modesty skriver:
Kære damer,
nu er det to et halvt år siden jeg fødte vores søn og min mand er ved at være ret træt af at stå af i Roskilde...
Jeg har generelt virkelig ikke lyst til at bruge prævention, og jeg vil MEGET gerne undgå hormoner.
Er der nogen der har erfaringer med kobberspiraler? Fordele? Ulemper?
På forhånd tak. 
Jeg har haft det..
Fordele: billig, ingen hormoner.
Ulemper: kraftigere og længere mens, kun 98% sikker - jeg blev selv gravid.
Efter fødslen fik jeg hormon spiral og den var jeg rigtig rigtig glad for..
Jeg har selv haft gener fra p-piller pga hormoner, men oplevet det slet ikke med mirena spiral. En del bivirkninger kommer af østrogen. Andre typer prævention indeholder østrogen og gestagen, og kun hormonspiralen anvender kun gestagen, ig kun i små mængder da den virker lokalt...
Østrogen forhindre ægløsning og "blander" sig derved i ens cyklus og i min hver den er det logisk at det er usundt for kroppen og sindet..
Gestagen holder slimhinderne tynde så et æg ikke kan sætte sig fast, så ens normale cyklus forløber man kan bare ikke blive gravid..
En gynækolog på sygehuset fortalte at de betragter dem lige så sikre som sterilisation...
Dertil kan jeg så fortælle at virkningen er væk så snart spiralen er ude..
Jeg fik fjernet min d. 14/8 d. 16/8.fik jeg mens og har ikke haft det siden da jeg nu har termin om 3 uger, så blev gravid i første cyklus...
Det var bare lige min erfaring.. håber det er ok at jeg skriver det selvom du ikke spurgte til det..
Anmeld