Dilemma om fadder/gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er, men måske fasteren også har tænkt over hvad der skete sidst og vil blive taknemmelig over en chance for at gøre det godt igen. Din mand lyder til at han gerne vil give hende en chance til. Måske ser han noget du ikke gør ...

Hun er 19 nu, hun tager stoffer i weekenderne, sover til kl 12-13 stykker hver dag, gider ikk tage uddannelse/job da det jo er nemmere at gå hjemme på kontanthjælp (ikke for at fornærme kontanthjælpsmodtagere, men hendes mål er at gå hjemme resten af livet) så ikke et særlig godt forbillede... Tror jeg må stå fast på at hun ikk bliver gudmor, også må vi tage en snak med hende ang fadder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Lige lidt forhistorie:

min kæreste har en kæmpe søskende flok, men ser kun hans ene søster (fordi hun bor hjemme) resten ser vi også, men kun til fødselsdage osv...

jeg har selv kun en søster som jeg er meget tæt med også mine fætre...

derfor da vores store pige skulle døbes var min søster gudmor og min ene fætter og kærestens søster stod fadder (her blev søsteren fornærmet for hun ville gerne være gudmor) vi blev enige om at hun ville få lov når den næste engang kom...

nå det bliver dåbsdag og vi skal have taget billeder ved døbefonden, så vil kærestens søster sku ikk være med på billederne "for hun tror ikk på det der med Gud" sorry men hvad så? Så skulle hun havde meldt ud fra start at hun ikk troede på det, havde mange andre der kunne havde stået fadder... Blev så gal og synes sku det er synd for min datter at hun ikk kunne ofre sig på et billede... Skal måske lige siges at søsteren er neget forkælet og hele familien hopper og springer for at hun ikk skal blive fornærmet...

Her kommer det sjove så: nu er jeg gravid igen (Jubii) og jeg sagde til min kæreste at hun havde haft chancen, hun ødelagde det selv sidst og skal ikke være noget som helst denne gang andet end faster... Kæresten er ikke enig (selvom han til vores datters dåb blev vildt sur på hende og sagde at hun aldrig fik tilbuddet om sådan noget igen)

skal jeg overgive mig og lade hende (måske) ødelægge billederne igen? Eller skal jeg holde fast for vores kommende barns skyld og for stemnings skyld og sige at hun er no go...

undskyld det blev langt g rodet, men hun går mig sku på nerverne... Og gider da ikk have ødelagt dagen IGEN for at please hende

Hun skal da ikke havd lov at have den ære det er at være gudmor, når hun opførte sig så tåbeligt sidst. Så må han vælge en anden fra sin familie efter min mening.

Var aldrig gået med til det efter den episode i havde sidst ..

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Hun skal da ikke havd lov at have den ære det er at være gudmor, når hun opførte sig så tåbeligt sidst. Så må han vælge en anden fra sin familie efter min mening.

Var aldrig gået med til det efter den episode i havde sidst ..

Sådan har jeg det også, men det er svært at overtale kæresten 

Anmeld

14. maj 2014

Lotus86

Jeg havde nægtet, hun siger jo selv at hun ikke tror på gud osv. Så hvorfor skal hun så overhovedet overvejes som gudmor?

Anmeld

14. maj 2014

Pigent

Anonym skriver:

Lige lidt forhistorie:

min kæreste har en kæmpe søskende flok, men ser kun hans ene søster (fordi hun bor hjemme) resten ser vi også, men kun til fødselsdage osv...

jeg har selv kun en søster som jeg er meget tæt med også mine fætre...

derfor da vores store pige skulle døbes var min søster gudmor og min ene fætter og kærestens søster stod fadder (her blev søsteren fornærmet for hun ville gerne være gudmor) vi blev enige om at hun ville få lov når den næste engang kom...

nå det bliver dåbsdag og vi skal have taget billeder ved døbefonden, så vil kærestens søster sku ikk være med på billederne "for hun tror ikk på det der med Gud" sorry men hvad så? Så skulle hun havde meldt ud fra start at hun ikk troede på det, havde mange andre der kunne havde stået fadder... Blev så gal og synes sku det er synd for min datter at hun ikk kunne ofre sig på et billede... Skal måske lige siges at søsteren er neget forkælet og hele familien hopper og springer for at hun ikk skal blive fornærmet...

Her kommer det sjove så: nu er jeg gravid igen (Jubii) og jeg sagde til min kæreste at hun havde haft chancen, hun ødelagde det selv sidst og skal ikke være noget som helst denne gang andet end faster... Kæresten er ikke enig (selvom han til vores datters dåb blev vildt sur på hende og sagde at hun aldrig fik tilbuddet om sådan noget igen)

skal jeg overgive mig og lade hende (måske) ødelægge billederne igen? Eller skal jeg holde fast for vores kommende barns skyld og for stemnings skyld og sige at hun er no go...

undskyld det blev langt g rodet, men hun går mig sku på nerverne... Og gider da ikk have ødelagt dagen IGEN for at please hende

Jeg havde valgt hun ingenting skulle være til det næsten barn hun har haft hendes chancer.

Anmeld

14. maj 2014

EAF

Anonym skriver:

Hun er 19 nu, hun tager stoffer i weekenderne, sover til kl 12-13 stykker hver dag, gider ikk tage uddannelse/job da det jo er nemmere at gå hjemme på kontanthjælp (ikke for at fornærme kontanthjælpsmodtagere, men hendes mål er at gå hjemme resten af livet) så ikke et særlig godt forbillede... Tror jeg må stå fast på at hun ikk bliver gudmor, også må vi tage en snak med hende ang fadder 

Hvordan kan det dog med den forhistorie overhovedet være blevet et tvivlsspørgsmål?!  Aldrig i livet om jeg ville vælge nogen der pt. ikke selv har styr på sit liv. Hun kan da sagtens nå at forandre sig og vælge nogen mere solide mål i livet - stoppe med misbrug og måske fornemme at man hvis man ønsker mere ud af livet ikke "bare" kan gå hjemme. Med de stramninger der er eller kommer, så tvivler jeg også på hun får sit ønske opfyldt. Men indtil da ville jeg ikke på nogen måde inddrage hende i et så kostbar liv som mit barns.. alt afhængig af hvad man ligger i rollen som gudmor. Nej hold du stærkt på dit og giv hende nogen gode råd med på vejen om hvordan hun kunne blive værdig til rollen. Just saying 

Anmeld

14. maj 2014

mit1barn

HUN SKAL BESTEMT IKKE HAVE EN CHANCE TIL! 

Sådan et stunt, som søsteren lavede kan jeg slet ikke klare. Jeg var belvet så gal, hvis hun ikke engang vil med på et billed, skal hun da heller ikke være noget andet en faster til jeres kommende barn?! 

Hun har brugt sin chance, og der kommer ikke en ny. Hold fast i sin mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.