(Mere) boligbrok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2014

Marts<3

Vi søger på 3 år en ordenlig bolig i Kbh... Så kender til frustationerne... Vi har kigget på mange. Men det er absurd og gi over 10.000 kr for en 3 vær. lejebolig. Eller se dem gå til anden side. Vi satser på at købe. Men igen, 100kvm 3vær(min) indre Østerbro 3.000.000+.

Det er håbløst...

JEG FORSTÅR DIG...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

majba

Janne T. skriver:

Ja, som hovedsag Århus. Vi er åbne overfor mindre byer rundt om, men der skal bare være god afstand til indkøb, institutioner og offentlig transport, eftersom vi ikke har bil Og det er sødt af dig! Synes vi fik den her bolig så hurtigt, men de større boligere må være mere eftertragtede. Det er nok fordi alle de unge voksne flytter ind i 3 værelses som vores og så flytter op i de større når de får børn  

Er Randers, Hornslet eller Hadsten for langt væk? :-) 

kender mange der bor i Randers men læser i Århus. 

Anmeld

5. maj 2014

Troldemommi

Min mands lillebror er lige flyttet ind i en lejlighed i en kæmpe bygning på Silkeborgvej, det er en stor 3 værelses.

han ventede kun 2 måneder, hvis du vil kan jeg spørge ham hvem han lejer af og om de evt har andre på 4 værelser 

Monica 

Anmeld

5. maj 2014

lineog4

Janne T. skriver:

Er det privat? For vi er ikke helt vilde med tanken om at leje privat da vi har hørt mange dårlige historier. Og hvad med boligstøtte, kan man få det når man bor privat? Og der er vel ingen varmemester? 

Du skal ikke være så bange for at leje privat. Vi lejer privat og har tidligere lejet gennem boligselskab og synes vi er præcis lige sp godt stillede privat.
Har ikke selv fået boligtilskud, men ved man kan få uafhængigt af hvem det udlejer så længe der er en lejekontrakt og at huslejen figurerer på et aftale papir.

Egentlig står vi som private lejere bedre på nogen punkter, fx må huslejen max stige en hvis procentdel hvor de i boligselskaberne kan lade den stige mere.

Dog er det rigtig for os i hvert fald at her er der ikke lige en varmemester eller en anden der ordner det for os, vi står selv for den indre vedligeholdelse men det giver jo også en frihed, en frihed der gær man kan tillade sig at ændre på lejligheden. Vi har blandt andet lavet nyt køkken, men det er også fordi vi ved vi bliver boende her resten af livet med mindre vi vinder i lotto

Anmeld

5. maj 2014

StudPsyk

lineog4 skriver:

Du skal ikke være så bange for at leje privat. Vi lejer privat og har tidligere lejet gennem boligselskab og synes vi er præcis lige sp godt stillede privat.
Har ikke selv fået boligtilskud, men ved man kan få uafhængigt af hvem det udlejer så længe der er en lejekontrakt og at huslejen figurerer på et aftale papir.

Egentlig står vi som private lejere bedre på nogen punkter, fx må huslejen max stige en hvis procentdel hvor de i boligselskaberne kan lade den stige mere.

Dog er det rigtig for os i hvert fald at her er der ikke lige en varmemester eller en anden der ordner det for os, vi står selv for den indre vedligeholdelse men det giver jo også en frihed, en frihed der gær man kan tillade sig at ændre på lejligheden. Vi har blandt andet lavet nyt køkken, men det er også fordi vi ved vi bliver boende her resten af livet med mindre vi vinder i lotto

Det der med varmemesteren er et ret vigtigt punkt for os - For vi har INGEN handyskills whatsoever, så vi har brug for der er nogen der kan komme og fikse tingene, når de går i stykker/ikke virker/whatever  

Anmeld

5. maj 2014

Kay

kender 100% jeres situation... vi har ledt efter noget større i snart 3 år vi har 54 kvm 2 voksne 1 barn og 1 på vej.... men det er bare ikke nemt

Anmeld

5. maj 2014

lineog4

Janne T. skriver:

Det der med varmemesteren er et ret vigtigt punkt for os - For vi har INGEN handyskills whatsoever, så vi har brug for der er nogen der kan komme og fikse tingene, når de går i stykker/ikke virker/whatever  

Måske vi bare har været heldige, men det er få gange noget er gået i stykker og så har det været ting de skulle ordne... Men ja drypper vandhanen osv så er det vores eget job.

Anmeld

5. maj 2014

--Line..

Janne T. skriver:

Måske har jeg bare været heldig, men de private udlejere jeg har boet ved, de har været meget hjælpsomme med at fikse det som er gået i stykker, uden brok og ekstra regning.

Anmeld

5. maj 2014

Muffin_girl

Janne T. skriver:

Hvorfor skal det være så svææært at finde en ny bolig! Vi har skrevet os op til 147 (!!!!) boliger, og vi har da fået tilbudt et par stykker siden vi startede boligsøgningen på ny, men har været uheldige hver gang.

1. Der er nogen steder, hvor man ikke bare kan vælge at skrive sig op til 4 værelses lejligheder. Man skal søge ALT i det område, hvis man skal søge, hvorfor vi har fået tilbudt fx 2 værelses lejligheder, som vi self. har sagt nej til.

2. Så var der den med 4 værelser, som var total ulogisk bygget op og havde for lidt plads.

3. Og det lækre nye rækkehus fra 12/13 vi netop har fået tilbudt for nogle dage siden, men måtte takke nej til, fordi lejer fortalte der er langt til indkøb og bus. Vi har ikke bil, og det ville i forvejen tage over en time med offentlig transport til uni. Øv! Var alligevel 49 i køen, så dårlige odds.

Vil bare gerne væk herfra!!! Og jeg forstår ikke Aarhusboligs venteliste. På vores venteliste står der vi er nummer 89 i køen til det rækkehus vi lige har fået tilbudt som nr. 49.. Så ventelisten giver ikke en gang et reelt billede af situationen?

SUK! Får seriøst klaus af at bo i den her lejlighed!

Jeg syntes Aarhusbolig er en værre omgang rod, jeg fatter ikke deres ventelister! 

Anmeld

5. maj 2014

lailamik

Janne T. skriver:

Jo, men jeg ville være ked at skulle aflevere ungerne mega tidligt i institution, fordi jeg skulle nå med offentlig transport ind til uni til kl 8 Der må jeg indrømme jeg vægter det der med tid i institution virkelig højt så længe jeg har muligheden  

Har du skrevet dig op til Trige? Der får man næsten altid tilbudt boliger +++ der er både bus, indkøb og institutioner tæt ved Eneste minus er at det tager ca. 40 min ind til århus C :/

Men har gode erfaringer derfra  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.