvente fra starten, så da de var mindre og de ikke hørte efter, blev de sat op i klapvognen som vi altid havde med ind.... Den behøver vi ikke mere.... Det er rigtig dejligt... Nogen gange får vi is andre gange ikke... det skal de også lære, at man ikke får noget hver gang man er med...
Og må indrømme at før jeg fik børn og stod bag dig i køen, tænkte jeg da mit, og skiftede da også nogen gange kø.... Nu spørger jeg om jeg skal hjælpe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Christinahr

Tanja.. skriver:

Det syntes jeg er forkert , Min veninde gjorde altid det samme , handlede før hun hentede barnet . Det er at afskærme barnet fra det virkelige liv syntes jeg ..  Hvornår skal barnet så lære hvordan man opfører sig i et super marked ?? Og ude blendt folk i det hele taget ??  

Jeg havde i øvrigt gjort det samme ,, Lad dem skrige

Altså hun kommer jo med ud at handle i weekender og sådan eller hvis vi er på mor datter tur til byen. Jeg synes bestemt ikke børn får noget ud af at slæbes rundt i et supermarked efter en dag i institution. Jeg krummer tær hver gang jeg ser en mor står og råber af sine overtrædte unger. Man tvinger jo heller ikke ungerne til at deltage i madlavning, vasketøjet eller andet med mindre de er i humør til det - derfor afskærmer jeg dem jo heller ikke fra hvordan husholdningen fungere. Men hver ting til sin tid

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Christinahr skriver:

Altså hun kommer jo med ud at handle i weekender og sådan eller hvis vi er på mor datter tur til byen. Jeg synes bestemt ikke børn får noget ud af at slæbes rundt i et supermarked efter en dag i institution. Jeg krummer tær hver gang jeg ser en mor står og råber af sine overtrædte unger. Man tvinger jo heller ikke ungerne til at deltage i madlavning, vasketøjet eller andet med mindre de er i humør til det - derfor afskærmer jeg dem jo heller ikke fra hvordan husholdningen fungere. Men hver ting til sin tid

Men at en mor står og råber af sine børn har jo intet at gøre med at børnene har været afsted, det er da fordi moderen ikke magter det...man må jo afstemme sine forventninger...men måske det bare er mig der igen synes mine børn har mere glæde af at være sammen med mig end at være i bh eller sfo....
Jeg synes det er hyggeligt at have dem med ud og handle, men jeg kunne da ikke drømme om at drøne rundt i timer..men sammen gå og handle, det er da super hyggeligt...med mine unger i hvert fald..

Anmeld

12. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg synes det lyder til du gjorde det rigtige, selvom det ikke er sjovt
Da jeg var lille og var umulig (det var jeg sjældent) kiggede min mor helt normalt på mig og sagde "jeg kan ikke forstå hvad du siger, hvis ikke du taler med alm. stemme", og det holdt hun fast i indtil jeg talte med normal stemme
SKIDE HAMRENDE irriterende, men ihh hvor det dog virkede, og hvor skal jeg dog også bruge den når jeg selv bliver mor

Anmeld

12. august 2009

Kloster

MorpåSjælland skriver:

Efter en forfærdelig indkøbstur i Kvickly er jeg så frustreret og træt at jeg kunne tude og tvivler på mig selv.
Bella plejer at få lov til at sidde foran på sit sæde når det bare er os 3 og far ikke er med. Idag svarede hun igen og talte grimt så jeg sagde efter at have advaret hende at det måtte hun ikke nu.
Det gik okay indtil vi kom ind i kvickly hvor hun tog emnet op. Jeg forklarede at hun ikke havde hørt efter og derfor ikke fik lov. Og så gik helvede løs. Hun bogstavelig talt skreg ad mig. Og da hun så fandt ud af at vi ikke skulle lave modellervoks fordi hun skreg og ikke ville høre skreg hun endnu højere. Hun græd ikke, hun skreg. Normalt ville Mathias have taget hende med udenfor men da jeg var alene stillede jeg mig i kø for at betale med 2 skrigende børn for Yazmin blev ked fordi Bella var ked. Alle stirrede bare på mig og jeg kunne se folk rystede på hovedet..
Jeg har læst så mange børnebøger så jeg gjorde mig bedste for at tysse hende ned. Jeg sagde at jeg godt kunne forstå hun var ked, at jeg var ked at at hun var ked osv men at vi ikke skulle lave modellervoks osv. Selvfølgelig stod vi i den kø hvor det gik langsomst. Hvad ville I have gjort? Gået?`Men varene lå på båndet. Bøjet af? Men mister man så ikke konsekvens-funktionen? Jeg er bare så ked af at en hyggelig eftermiddag hvor vi skulle lave modellervoks blev til en eftermiddag med skrig og skrål og ingen hygge

Hej.

Sikke en træls oplevelse, men jeg synes, du gjorde det rigtige.
Og jeg har også prøvet det en del gange.
En konsekvens er en konsekvens.
Der er ingen gulerod i enden, når man opfører sig slemt.

Jeg har bestemt prøvet det med alle 3 drenge. Mads (5½ år) er inde i en træls periode lige pt, når vi er ude og handle.
Nogle gange tager jeg ham med og vi "øver" det at være i offentligheden. Andre gange gider jeg da bare ikke have ham med.
Og sådan er det!

Mine de store drenge gider bestemt ikke vade med deres mor i Rema ell Super best. De vil kun med, hvis der er nogle lommepenge, der brænder hul i lommerne.
Mads vil gerne med, men han skaber sig ofte. Og hvis jeg er træt i forvejen, gider jeg ikke have ham med, så vi begge kan få en træls oplevelse.

Og IHHH hvor er det møg irriterende, når de bare SKRIGER!! Hader når de bare skriger. Så er de jo hissige og ikke direkte kede af det.
Og jeg prøver også på, at forklare ham at det er en upassende opførsel osv.
Nogle gange hjælper det at tale, andre gange bliver han bare fuldstændig hyzz.

Kloster

Anmeld

12. august 2009

Lone Jakobsen

lige et rigtigt upædagogisk (staves?) svar:
jeg er en af den type mødre som nyder at handle alene. vi er en stor familie og selv om jeg er en rigtig planlægger...ja så er det endnu ikke lykkedes mig at købe ind til 7 mennesker en gang om ugen.... med andre ord: vi handler meget ofte.
så selv om jeg ofte har mindst et barn med når jeg handler.... ja så knus elsker jeg at tulle rundt i bilka et par timer---- helt alene (eller kun med baby)
jeg ser absolut ingen grund til at slæbe mine børn med rundt i diverse butikker, hvis de hellere vil være hjemme ved manden eller lidt længere i sfo.
når jeg har haft børn med som bare nægter at høre efter (og det er sket en del gange) ja så har jeg efter flere forsøg med rolige kommentarer, af og til vendt mig om og sagt: "nu klapper du i eller du kommer ud i bilen og sidde" ikke nemt hvis børnene er meget små, og bestemt ikke lige efter bogen .... men så har jeg ladet dem skrige.
jeg har bedt dem dæmpe sig, men er det ikke lykkedes har jeg bare svedt lidt ekstra og ladet folk kigge efter mine unger.
en veninde har engang vendt sig om og spurgt dem der kiggede mest om de havde lyst til at overtage og det plejer at få folk til at stoppe med at kigge. men ellers plejer jeg egentligt bare at holde øjnkontaktet tilpas længe....så fjerner de blikket igen.
jeg ved godt det nok ikke er et råd du kan bruge til meget, men jeg vil bare fortælle dig at jeg bestemt har stået i dit sted og op til flere gange endda

Anmeld

12. august 2009

Kloster

nutche skriver:

lige et rigtigt upædagogisk (staves?) svar:
jeg er en af den type mødre som nyder at handle alene. vi er en stor familie og selv om jeg er en rigtig planlægger...ja så er det endnu ikke lykkedes mig at købe ind til 7 mennesker en gang om ugen.... med andre ord: vi handler meget ofte.
så selv om jeg ofte har mindst et barn med når jeg handler.... ja så knus elsker jeg at tulle rundt i bilka et par timer---- helt alene (eller kun med baby)
jeg ser absolut ingen grund til at slæbe mine børn med rundt i diverse butikker, hvis de hellere vil være hjemme ved manden eller lidt længere i sfo.
når jeg har haft børn med som bare nægter at høre efter (og det er sket en del gange) ja så har jeg efter flere forsøg med rolige kommentarer, af og til vendt mig om og sagt: "nu klapper du i eller du kommer ud i bilen og sidde" ikke nemt hvis børnene er meget små, og bestemt ikke lige efter bogen .... men så har jeg ladet dem skrige.
jeg har bedt dem dæmpe sig, men er det ikke lykkedes har jeg bare svedt lidt ekstra og ladet folk kigge efter mine unger.
en veninde har engang vendt sig om og spurgt dem der kiggede mest om de havde lyst til at overtage og det plejer at få folk til at stoppe med at kigge. men ellers plejer jeg egentligt bare at holde øjnkontaktet tilpas længe....så fjerner de blikket igen.
jeg ved godt det nok ikke er et råd du kan bruge til meget, men jeg vil bare fortælle dig at jeg bestemt har stået i dit sted og op til flere gange endda

Total griner
Hvor er det dejligt at læse dit indlæg

Har engang været i Bilka i efterårsferien med 3 unger for at prøve vintertøj.... Fandeme ingen skovtur..

Kloster

Anmeld

12. august 2009

Tina2

Jeg synes helt sikkert du gjorde det rigtige:-)

Har selv prøvet det- i særdeleshed med Milas på 2 år...... Det er dog ved at være bedre nu.....

Her går begge unger rundt med en lille vogn i butikken (hvis de vil) dog ikke Bilka, da det er så stort og Milas stikker af.....

Men for et par mdr siden gik han AMOK hver gang vi var ude at handle, simpelthen fordi han ikke ville ha de varer i hans vogn skulle lægges op på båndet.
Jeg forklarede ham at det sku de, for de sku betales. Han smed sig midt i køen på gulvet på ryggen og skreeeeeeg og stampede med benene i gulvet.... Jeg lod ham ligge og fik varerne op og betalt:-)

Flere kommenterede det også, dog ikke negativt. De gik hen til ham og sagde til ham at han da godt nok var sur osv..... Sådan med et smil....
Men milas er ligeglad.....

Han ser meget op til Filuca på 5 år så hun har faktisk hjulpet mig meget... Sagde til hende en dag inden vi gik i Brugsen at hun skulle prøve at fortælle ham at varerne skulle op på båndet bagefter og "nu skal jeg vise dig det, Milas" og det hjalp virkelig at det var hende og ikke jeg der prøvede at forklare ham det:-)

I Bilka har jeg et par gange oplevet stirrende folk og rysten på hovedet, hvis han har fået flip derude. Dog er Thomas altid med derude hvis begge unger er med. Ellers tager jeg derud med en af dem alene. Milas er virkelig slem til at stikke af, og griner bare når jeg kalder.... Så han SKAL sidde i vognen, hvis jeg har ham med og ellers går en af os og holder 100% øje med ham, og den anden får handlet tingene ind:-)

Nu bor vi ikke i en særlig stor by, men jeg tager næsten altid ungerne med op og handle, når de er hentet... Og det har hjulpet meget på Milas at han fortsat er med, trods de virkelig dårlige indkøbsture for et par mdr siden...

Kan virkelig rase over de folk der står hovedrystende, de ved ikke en skid om det og det eneste det viser er at DE har et problem!!!!
Jeg bruger ligesom Kloster også "stirreren" hvor jeg bare kigger på dem længe....

Min venindes datter på 5 år gik HELT amok i Bilka en dag de var derude, og hun kastede sig i gulvet og sparkede og skreg over noget hun ikke måtte få!

Der kom så en dame forbi der sagde "havde det været min unge havde hun sgu fået en i røven"!!!!!!!!!!!!!!
Min veninde vendte sig og sagde noget til hende.... Kæft jeg synes det er frækt af damen...

Ustyrlige unger i butikker er træls, men jeg tror virkelig det er vigtigt de stadig får lov at komme med.....

Anmeld

12. august 2009

mor_sabina

MorpåSjælland skriver:

Efter en forfærdelig indkøbstur i Kvickly er jeg så frustreret og træt at jeg kunne tude og tvivler på mig selv.
Bella plejer at få lov til at sidde foran på sit sæde når det bare er os 3 og far ikke er med. Idag svarede hun igen og talte grimt så jeg sagde efter at have advaret hende at det måtte hun ikke nu.
Det gik okay indtil vi kom ind i kvickly hvor hun tog emnet op. Jeg forklarede at hun ikke havde hørt efter og derfor ikke fik lov. Og så gik helvede løs. Hun bogstavelig talt skreg ad mig. Og da hun så fandt ud af at vi ikke skulle lave modellervoks fordi hun skreg og ikke ville høre skreg hun endnu højere. Hun græd ikke, hun skreg. Normalt ville Mathias have taget hende med udenfor men da jeg var alene stillede jeg mig i kø for at betale med 2 skrigende børn for Yazmin blev ked fordi Bella var ked. Alle stirrede bare på mig og jeg kunne se folk rystede på hovedet..
Jeg har læst så mange børnebøger så jeg gjorde mig bedste for at tysse hende ned. Jeg sagde at jeg godt kunne forstå hun var ked, at jeg var ked at at hun var ked osv men at vi ikke skulle lave modellervoks osv. Selvfølgelig stod vi i den kø hvor det gik langsomst. Hvad ville I have gjort? Gået?`Men varene lå på båndet. Bøjet af? Men mister man så ikke konsekvens-funktionen? Jeg er bare så ked af at en hyggelig eftermiddag hvor vi skulle lave modellervoks blev til en eftermiddag med skrig og skrål og ingen hygge

Jeg ville have gjort det på samme måde. De er snu de unger så hvis de finder en måde at komme udenom så gør de det.
Det eneste jeg måske ville gøre anderledes (og det kun fordi det ses udefra) Jeg ville måske have holdt fast i at det kun var at sidde foran der var straffen, det at du tog modellervoksen fra hende var måske egentlig dobbelt straf!?  
Men hold endelig fast de kære børn søger konstan grænser og det giver dem jo tryghed at finde dem så du gør hendeen bjørnetjeneste ved at fjerne dem
Håber i får tid til modellervoks en anden dag

Anmeld

12. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg kender udmærket til at stå i kø med et par skrigende unger... ikke særlig fedt
Men jeg plejer at gøre som dig... lade dem skrige. Hvis du giver efter kan du være sikker på at det bliver værre næste gang I skal afsted. Jeg prøver dog også ofte på at aflede dem. Snakke om noget hyggeligt vi skal lave senere, eller hvad de har lavet i børnehave eller noget. Det plejer at virke, i hvert fald med min søn på næsten 3 år.

Men jeg har også tit handlet ind inden jeg henter børnene (jeg er alene med dem, så har ikke en til at tage over hvis den ene går amok). Jeg kan egentlig godt forstå hvis børnene ikke gider med ud og handle når de har været i børnehave hele dagen, så jeg synes det er bedre for alle parter at hente dem et kvarter senere, og så kunne give dem 100% opmærksomhed når dså bliver hentet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.