Kobberspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.156 visninger
42 svar
18 synes godt om
9. maj 2014

modesty

Kære damer,

nu er det to et halvt år siden jeg fødte vores søn og min mand er ved at være ret træt af at stå af i Roskilde...

Jeg har generelt virkelig ikke lyst til at bruge prævention, og jeg vil MEGET gerne undgå hormoner.

Er der nogen der har erfaringer med kobberspiraler? Fordele? Ulemper?

På forhånd tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

ano14316

modesty skriver:

Kære damer,

nu er det to et halvt år siden jeg fødte vores søn og min mand er ved at være ret træt af at stå af i Roskilde...

Jeg har generelt virkelig ikke lyst til at bruge prævention, og jeg vil MEGET gerne undgå hormoner.

På forhånd tak. 

Jeg har haft det..

Fordele: billig, ingen hormoner.

Ulemper: kraftigere og længere mens, kun 98% sikker - jeg blev selv gravid.

Efter fødslen fik jeg hormon spiral og den var jeg rigtig rigtig glad for..
Jeg har selv haft gener fra p-piller pga hormoner, men oplevet det slet ikke med mirena spiral. En del bivirkninger kommer af østrogen. Andre typer prævention indeholder østrogen og gestagen, og kun hormonspiralen anvender kun gestagen, ig kun i små mængder da den virker lokalt...

Østrogen forhindre ægløsning og "blander" sig derved i ens cyklus og i min hver den er det logisk at det er usundt for kroppen og sindet..

Gestagen holder slimhinderne tynde så et æg ikke kan sætte sig fast, så ens normale cyklus forløber man kan bare ikke blive gravid..

En gynækolog på sygehuset fortalte at de betragter dem lige så sikre som sterilisation...

Dertil kan jeg så fortælle at virkningen er væk så snart spiralen er ude..

Jeg fik fjernet min d. 14/8 d. 16/8.fik jeg mens og har ikke haft det siden da jeg nu har termin om 3 uger, så blev gravid i første cyklus...

Det var bare lige min erfaring.. håber det er ok at jeg skriver det selvom du ikke spurgte til det..

Anmeld

9. maj 2014

*Pingvinen*

Jeg har haft kobberspiral i 6 mdr.
Blødte 12-15 dage om måneden, hvor jeg brugte tampax OG bind og skiftede hver anden time. Chok....
Har p-stav nu og er tilfreds. Er pt blevet henvist til sterilation, nu hvor staven snart skal ud.
Tilfreds!!

Anmeld

9. maj 2014

FruStolpe

Jeg havde kobber spiral i 8 måneder og det var ikke andet end problemer.  

Jeg pletblødte konstant og min mens varede 7-9 dage med kraftigt blødning.  

Så jeg vil ikke anbefale det. ...

Anmeld

9. maj 2014

tithi

modesty skriver:

Kære damer,

På forhånd tak. 

Jeg ved at mange bøvlet med kraftigere og mere smertefuld menses, men det har faktisk været det modsatte for mig. Jeg har haft kobberspiral i 2 år og min mens er mindre kraftig og mindre smertefuld. Prøv det, den kan jo tages ud igen hvis det ikke dur.

jeg vil dog informere om at snoren som sidder til at hive spiralen ud igen, kan være en gene under sex i starten, men lægen kan prøve at flytte den lidt hvis det er tilfældet, derudover bliver snoren blød med tiden og mærkes derefter ikke.

Anmeld

9. maj 2014

Moar2011

modesty skriver:

Kære damer,

På forhånd tak. 

Jeg har fået langt en kobber spiral idag , da jeg heller IKKE vil ha homoner i kroppen ..

Anmeld

9. maj 2014

Moar2011

tithi skriver:

Jeg ved at mange bøvlet med kraftigere og mere smertefuld menses, men det har faktisk været det modsatte for mig. Jeg har haft kobberspiral i 2 år og min mens er mindre kraftig og mindre smertefuld. Prøv det, den kan jo tages ud igen hvis det ikke dur.

jeg vil dog informere om at snoren som sidder til at hive spiralen ud igen, kan være en gene under sex i starten, men lægen kan prøve at flytte den lidt hvis det er tilfældet, derudover bliver snoren blød med tiden og mærkes derefter ikke.

Har fået en idag og må sige "tør" Ikk at bevæge mig ud i sex pga den snor smiler..

Min læge sagde at det første døgn sku man undgå sex så snoren lige ku blødgøres hihi

Anmeld

9. maj 2014

MorTil4<3

modesty skriver:

Kære damer,

På forhånd tak. 

jeg har haft kobberspiralen

og ja den virker da

men for mit vedkommende var den PISSE irriterende !!!

1: den faldt ud en gang
2: manden kunne mærke den
3: jeg fik ondt når han var i mig
4: ved kontrol a den kunne de ikke finde den og jeg måtte igennem skander før de fandt den
5: du godeste det gjorde nas da jeg så fik mig sammen til at tage den ud

så i mit tilfælde aldrig igen nej tak

Anmeld

9. maj 2014

MorTil4<3

OG jo for resten

jeg fik mega store blødninger under mens
følte jeg forblødte nærmest og så var den mega urelmæssig efter suk

Anmeld

9. maj 2014

sne190810

modesty skriver:

Kære damer,

På forhånd tak. 

Jeg har haft kobberspiral i snrt 4 år.

Er jævnt tilfreds, den er billig og har indtil videre virket som den skulle :-)

Kan sagtens selv mærke snoren, hvis jeg sådan "søger" efter den. Men det er aldrig noget jeg har fået nogle klager el kommentarer om fra det modsatte køn ifm sex.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.