vinter fest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.800 visninger
24 svar
4 synes godt om
20. maj 2014

Kay

Ja... vi venter jo en lille en til oktober og påtænker at holde navngivning i januar... Elnas navngivning blev holdt i oktober med efterårs pynt, kastanjer og visneblade osv.

Vi tænker så at det skal være vintertema i borddækning... og også i desserten... så ja har i nogle gode ideer til vinter tema? Og dessert? Jeg tænker selvfølgelig en stor kage og hjemmelavede marcipan snebolde  men andre gode ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Kay

ingen?

Anmeld

20. maj 2014

Savvy

Kunne være flot med udklip af snefnug rundt omkring og på bordene, evt. bordkort lyseblå og hvid tema evt. Kunne jo være praktisk hvis i fik en Bette dreng  

en snemandskage, med chokoladebunde. 

Anmeld

20. maj 2014

Pikku Myy

Kay skriver:

Ja... vi venter jo en lille en til oktober og påtænker at holde navngivning i januar... Elnas navngivning blev holdt i oktober med efterårs pynt, kastanjer og visneblade osv.

Vi tænker så at det skal være vintertema i borddækning... og også i desserten... så ja har i nogle gode ideer til vinter tema? Og dessert? Jeg tænker selvfølgelig en stor kage og hjemmelavede marcipan snebolde  men andre gode ideer?

De sidste par år til jul, har der hængt snefnug lavet i rørperler rundt omkring i byen. Jeg synes de er helt fantastiske. Måske det var en idé der kunne integreres

Anmeld

20. maj 2014

minbaby

Jeg tænker også snefnug i perlemor.  Så dem sidste år i Panduro. 

Hvis det er en dreng i venter. Så servietter i isblå. 

Evt.  Små snemænd på bordet. De plejer at være nemme at få op til jul. 

Sidste år havde Bilka nogle bordkort holdere som snefnug

God fornøjelse med planlægningen

Anmeld

20. maj 2014

Kay

Savvy skriver:

Kunne være flot med udklip af snefnug rundt omkring og på bordene, evt. bordkort lyseblå og hvid tema evt. Kunne jo være praktisk hvis i fik en Bette dreng  

en snemandskage, med chokoladebunde. 

altså køns scanning 14+2 sagde pige... men jeg er sikker på det bliver en dreng... men hvis det alligevel er en pige... så tror jeg det bliver hvid og lilla i stedet... sådan lidt over i pastel lilla tænker jeg... men ja hvid og lysseblå havde været så fedt

Anmeld

20. maj 2014

Kay

Pikku Myy skriver:

De sidste par år til jul, har der hængt snefnug lavet i rørperler rundt omkring i byen. Jeg synes de er helt fantastiske. Måske det var en idé der kunne integreres

nååår ja... det var en god ide... det er jo med at gøre det vinter agtigt og ikke julet 

Anmeld

20. maj 2014

Kay

minbaby skriver:

Jeg tænker også snefnug i perlemor.  Så dem sidste år i Panduro. 

Hvis det er en dreng i venter. Så servietter i isblå. 

Evt.  Små snemænd på bordet. De plejer at være nemme at få op til jul. 

Sidste år havde Bilka nogle bordkort holdere som snefnug

God fornøjelse med planlægningen

ja glæder mig til julen nærmer sig så man kan kigge efter ting...

overvejer også at finde nogle grene og sprey dem hvide og med sprey sne på evt... og grandkogler med sprey sne i kanterne... 

køns skanning 14+2 sagde pige... men min intution siger dreng.. så venter lige til efter md. før jeg planlægger farver 100%

jeg tænker dreng= hvid og isblå

pige = hvid og "is lilla" i altfald en "kold" lilla farve

Anmeld

20. maj 2014

BabyMus

Åhh ja, helt klart sne og frost tema. Hvide og isblå/turkise farver - som jeg for øvrigt sagtens synes man kan bruge til en pige! Snefnug, snemænd og endnu bedre Disneys Frost, storesøster hedder Elna - Prinsesse Elsa (næsten det samme) og så hendes lillesøster! Det kunne da være fint.  Og ja de snefnug af rørperler er så fine altså.  De der flotte bordløbere enten i hvid eller blå, flotte hvide blomster.

DIY til snefnug: http://pyntemyntheogmor.blogspot.dk/2012/12/kreativ-julekalender-for-brn-10.html

Anmeld

20. maj 2014

frkdemuth

Nåh... Ku se der ikke var mange der er kommet med nogle ideer til dig så jeg kiggede lige mine kreative gemmer igennem og fandt lidt til dig.... Kommer jo an på hvor kreativ du selv er.... Jeg er meget kreativ og skal osse lave mange ting til vores kommende søns barnedåb......

Noter til nogle a billederne:

Den lille vat pinds kanin tog jeg med da du jo kan lave den til en snemand/baby... Købe små plastik sutter sundt om halsen på den bruge en lille strømpe som hat... osv....

Dem jeg har smidt op med plastik ske hovederne er super fine som lysestager eller vaser.... Og oki nemme at lave.... den der står på blå og sort ternet dug har jeg selv lavet... Dog er plastik skeer lidt dyre... men man kan være heldig at finde nogen billigt....

Den store foldede sneblomst ting er osse nemme at lave... Har selv lavet et par stykker... men dog i jule farver....Men find noget vinter papir at lave dem i....

Sne fnugene og semanden er lavet på en måde som hedder quirling (staves!?) men dem jeg har smidt op har jeg osse selv lavet... Og ku osse godt lave pingvinerne på den måde...og osse evt gi dem en sut om halsen eller noget

En kage kunne laves som lagkage klædt med marcipan eller fondant og så lave en baby på en kælk som pynt.... Evt lave lagkagebundene blå så det har en hvis "kold vinter" effekt...

Eller små cupcakes i søde vinter forme... og så med snefnug eller stjerner lavet i marcipan/fondant evt med barnets navn sat i toppingen på cupcaken...

Ku være jeg kunne finde på mere hvis jeg lige fik tid til det.... Men håber det ga bare lidt mere inspiration...

Og mangler du hjælp til udførsel ka jeg evt hjælpe mod en lille betaling eller noget....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.