Erfaringer om igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
22 svar
3 synes godt om
7. maj 2014

Enskønhed14

Godaften de damer.

jeg står og skal sættes igang fredag (hvis jeg ikke føder af mig selv inden). Jeg vil virkelig med kyshånd tage imod jeres erfaringer fra igangsættelse. Dette gør mig lidt nervøs, da jeg har hørt at det kan være en smertefuld affære. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

AnthonsMor

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

jeg står og skal sættes igang fredag (hvis jeg ikke føder af mig selv inden). Jeg vil virkelig med kyshånd tage imod jeres erfaringer fra igangsættelse. Dette gør mig lidt nervøs, da jeg har hørt at det kan være en smertefuld affære. 

Jeg blev sat i gang 41+5, klokken 8.30 om morgenen, fik småveer omkring 10-11 stykker.. Ringede så til FG for at høre om jeg skulle tage flere tabeletter, som det ellers var planen at jeg skulle, og det skulle jeg ikke, medmindre det gik helt i stå igen, og ellers skulle jeg ringe igen et par timer senere, og det gik  ikke i stå.. Så jeg kom på FG ved 15 tiden tror jeg, blev tjekket og der var ikke sket så forfærdelig meget, men de var ret sikre på, at de kunne tage mit vand, så blev ikke sendt hjem igen..

Det kunne de, så jeg fik en fødestue og lå der, både i badekar, noget der ligner en million stillinger på sengen og havde de vildeste veer..

Jeg var tilmed uheldig, for narkoselægen havde rygende travlt med akutte patienter, så jeg blev jo tilsidesat mht. epidural, så måtte vente i 3 timer fra jeg bad om den til hun kom.. Den virkede så heldigvis rigtig godt..

Havde presseveer i 8 timer før han blev født med hård kop..

Alt det her er slet ikke sikkert det har noget med igangsættelsen at gøre, det kan ligeså vel være min krop der er skod til at føde - ifølge JM.. Anthon stod desuden meget skævt i mit bækken, og det hjalp jo ingenting i hvert fald..

Håber du får en god oplevelse med det - de findes absolut også! 

Anmeld

7. maj 2014

L&V

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

Jeg har prøvet det 2 gange nu. 2 forskellige måder og 2 forskellige oplevelser.. Første gang fik jeg stikpiller over 4 tror det endte op med 6-8 piller om dagen.. Havde frygteligt mange veer der ikke gjorde en disse og som hele tiden gik i sig selv. Og fik vee storm.

2. gang fik jeg en enkelt pille som skulle sluges og inden for få timer var der veer og 8 timer senere havde jeg min søn i armene.

Anmeld

7. maj 2014

Enskønhed14

Jeg fik en hindeløsning igår og slimproppen gik 24 timer efter. Jeg var 2 cm åben og havde 1 cm meget blød livmorhals tilbage. Så jeg tænker om stik piller ville blive brugt på mig?

Anmeld

7. maj 2014

Yasmin Christensen

Jeg blev sat igang 41+4 med en stikpille, den hjalp ikke så jeg fik tre mere over de næste to dage (måtte få fem i det hele) tre timer inden jeg skulle ud at have den femte pille gik vandet, jeg kom på fødegang og fik vedrop eftersom jeg ikke selv fik veer, endte med vestorm og ingen åbning efter 12 timer så endte med akut kejsersnit, det har nok ikke noget med igansættelsen at gøre nok nærmere at min krop ikke vel føde selv.. 

Men selve det at få stikpiller er ikke smertefuldt, det er bare en ubehagelig fornemmelse når de skal op, men det er da det mindste

Rigtig held og lykke til dig 

Anmeld

7. maj 2014

Enskønhed14

Yasmin Christensen skriver:

Jeg blev sat igang 41+4 med en stikpille, den hjalp ikke så jeg fik tre mere over de næste to dage (måtte få fem i det hele) tre timer inden jeg skulle ud at have den femte pille gik vandet, jeg kom på fødegang og fik vedrop eftersom jeg ikke selv fik veer, endte med vestorm og ingen åbning efter 12 timer så endte med akut kejsersnit, det har nok ikke noget med igansættelsen at gøre nok nærmere at min krop ikke vel føde selv.. 

Men selve det at få stikpiller er ikke smertefuldt, det er bare en ubehagelig fornemmelse når de skal op, men det er da det mindste

Rigtig held og lykke til dig 

Men var du åben og havde livmorhals tilbage inden du fik den første stikpille?  

tak  

Anmeld

7. maj 2014

Enskønhed14

AnthonsMor skriver:

Jeg blev sat i gang 41+5, klokken 8.30 om morgenen, fik småveer omkring 10-11 stykker.. Ringede så til FG for at høre om jeg skulle tage flere tabeletter, som det ellers var planen at jeg skulle, og det skulle jeg ikke, medmindre det gik helt i stå igen, og ellers skulle jeg ringe igen et par timer senere, og det gik  ikke i stå.. Så jeg kom på FG ved 15 tiden tror jeg, blev tjekket og der var ikke sket så forfærdelig meget, men de var ret sikre på, at de kunne tage mit vand, så blev ikke sendt hjem igen..

Det kunne de, så jeg fik en fødestue og lå der, både i badekar, noget der ligner en million stillinger på sengen og havde de vildeste veer..

Jeg var tilmed uheldig, for narkoselægen havde rygende travlt med akutte patienter, så jeg blev jo tilsidesat mht. epidural, så måtte vente i 3 timer fra jeg bad om den til hun kom.. Den virkede så heldigvis rigtig godt..

Havde presseveer i 8 timer før han blev født med hård kop..

Alt det her er slet ikke sikkert det har noget med igangsættelsen at gøre, det kan ligeså vel være min krop der er skod til at føde - ifølge JM.. Anthon stod desuden meget skævt i mit bækken, og det hjalp jo ingenting i hvert fald..

Håber du får en god oplevelse med det - de findes absolut også! 

Men var du åben og havde livmorhals tilbage da du fik stikpiller?  

Jeg fik igår en hindeløsning hvor jeg var 2 cm åben og havde 1 cm meget blød livmorhals tilbage, så jeg tænker om jeg skal have stikpiller så? 

Anmeld

7. maj 2014

Hullabullabulla

Michelle93 skriver:

Godaften de damer.

Jeg blev sat igang 22 dage før termin pga svangerskabsforgiftning. Fik en stikpille 18:45, omkring kl 20 kom der lidt niv og ubehag, og kl 22 fik jeg lidt til at sove på.

Vågnede 5:35 og skulle tisse, gik tilbage i sengen men kl 6:05 gik vandet, og 1 time efter startede veerne for fulde gardiner. 8:40 køres jeg på fødegangen , 9:40 får jeg lagt epidural (krav pga ssf)

Der går nogle timer hvor jeg bare slapper af/sover og får lidt mad.

14:45 kan jeg igen mærke veerne nive, 15:10 får jeg pressetrang, og 15:20 er han ude..

Alt i alt en nem fødsel på trods af igangsættelse

Pøj pøj med det hele

Anmeld

7. maj 2014

Lotus86

Jeg blev sat igang da jeg var 39+5, var slet ikke åben eller moden. Fik to piller oralt kl. 22.00 med beskeden om, at der nok ikke ville ske noget i løbet af natten, så vi måtte se hvad der skulle ske næste morgen. Kl. 22.15 begyndte mine plukveer at nive, en time senere kom den første lede ve, og derfra gik det stærkt, fik vestorm og var lynhurtigt 9 cm. åben, kl. 01.51 fødte jeg vore lille prinsesse. Det gik mega stærkt, og var sindssygt smertefuldt, men er glad for bagefter at det gik så hurtigt så.

Held og lykke med det hele

Anmeld

7. maj 2014

AnthonsMor

Michelle93 skriver:

Jeg fik en hindeløsning igår og slimproppen gik 24 timer efter. Jeg var 2 cm åben og havde 1 cm meget blød livmorhals tilbage. Så jeg tænker om stik piller ville blive brugt på mig?

Hvis du er så åben tænker jeg faktisk de tager vandet, og ser hvad der sker

Så kan det være du skal have ve-drop, hvis ikke det rigtig vil gå i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.