Kobberspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2014

modesty

ano14316 skriver:

Jeg har haft det..

Fordele: billig, ingen hormoner.

Ulemper: kraftigere og længere mens, kun 98% sikker - jeg blev selv gravid.

Efter fødslen fik jeg hormon spiral og den var jeg rigtig rigtig glad for..
Jeg har selv haft gener fra p-piller pga hormoner, men oplevet det slet ikke med mirena spiral. En del bivirkninger kommer af østrogen. Andre typer prævention indeholder østrogen og gestagen, og kun hormonspiralen anvender kun gestagen, ig kun i små mængder da den virker lokalt...

Østrogen forhindre ægløsning og "blander" sig derved i ens cyklus og i min hver den er det logisk at det er usundt for kroppen og sindet..

Gestagen holder slimhinderne tynde så et æg ikke kan sætte sig fast, så ens normale cyklus forløber man kan bare ikke blive gravid..

En gynækolog på sygehuset fortalte at de betragter dem lige så sikre som sterilisation...

Dertil kan jeg så fortælle at virkningen er væk så snart spiralen er ude..

Jeg fik fjernet min d. 14/8 d. 16/8.fik jeg mens og har ikke haft det siden da jeg nu har termin om 3 uger, så blev gravid i første cyklus...

Det var bare lige min erfaring.. håber det er ok at jeg skriver det selvom du ikke spurgte til det..

Det er helt ok. 

Jeg hørte en veninde fortælle om hvor glad hun var over at hun ikke havde haft mens i to år fordi hun brugte hormonspiral, og det er bare SLET ikke noget for mig at kontrollere min krop på den måde. Det du snakker om lyder mere rimeligt. Det vil jeg undersøge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

modesty

Lige et følgespørgsmål: kan man overhovedet ikke mærke den?

Anmeld

9. maj 2014

Monski

modesty skriver:

Kære damer,

nu er det to et halvt år siden jeg fødte vores søn og min mand er ved at være ret træt af at stå af i Roskilde...

Jeg har generelt virkelig ikke lyst til at bruge prævention, og jeg vil MEGET gerne undgå hormoner.

Er der nogen der har erfaringer med kobberspiraler? Fordele? Ulemper?

På forhånd tak. 

Jeg har også kun dårlig erfaring.
Jeg havde smerter flere dage før og efter menstruation og blødte så meget jeg næsten ikke kunne passe mit arbejde. Det fungerede slet slet ikke

Anmeld

9. maj 2014

Monski

modesty skriver:

Jeg kunne godt, men tror nu også de havde lavet et eller andet helt forkert, for den faldt også ud af sig selv av!

Anmeld

9. maj 2014

Cashew

Jeg valgte også kobberspiral for at undgå hormonerne. Havde den i 4 år, før vi prøvede at blive gravide. Jeg har været super tilfreds, da jeg ikke har haft problemer med den, andet end at min kæreste er stødt på den til tider, når vi har haft sex :-) Det gør lidt ondt, men dét vil jeg hellere leve med end at fylde min krop med hormoner!

Det gjorde ondt at få sat den op i timerne efter - lidt ligesom kraftige menstruationssmerter. Så sørg gerne for, at du kan tage hjem og slappe, såfremt du skulle opleve det samme :-) 

Tror også nogle anbefaler, at man tager lidt smertestillende inden, hvilket jeg ikke gjorde.

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

modesty skriver:

Det er helt ok. 

Jeg hørte en veninde fortælle om hvor glad hun var over at hun ikke havde haft mens i to år fordi hun brugte hormonspiral, og det er bare SLET ikke noget for mig at kontrollere min krop på den måde. Det du snakker om lyder mere rimeligt. Det vil jeg undersøge.

Årsagen til at ens mens bliver minimal eller helt forsvinder er fordi slimhinderne bliver holdt tynde, så de skal ikke blødes ud... Det er jo de frastødte fortykkede slimhinder man normalt bløder ud..

Jeg havde selv en smule mens I hver cyklus, men ikke mere end at jeg kunne nøjes med trusse indlæg...

Anmeld

9. maj 2014

ano14316

modesty skriver:

Nej, slet slet ikke...

Eller jeg har ihvertfald aldrig kunne..

Anmeld

9. maj 2014

modesty

ano14316 skriver:

Årsagen til at ens mens bliver minimal eller helt forsvinder er fordi slimhinderne bliver holdt tynde, så de skal ikke blødes ud... Det er jo de frastødte fortykkede slimhinder man normalt bløder ud..

Jeg havde selv en smule mens I hver cyklus, men ikke mere end at jeg kunne nøjes med trusse indlæg...

OK. Det virker bare så unaturligt synes jeg. Ikke at have mens. Jeg bløder ikke vildt meget, så jeg kunne nok godt risikere ikke at få mens. Hmm, jeg ved sgu ikke. Må snakke med min læge om det. Men jeg synes det gør en forskel, det du siger med at man faktisk har ÆL.

Anmeld

9. maj 2014

modesty

ano14316 skriver:

Nej, slet slet ikke...

Eller jeg har ihvertfald aldrig kunne..

Er de ens i størrelse og form, kobber og hormon? Var der forskel på hvor ondt det gjorde at få den lagt (ikke fordi det skal være afgørende, men det er meget rart at vide ;-)

Anmeld

9. maj 2014

Moar2011

R det sandt at man Ikk kommer af med ens "stoffer" eller hvad de hedder , så man Ikk kan tabe sig ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.