Hustrubidrag v skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

hvorfor skal hun have 2000 pr barn? børnebidrag er på 1270 pr måned.

Fordi han tjener, det han gør :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

2000 i børnebidrag lyder da også vildt? Er det ikke kun 12xx man er forpligtet til?

Se mit svar til Yurie

Anmeld

9. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordi han tjener, det han gør :-)

Ja, han tjener omkring 504000 om året.

hvis han tjener ca.470000 skal han betale 50%, hvis han tjener omkring 530000 skal han betale 100%, så det er finde ud af hvor han ligger.

bidrag: 1124+562+146=1832(50%)

eller 1124+1124+146(gætter jeg på)=2394(100%)

Men hvis han så skal betale 5000 oveni, synes jeg er meget, når hun i forvejen får 17.000, plus ekstra når hun er enlig med to børn.

Anmeld

10. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja, han tjener omkring 504000 om året.

hvis han tjener ca.470000 skal han betale 50%, hvis han tjener omkring 530000 skal han betale 100%, så det er finde ud af hvor han ligger.

bidrag: 1124+562+146=1832(50%)

eller 1124+1124+146(gætter jeg på)=2394(100%)

Men hvis han så skal betale 5000 oveni, synes jeg er meget, når hun i forvejen får 17.000, plus ekstra når hun er enlig med to børn.

Jamen de 4000kr er jo til børnene. Og de 5000kr til mor som jo kun er midlertidigt til hun får job. Hun får nok heller ikke udbetalt 17.000kr i dagpenge...det er før skat. 

I øvrigt tror jeg ikke hun får den laveste sats da hun ikke har været på arbejdsmarkedet længe. Så det er måske ikke engang 17.000 før skat. 

Anmeld

10. maj 2014

Carina:-)

Han burde tage den i retten,så kan det også være hun fattede at hun skal igang med at forsorge sig selv-

Sikke en holdning at have,at takke nej til arbejde 

Men det er jo også nemt når man kan score 9000 skattefrit at være ligeglad med de trods alt ekstra penge et job ville give ,-

Anmeld

10. maj 2014

et-ønske

Hun er da en "heldig" kartoffel sådan at kunne sige nej til et job! Det er der dælme ikke mange der kan tillade sig i dagens DK hun skal nok vågne op når hun for alvor bliver alene og kommer ind i systemet - tvivler på hun får lov til at fortsætte den attitude!

Omkring ægtefælle bidrag tænker jeg at der stikker noget under.... At han vælger at betale uden at få det fastsat kan måske betyde at der er noget du ikke ved??
Det er ikke altid man ønsker at alle skal vide hvad der foregår bag hjemmets 4 vægge
Men synes da det er mange penge at betale, sådan uden grund!!

Held og lykke til din bror

Anmeld

10. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej, det er ikke fastsat af retten. Det er noget han selv har udregnet/fundet på. Min bror har sagt at hvis den skulle i retten, ville han være bange for at skulle komme til at betale meget mere, derfor han bare affinder sig med at det er sådan her det er.
Sådan som jeg forstod hans ord, i hvert fald.

Tak for dit indlæg, det var lige sådan nogle ting jeg havde brug for at få stillet op.

Hendes situation er ikke et udslag af deres skilsmisse. Hun har, hvis hun gad, kunne få et arbejde nu, som sidste år. Og han har opfordret hende mange gange, samt hun også har været afsted til jobsamtale (og tilmed fået jobbet!) hvorefter hun har takkede nej alligevel, fordi hun syntes det virkede for uoverskueligt.

Jeg vil vove at påstå, at hun også sagtens ville kunne klare sig uden det hustrubidrag. Snildt.

Hendes holdning til at tage et job ville hun nok ikke lufte i Statsforvaltningen. Mon ikke, det dér ville hedde sig, at hun ikke har kunnet finde et - eller at hun for indeværende ikke er i stand til at arbejde? Jeg går da ud fra, at hun enten kan påregne, at hun vil blive pålagt at søge arbejde af jobcenteret, eller at hun - rent gætteri - har fået en sygemelding af en art. 

Rent moralsk lyder det forkert, at hun skal forsørges af din bror, når hun selv har valgt arbejde fra. Men det bliver jo i den sidste ende påstand mod påstand. 

Skrækscenariet er jo, at mand og kone enes om, at han forsørger familien, mens hun passer hjemmet, og at han så forlader konen og lader hende stå uden løn, uden pensionsopsparing osv. Det er på det grundlag, reglerne er lavet, og det er jo svært at rejse bevisbyrden for, at hendes webshop var en solobeslutning og ikke en fælles prioritering. 

Anmeld

10. maj 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jamen de 4000kr er jo til børnene. Og de 5000kr til mor som jo kun er midlertidigt til hun får job. Hun får nok heller ikke udbetalt 17.000kr i dagpenge...det er før skat. 

I øvrigt tror jeg ikke hun får den laveste sats da hun ikke har været på arbejdsmarkedet længe. Så det er måske ikke engang 17.000 før skat. 

Synes bare stadigvæk at det er meget, hun vil jo også få tillæg og sådan noget, fordi hun er enlig.

Og hun har jo selv takket nej til et job, som hun faktisk fik, så synes jeg ikke at han skal sidde og betale for at hun skal finde et arbejde, for hvis hun siger nej engang, kan hun jo bare fortsætte og så kan han blive ved med at betale.

Anmeld

10. maj 2014

SomViSerDet

Jeg synes personligt også, at hustrubidrag er en underlig størrelse, og synes helt klart han skal i retten og have det fastsat. 

Men såfremt han selv har været med til at beslutte det skulle være kr. 5000 synes jeg måske ikke rigtig han kan klage over det. 

Så må han istedet gå rettens vej. 

Kæb babytøj hos www.matuk.dk

Rabatkode jub20

Anmeld

10. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Synes bare stadigvæk at det er meget, hun vil jo også få tillæg og sådan noget, fordi hun er enlig.

Og hun har jo selv takket nej til et job, som hun faktisk fik, så synes jeg ikke at han skal sidde og betale for at hun skal finde et arbejde, for hvis hun siger nej engang, kan hun jo bare fortsætte og så kan han blive ved med at betale.

Vi ved ikke hvorfor hun har sagt nej. Der kan være gode grunde til det. Ligesom det virker som om der er mere bag end det umiddelbart ser ud til, for jeg tænker hvorfor går exmanden med til hustrubidrag og den størrelse helt uden at nogen juridisk vurdering af sagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.