Erfaringer om igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Enskønhed14

Britt88 skriver:

Jeg blev sat igang 22 dage før termin pga svangerskabsforgiftning. Fik en stikpille 18:45, omkring kl 20 kom der lidt niv og ubehag, og kl 22 fik jeg lidt til at sove på.

Vågnede 5:35 og skulle tisse, gik tilbage i sengen men kl 6:05 gik vandet, og 1 time efter startede veerne for fulde gardiner. 8:40 køres jeg på fødegangen , 9:40 får jeg lagt epidural (krav pga ssf)

Der går nogle timer hvor jeg bare slapper af/sover og får lidt mad.

14:45 kan jeg igen mærke veerne nive, 15:10 får jeg pressetrang, og 15:20 er han ude..

Alt i alt en nem fødsel på trods af igangsættelse

Pøj pøj med det hele

Se det var straks noget der fik fjernet angsten lidt  

mange tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Enskønhed14

Lotus86 skriver:

Jeg blev sat igang da jeg var 39+5, var slet ikke åben eller moden. Fik to piller oralt kl. 22.00 med beskeden om, at der nok ikke ville ske noget i løbet af natten, så vi måtte se hvad der skulle ske næste morgen. Kl. 22.15 begyndte mine plukveer at nive, en time senere kom den første lede ve, og derfra gik det stærkt, fik vestorm og var lynhurtigt 9 cm. åben, kl. 01.51 fødte jeg vore lille prinsesse. Det gik mega stærkt, og var sindssygt smertefuldt, men er glad for bagefter at det gik så hurtigt så.

Held og lykke med det hele

En fantastisk solstråle historie, det fjerner lidt angsten. 

Mange tak,

Anmeld

7. maj 2014

Enskønhed14

AnthonsMor skriver:

Hvis du er så åben tænker jeg faktisk de tager vandet, og ser hvad der sker

Så kan det være du skal have ve-drop, hvis ikke det rigtig vil gå i gang

Okay, det er lidt mere betrykkende, jeg har haft veer de sidste to døgn meget uregelmæssige, men jeg håber da at det kommer til at gå bare nogenlunde stærkt, nok er mine smertetærske høj, men tror ikke den er så høj at jeg kan klare flere dage i ve-smerter

Anmeld

7. maj 2014

AnthonsMor

Michelle93 skriver:

Okay, det er lidt mere betrykkende, jeg har haft veer de sidste to døgn meget uregelmæssige, men jeg håber da at det kommer til at gå bare nogenlunde stærkt, nok er mine smertetærske høj, men tror ikke den er så høj at jeg kan klare flere dage i ve-smerter

Det er i hvert fald min umiddelbare tanke, når du  er åbnet lidt Så kan de godt få deres "strikkepind" ind og prikke hul

Og nej, det gør ikke ondt, det føles  skørt på den gode måde

Anmeld

7. maj 2014

Enskønhed14

AnthonsMor skriver:

Det er i hvert fald min umiddelbare tanke, når du  er åbnet lidt Så kan de godt få deres "strikkepind" ind og prikke hul

Og nej, det gør ikke ondt, det føles  skørt på den gode måde

Der er jo vist heller ingen nerver i fosterhinderne, men jeg har hørt det skulle være en dejlig følelse når vandet går, sådan helt lettende. 

Har lige været i bad, og så skal jeg lige love for at veerne begynder at nive godt så Krydser fingre for at det kommer til at forløbe uden yderligere igangsættelse (jeg var jo fast besluttet på at jeg ville føde før termin, det skete bare ikke da jeg idag er 41+1 )

Anmeld

7. maj 2014

M &.I

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

jeg står og skal sættes igang fredag (hvis jeg ikke føder af mig selv inden). Jeg vil virkelig med kyshånd tage imod jeres erfaringer fra igangsættelse. Dette gør mig lidt nervøs, da jeg har hørt at det kan være en smertefuld affære. 

jeg blev igang sætte den 26 juni... jeg fik bare piller hvor det hjælper med at sætte i gang. jeg fik akut kejsersnit den 27 da jeg ikke har åbnet meget, og jeg gik 14 dag overtid..

Anmeld

7. maj 2014

Clisolka

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

jeg står og skal sættes igang fredag (hvis jeg ikke føder af mig selv inden). Jeg vil virkelig med kyshånd tage imod jeres erfaringer fra igangsættelse. Dette gør mig lidt nervøs, da jeg har hørt at det kan være en smertefuld affære. 

Jeg blev sat i gang med min første 39+4. Jeg mødte på fødegangen fredag aften 17.30 - jeg var 3-4 cm åben, så JM tog mit vand med det samme  15 timers veer senere fik jeg et akut kejsersnit, da den unge frøken sad fast i mit bækken og absolut ikke ville ud 

Anmeld

8. maj 2014

Yasmin Christensen

Michelle93 skriver:

Men var du åben og havde livmorhals tilbage da du fik stikpiller?  

Jeg fik igår en hindeløsning hvor jeg var 2 cm åben og havde 1 cm meget blød livmorhals tilbage, så jeg tænker om jeg skal have stikpiller så? 

Nej jeg var ikke åben og havde livmoderhals tilbage

Anmeld

8. maj 2014

Christine

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

Jeg har kun prøvet at blive sat i gang med ballon, men kan ikke forestille mig de ville prøve det på dig medmindre du tidligere har fået KS.

Det var nu også helt enormt smertefuldt. Ve-droppet derimod, det var overhovedet ikke slemt at have på fuldt tryk i flere timer. Ikke for mig i hvert fald 

Men jeg håber de kan tage vandet hos dig, det kunne være smart at sætte det i gang på den måde. Held og lykke 

Anmeld

8. maj 2014

MissTas

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

Min oplevelse med igangsættelse var skrækkelig for at sige det mildt! Havde veer i 34 timer, presseveer i 2,5 time, løbende gik mine veer i stå og jeg var så smertepåvirket at jeg intet husker fra den dag jeg fødte :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.