Kærester, men bo hver for sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Loa

Har ikke prøvet det selv men vil sige til dig hvis du kan få det til at fungere.
Det må virkelig kræve noget at tilsidesætte sig selv for at være så large over for sin kæreste.
Tror bestemt også det bliver hårdt, men hvis i har klare aftaler og virkelig vil hinanden, så tror jeg ikke det er umuligt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Nu er situationen jo sådan her at jeg ikke bare lige kan proppe ham på 2 op igen og den anden lille spire bliver ikke til en abort! 

Men hvorfor mener du ikke man bør få børn så?

Nej men alligevel er du gravid igen, jeg syntes det er meget forvirring at putte 2 små børn igennem 

Anmeld

7. maj 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Han er jo desværre sygmeldt og jeg er på KH indtil barslen er slut og jeg så kan komme over på SU. Så denne mulighed er nok dyr i længden, men måske der fandtes andre muligheder? Det har i hvert fald gives stof til eftertanke. 

det var en ide at høre på kommunen, men jeg har ingen anelse om hvad de vil sige til det. det er jo ikke let hvis økonomien ikke kan hænge sammen til det. og det er ikke let når ingen af jer kan tjene lidt ekstra. jeger i tvivl om hvordan reglerne er for enlig på kontanthjælp og su, for i er jo ikke enlig, men er vist noget med at det kan lade sig gøre hvis i overholder visse regler at få udbetalt som var i enlig. men det er jo muligt at høre om på kommunen. ellers kan det være at der er noget familie som gerne stiller et værelse eller noget hjælp til rådighed.
jeg håber i finder en løsning!

Anmeld

8. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Han er jo desværre sygmeldt og jeg er på KH indtil barslen er slut og jeg så kan komme over på SU. Så denne mulighed er nok dyr i længden, men måske der fandtes andre muligheder? Det har i hvert fald gives stof til eftertanke. 

Den mulighed er da ikke dyrere end at I flytter hver for sig? Det er jo to lejligheder i begge tilfælde.

Anmeld

8. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Nogen der er kæresten men bor hver for sig? 

Hvordan fungere det hos jer? 

Vi har i forvejen en søn på 2 og venter en mere. 

Men min kæreste er syg og har et stort behov for i længere perioder at være alene og har det meget svært med at man stiller krav til ham. Kan han ikke opfylde dem bliver det et kæmpe nederlag for ham :s 

Han er ikke helt enig i at vi måske bør bo hver for sig, men han er bestemt heller ikke helt uenig og kan godt se fordele i det både for hans og min side. 

Hvad er jeres holdning til det? 

Bør man bare gå fra hinanden fordi man ikke kan få en hverdag til at hænge sammen når man bor under samme tag? 

Min ekskæreste og jeg gik fra hinanden sidste sommer, men fortsatte med at bo sammen i 2-3 mdr. indtil jeg kunne overtage min lejlighed.
Dog fortsatte vi vores 'samliv' til at jeg flyttede, og så blev vores datter undfanget.
Da jeg flyttede fortsatte vi med at ses fordi vi var så vant til hinanden, og så fandt vi ud af at jeg var gravid, og så blev vi jo selvfølgelig ved med at have kontakt.
Desuden hjalp det meget på vores "forhold" at vi kom til at bo lidt hver for sig, så man fik et pusterum engang imellem.

Vi har valgt at vi skal have en utraditionel "familie" når vores datter bliver født om en måneds tid. Hvor at vi har hver vores bolig, og så tilbringer et par dage om ugen ved ham, og et par dage om ugen ved mig. Og så får vi et par dage hver for sig (hvor vores datter selvfølgelig er hos mig).
Der er mange, der stiller spørgsmålstegn ved vores måde at gøre tingene på. Men som JM og mange andre siger, så skal vi gøre hvad der fungerer bedst for os og vores datter - hvis denne måde ikke fungerer for hende, så må vi jo leje min lejlighed ud, men det håber ingen af os bliver aktuelt.
Desuden har jeg valgt ikke at søge nogen form for enlige tillæg, da jeg ser det som socialt bedrageri - også selvom vi reelt ikke er et par, men vi kommer til at have en del samvær alle tre (især under barslen), og derfor synes jeg ikke at kan eller vil 'snyde' systemet.
Synes kun man skal bo hver for sig og være et par (eller have et "par"-lignende forhold som min eks og jeg) hvis man kan klare sig økonomisk uden diverse enlige ydelser.

Anmeld

8. maj 2014

Wimmie

Mortil223 skriver:

Nej men alligevel er du gravid igen, jeg syntes det er meget forvirring at putte 2 små børn igennem 

Hvad i al verden kan hun bruge det til nu hvor hun er gravid? Hun spørger jo ikke efter folks mening omkring hvorvidt det var smart at hun fik børn...synes det er noget mærkeligt, ukonstruktivt og sårende noget at sige 

Anmeld

8. maj 2014

SandraXOXO

Man behøver ikke gå fra hinanden fordi man ikke kan bo sammen. Men der hvor filmen knækker for mig, det er når man hører om forhold hvor folk bor hver for sig fordi den ene part trives bedst sådan, og den anden part så lever med et evigt savn, og en smerte og konstant føler sig trådt på, glemt, alene og fravalgt. Det er jo op til en selv at beskytte sine følelser, og man skal ikke forsætte et forhold, der gør en mere skidt end godt.

Anmeld

8. maj 2014

Carina:-)

Det bestemmer I jo selv- bare husk at du er ikke enlig og det derfor vil være socialt bedrageri hvis du soger enlige tillæg. 

Anmeld

8. maj 2014

Mortil223

Hvad i al verden kan hun bruge det til nu hvor hun er gravid? Hun spørger jo ikke efter folks mening omkring hvorvidt det var smart at hun fik børn...synes det er noget mærkeligt, ukonstruktivt og sårende noget at sige 

Du kan tolke det som du vil, ser Hverken noget sårende eller ukonstruktivt i mit indlæg, ved du om barnet her er planlagt eller ej?

Anmeld

8. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mortil223 skriver:

Man bør ikke gå fra hinanden nej, men jeg syntes ikke man bør få børn..

Jeg må indrømme at det også var min første tanke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.