nye kager-racistiske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2014

TNBC

Mærkeligt altså. Så kigger folk sikkert også snart mærkeligt på en når man spiser en vingummibamse, for det må jo betyde at vi ynder at æde ungernes tøjdyr.. Hahahaha

for pokker. Mad med er sødt/sjovt motiv, hvordan kan man koble det til noget som helst. Det går simpelhen udover min forstand. 

Ja, eller da jeg spiste en chokoladekanin for nogle uger siden.. Åhh nej...

Jeg er så træt af at alt vores mad, slik skal ødelægges, fordi vi vil blive set som kanniballer eller racister.

Så må vi vel heller ikke lave kager, der ligner mennesker.. for så er vi kannibaler, der spiser menneske(kager)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

lineog4

Nej ser intet racistisk i dem, ser blot: hvid chokolade, mækechokolade og mørk chokolade.

Men ser i udtalelsen en stor frygt for anderledeshed og det i sig skræmmende. For tænk at det er "forkert" at vi er forskellige, så forkert så hvis noget så ligegyldigt som kager overhovedet kan symbolisere det en lille bitte smule så skal der råbes vagt i gevær.
Forskellighed er da fantastisk, en force, noget som gør det sjovt at leve. Og ja vi er også forskellige i hudfarve, i hårfarve, øjenfarve, størrelse, tykkelse osv. Og hvad så?
Jeg synes egentlig at råbe racistisk over sådan en kage lægger brænde på det racistiske bål frem for at hjælpe til at slukke det.

Anmeld

6. maj 2014

Mor til Ella

Yurie skriver:

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/sverige-i-kage-oproer-kagerne-ligner-jo

Synes I at de her er racistiske?

Jeg må indrømme, at jeg ikke gør, det er jo bare hoveder, og de er tre forskellige hoveder, endda et hvidt.

NEJ.

Alt det her race fis er simpelthen ved at være for langt ude, og folk der går op i det, burde seriøst få en hobby.

Jøsses

Anmeld

6. maj 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Nej ser intet racistisk i dem, ser blot: hvid chokolade, mækechokolade og mørk chokolade.

Men ser i udtalelsen en stor frygt for anderledeshed og det i sig skræmmende. For tænk at det er "forkert" at vi er forskellige, så forkert så hvis noget så ligegyldigt som kager overhovedet kan symbolisere det en lille bitte smule så skal der råbes vagt i gevær.
Forskellighed er da fantastisk, en force, noget som gør det sjovt at leve. Og ja vi er også forskellige i hudfarve, i hårfarve, øjenfarve, størrelse, tykkelse osv. Og hvad så?
Jeg synes egentlig at råbe racistisk over sådan en kage lægger brænde på det racistiske bål frem for at hjælpe til at slukke det.

Ja, og chokolade har altid set sådan ud, ja, nu har de så lavet dem som hoved, so what?
Tænk på hvis det kun var hvid chokolade de havde lavet i dem, hvad havde folk så sagt?

Vi må bare ikke noget uden, at vi bliver kaldt racister.

Anmeld

6. maj 2014

Frk.S

Jamen, det er simpelthen for langt ude altså...! 

Hvad er det lige det racistiske er i det?
"symboliserer kannibalisme" OMG!!!

Anmeld

6. maj 2014

Eliza

Havde man nu smidt en trekanter kutte på den hvide og et kors i flammer, såhhhh..... Kunne jeg nok godt se det racistiske i de kager.....
Men li de der?? Ej det kan jeg Sku't se

Anmeld

6. maj 2014

B&J

jeg tænker umm kage og tænker slet ikke på hoveder eller racistisk

Anmeld

6. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror jeg ska ha et kage hovede og en lakridspibe sener.... Vh stine

Anmeld

6. maj 2014

ano14316

Yurie skriver:

Jeg må indrømme, at jeg ikke gør, det er jo bare hoveder, og de er tre forskellige hoveder, endda et hvidt.

Ikke mere racistisk end at der findes hvid chokolade, mælke chokolade og mørk chokolade.

Og ikke mere racistisk end det faktum at vi har forskellige hudfarver afhængig af hvor i verden vi kommer fra..

Anmeld

6. maj 2014

Anonymo

Yurie skriver:

Det er jo bare kage... 

Nej, jeg syntes ikke de er racistiske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.