Dilemma om fadder/gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvad med at spørge hende om hun, hvis hun bliver gudmor/fadder, vil deltage fuldt ud eller om I skal vælge en anden

Se svaret oven for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Nej hvis hun udtalte sidste gang at hun ikke tror på "det der med gud" Så gør hun det nok heller ikke nu. 

Jeg ville vælge en anden til at være gudmoder, men jeg ville stadigvæk vælge hende til at stå fadder

Også med muligheden for at hun "brænder os af" igen?

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Vi har forskellige til vores, så ingen er glemt og ingen fornærmede til trods for en stor søskendeflok.

Sagde også til kæresten at han da kunne vælge en anden søskende, men han synes det er mærkeligt når vi ikk som sådan har noget med dem 

Anmeld

13. maj 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Lige lidt forhistorie:

min kæreste har en kæmpe søskende flok, men ser kun hans ene søster (fordi hun bor hjemme) resten ser vi også, men kun til fødselsdage osv...

jeg har selv kun en søster som jeg er meget tæt med også mine fætre...

derfor da vores store pige skulle døbes var min søster gudmor og min ene fætter og kærestens søster stod fadder (her blev søsteren fornærmet for hun ville gerne være gudmor) vi blev enige om at hun ville få lov når den næste engang kom...

nå det bliver dåbsdag og vi skal have taget billeder ved døbefonden, så vil kærestens søster sku ikk være med på billederne "for hun tror ikk på det der med Gud" sorry men hvad så? Så skulle hun havde meldt ud fra start at hun ikk troede på det, havde mange andre der kunne havde stået fadder... Blev så gal og synes sku det er synd for min datter at hun ikk kunne ofre sig på et billede... Skal måske lige siges at søsteren er neget forkælet og hele familien hopper og springer for at hun ikk skal blive fornærmet...

Her kommer det sjove så: nu er jeg gravid igen (Jubii) og jeg sagde til min kæreste at hun havde haft chancen, hun ødelagde det selv sidst og skal ikke være noget som helst denne gang andet end faster... Kæresten er ikke enig (selvom han til vores datters dåb blev vildt sur på hende og sagde at hun aldrig fik tilbuddet om sådan noget igen)

skal jeg overgive mig og lade hende (måske) ødelægge billederne igen? Eller skal jeg holde fast for vores kommende barns skyld og for stemnings skyld og sige at hun er no go...

undskyld det blev langt g rodet, men hun går mig sku på nerverne... Og gider da ikk have ødelagt dagen IGEN for at please hende

jeg vil sige at det er jeres barn, derfor jeres fest og derfor jer der betemmer...

Anmeld

13. maj 2014

Christine

Anonym skriver:

Sagde også til kæresten at han da kunne vælge en anden søskende, men han synes det er mærkeligt når vi ikk som sådan har noget med dem 

Når det nu betyder noget for din kæreste, så ville jeg overveje at give hende chancen hvis jeg var dig. 

Må selv sluge nogle kameler mht svigerfamilie nogle gange og det er bestemt ikke for deres skyld altid - det er det sjældent - men for min kærestes. Men synes i skal melde klart ud at hun må styre sig, hvis det betyder noget for hende at være gudmor.

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

jeg vil sige at det er jeres barn, derfor jeres fest og derfor jer der betemmer...

Det er helt klart os der bestemmer, men når nu vi er uenige er det godt at få lidt gode argumenter her fra

Anmeld

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Når det nu betyder noget for din kæreste, så ville jeg overveje at give hende chancen hvis jeg var dig. 

Må selv sluge nogle kameler mht svigerfamilie nogle gange og det er bestemt ikke for deres skyld altid - det er det sjældent - men for min kærestes. Men synes i skal melde klart ud at hun må styre sig, hvis det betyder noget for hende at være gudmor.

Han er også den eneste grund til at jeg overvejer at give hende en chance...

nu er han ikk den store følsomme type, så det virker ikk som om det betyder noget for ham... Andet end fred i familien, for hun kan godt skabe drama hvis vi går hende imod..

så jeg skal overveje om keg er klar til at tage kampen, de er ikke altid helt rationelle at snakke med, og sladderen går hurtigt

Anmeld

14. maj 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Se svaret oven for

Nu ved jeg ikke hvor gammel din pige er, men måske fasteren også har tænkt over hvad der skete sidst og vil blive taknemmelig over en chance for at gøre det godt igen. Din mand lyder til at han gerne vil give hende en chance til. Måske ser han noget du ikke gør ...

Anmeld

14. maj 2014

hesøth

Anonym skriver:

Lige lidt forhistorie:

min kæreste har en kæmpe søskende flok, men ser kun hans ene søster (fordi hun bor hjemme) resten ser vi også, men kun til fødselsdage osv...

jeg har selv kun en søster som jeg er meget tæt med også mine fætre...

derfor da vores store pige skulle døbes var min søster gudmor og min ene fætter og kærestens søster stod fadder (her blev søsteren fornærmet for hun ville gerne være gudmor) vi blev enige om at hun ville få lov når den næste engang kom...

nå det bliver dåbsdag og vi skal have taget billeder ved døbefonden, så vil kærestens søster sku ikk være med på billederne "for hun tror ikk på det der med Gud" sorry men hvad så? Så skulle hun havde meldt ud fra start at hun ikk troede på det, havde mange andre der kunne havde stået fadder... Blev så gal og synes sku det er synd for min datter at hun ikk kunne ofre sig på et billede... Skal måske lige siges at søsteren er neget forkælet og hele familien hopper og springer for at hun ikk skal blive fornærmet...

Her kommer det sjove så: nu er jeg gravid igen (Jubii) og jeg sagde til min kæreste at hun havde haft chancen, hun ødelagde det selv sidst og skal ikke være noget som helst denne gang andet end faster... Kæresten er ikke enig (selvom han til vores datters dåb blev vildt sur på hende og sagde at hun aldrig fik tilbuddet om sådan noget igen)

skal jeg overgive mig og lade hende (måske) ødelægge billederne igen? Eller skal jeg holde fast for vores kommende barns skyld og for stemnings skyld og sige at hun er no go...

undskyld det blev langt g rodet, men hun går mig sku på nerverne... Og gider da ikk have ødelagt dagen IGEN for at please hende

Hele historien er lidt sjov på den sørgelige måde.

Er hun ikke klar over at en fadders opgave er at opdrage barnet i den kristne tro, såfremt der sker noget med forældrene, så de ikke kan?

Det er jo lidt svært at tage alvorligt, når hun selv udtaler, at hun ikke tror på det gud-halløj.

Men ja hvis i ikke er troende selv, så kan det jo være ligemeget.....men hvorfor så døbe overhovedet? Snup en navngivningsfest - så er der heller ikke noget dilemma mere.

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hele historien er lidt sjov på den sørgelige måde.

Er hun ikke klar over at en fadders opgave er at opdrage barnet i den kristne tro, såfremt der sker noget med forældrene, så de ikke kan?

Det er jo lidt svært at tage alvorligt, når hun selv udtaler, at hun ikke tror på det gud-halløj.

Men ja hvis i ikke er troende selv, så kan det jo være ligemeget.....men hvorfor så døbe overhovedet? Snup en navngivningsfest - så er der heller ikke noget dilemma mere.

Nu kom udmeldingen om det der med gud først EFTER selve dåben da vi skulle have taget billeder ved døbefonden... Ikke noget vi har hørt om tidligere, og derfor er det også vores tanke er det var endnu en måde på at få tingene til at handle om hende...

jeg er ikke super troende og går i kirke hver søndag, men er som regel til gudstjeneste i løbet af julen, påsken og til fastelavn og tror på de kristne værdier så mit barn skal døbes der er ingen diskussion der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.