Hvordan fungere det? Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i det.
Det er ikke mig, men min bror som står og skal skilles. Jeg syntes det lyder helt vildt, at han skal lægge en god slat penge til sin kommende exkone, fordi de har været gift. Så vil bare lige tjekke op på om det er 'normalt' (hvilket det nok er, har bare lige brug for luft)
Min bror tjener omkring 42.000 kr månedeligt før skat.
Han har i de sidste år forsørget hans exkone, deres to børn og stået for alle udgifter til lejlighed, bil osv. Exkonen har en fin uddannelse, men bruger den ikke. Har i stedet brugt tid og ressourcer på at få en webshop op af køre, men den nåede aldrig rigtig at give overskud, hvilket også er grunden til at den selvfølgelig må lukke ned nu her de er gået fra hinanden. Den har kun kunne kører rundt, fordi min bror har taget et par tusinde ekstra fra deres opsparing hver måned, for at dække webshoppens udgifter.
Exkonen er nu på dagpenge, hun ikke kan overskue et arbejde.
Min bror er sat til at skulle betale 4000 kr månedeligt i børnebidrag, 2000 kr pr barn, da han kun har samvær med dem 4 overnatninger på 14 dage. Så den er helt fair.
Udover det så skal han så betale 5000 kr i hustrubidrag til hende.
Jeg syntes bare det lyder så voldsomt at han skal lægge så mange penge, HVER måned til hende.
Hun mangler ikke penge, og sidder i en fin andelslejlighed som hun har købt her efter de er gået fra hinanden med plads til hende og børnene.
Jeg elsker min (ex)svigerinde, så det er på ingen måde fordi jeg har et horn i siden på hende, jeg undrer mig bare.
Måske er jeg bare af en anden støbning, vant til at kunne og ville klare mig selv. Jeg ved det ikke

Andre eksempler på beløb til hustrubidrag er velkomne, hvis det kan hjælpe til at jeg får et mere nuanceret syn på denne sag.
Anonymiten er for ikke at udstille nogen.