Anonym skriver:
Nogen der er kæresten men bor hver for sig?
Hvordan fungere det hos jer?
Vi har i forvejen en søn på 2 og venter en mere.
Men min kæreste er syg og har et stort behov for i længere perioder at være alene og har det meget svært med at man stiller krav til ham. Kan han ikke opfylde dem bliver det et kæmpe nederlag for ham :s
Han er ikke helt enig i at vi måske bør bo hver for sig, men han er bestemt heller ikke helt uenig og kan godt se fordele i det både for hans og min side.
Hvad er jeres holdning til det?
Bør man bare gå fra hinanden fordi man ikke kan få en hverdag til at hænge sammen når man bor under samme tag?
Min ekskæreste og jeg gik fra hinanden sidste sommer, men fortsatte med at bo sammen i 2-3 mdr. indtil jeg kunne overtage min lejlighed.
Dog fortsatte vi vores 'samliv' til at jeg flyttede, og så blev vores datter undfanget.
Da jeg flyttede fortsatte vi med at ses fordi vi var så vant til hinanden, og så fandt vi ud af at jeg var gravid, og så blev vi jo selvfølgelig ved med at have kontakt. 
Desuden hjalp det meget på vores "forhold" at vi kom til at bo lidt hver for sig, så man fik et pusterum engang imellem.
Vi har valgt at vi skal have en utraditionel "familie" når vores datter bliver født om en måneds tid. Hvor at vi har hver vores bolig, og så tilbringer et par dage om ugen ved ham, og et par dage om ugen ved mig. Og så får vi et par dage hver for sig (hvor vores datter selvfølgelig er hos mig).
Der er mange, der stiller spørgsmålstegn ved vores måde at gøre tingene på. Men som JM og mange andre siger, så skal vi gøre hvad der fungerer bedst for os og vores datter - hvis denne måde ikke fungerer for hende, så må vi jo leje min lejlighed ud, men det håber ingen af os bliver aktuelt.
Desuden har jeg valgt ikke at søge nogen form for enlige tillæg, da jeg ser det som socialt bedrageri - også selvom vi reelt ikke er et par, men vi kommer til at have en del samvær alle tre (især under barslen), og derfor synes jeg ikke at kan eller vil 'snyde' systemet.
Synes kun man skal bo hver for sig og være et par (eller have et "par"-lignende forhold som min eks og jeg) hvis man kan klare sig økonomisk uden diverse enlige ydelser. 

Anmeld