Anonym skriver:
Nej, det er ikke fastsat af retten. Det er noget han selv har udregnet/fundet på. Min bror har sagt at hvis den skulle i retten, ville han være bange for at skulle komme til at betale meget mere, derfor han bare affinder sig med at det er sådan her det er.
Sådan som jeg forstod hans ord, i hvert fald.
Tak for dit indlæg, det var lige sådan nogle ting jeg havde brug for at få stillet op.
Hendes situation er ikke et udslag af deres skilsmisse. Hun har, hvis hun gad, kunne få et arbejde nu, som sidste år. Og han har opfordret hende mange gange, samt hun også har været afsted til jobsamtale (og tilmed fået jobbet!) hvorefter hun har takkede nej alligevel, fordi hun syntes det virkede for uoverskueligt.
Jeg vil vove at påstå, at hun også sagtens ville kunne klare sig uden det hustrubidrag.
Snildt.
Hendes holdning til at tage et job ville hun nok ikke lufte i Statsforvaltningen. Mon ikke, det dér ville hedde sig, at hun ikke har kunnet finde et - eller at hun for indeværende ikke er i stand til at arbejde? Jeg går da ud fra, at hun enten kan påregne, at hun vil blive pålagt at søge arbejde af jobcenteret, eller at hun - rent gætteri - har fået en sygemelding af en art.
Rent moralsk lyder det forkert, at hun skal forsørges af din bror, når hun selv har valgt arbejde fra. Men det bliver jo i den sidste ende påstand mod påstand.
Skrækscenariet er jo, at mand og kone enes om, at han forsørger familien, mens hun passer hjemmet, og at han så forlader konen og lader hende stå uden løn, uden pensionsopsparing osv. Det er på det grundlag, reglerne er lavet, og det er jo svært at rejse bevisbyrden for, at hendes webshop var en solobeslutning og ikke en fælles prioritering.
Anmeld