(Mere) boligbrok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.373 visninger
34 svar
4 synes godt om
4. maj 2014

StudPsyk

Hvorfor skal det være så svææært at finde en ny bolig! Vi har skrevet os op til 147 (!!!!) boliger, og vi har da fået tilbudt et par stykker siden vi startede boligsøgningen på ny, men har været uheldige hver gang.

1. Der er nogen steder, hvor man ikke bare kan vælge at skrive sig op til 4 værelses lejligheder. Man skal søge ALT i det område, hvis man skal søge, hvorfor vi har fået tilbudt fx 2 værelses lejligheder, som vi self. har sagt nej til.

2. Så var der den med 4 værelser, som var total ulogisk bygget op og havde for lidt plads.

3. Og det lækre nye rækkehus fra 12/13 vi netop har fået tilbudt for nogle dage siden, men måtte takke nej til, fordi lejer fortalte der er langt til indkøb og bus. Vi har ikke bil, og det ville i forvejen tage over en time med offentlig transport til uni. Øv! Var alligevel 49 i køen, så dårlige odds.

Vil bare gerne væk herfra!!! Og jeg forstår ikke Aarhusboligs venteliste. På vores venteliste står der vi er nummer 89 i køen til det rækkehus vi lige har fået tilbudt som nr. 49.. Så ventelisten giver ikke en gang et reelt billede af situationen?

SUK! Får seriøst klaus af at bo i den her lejlighed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Loa

Øv øv øv øv... Forstår dine frustreringer.
Vi bor selv i opgangen fra helvede
HELDIGVIS har vi været så heldige at få solgt og har kun knap halvanden måned tilbage her.

Men nøj hvor jeg ikke håber vi skal ud i lejebolig verdenen, for den lyder da noget besværlig...

Anmeld

4. maj 2014

StudPsyk

Loa skriver:

Øv øv øv øv... Forstår dine frustreringer.
Vi bor selv i opgangen fra helvede
HELDIGVIS har vi været så heldige at få solgt og har kun knap halvanden måned tilbage her.

Men nøj hvor jeg ikke håber vi skal ud i lejebolig verdenen, for den lyder da noget besværlig...

Det er SÅ besværligt! Vi har også været ved at se på privat, men der var ikke særlig mange boliger der opfyldt vores ønsker, og så var de latterligt dyre, så det er ikke lige aktuelt! 

Anmeld

4. maj 2014

Isabella_mor

Hvad ville muligheden være for jer at købe jeres eget?? Tænker at der da ville være mere held den vej?? 

Anmeld

4. maj 2014

StudPsyk

Isabella_mor skriver:

Hvad ville muligheden være for jer at købe jeres eget?? Tænker at der da ville være mere held den vej?? 

Vi er begge på SU, så det er desværre ikke akuelt foreløbig..

Anmeld

4. maj 2014

Isabella_mor

Janne T. skriver:

Vi er begge på SU, så det er desværre ikke akuelt foreløbig..

Ja det kan jeg godt se. Øv... Vil i bo i århus? Jeg kender også folk der, men det vil jo typisk være private udlejere, men jeg kan da holde øre og øjne åbne, hvis der er nogen der lejer noget ud som I 4 kan bo i vi står lidt i samme situation, dog står vi med vores lejlighed som skal sælges før vi kan købe noget nyt. Det er hårdt at vente på. At vi ikke bare kan flytte som hvis vi boede til leje. 

Anmeld

4. maj 2014

StudPsyk

Isabella_mor skriver:

Ja det kan jeg godt se. Øv... Vil i bo i århus? Jeg kender også folk der, men det vil jo typisk være private udlejere, men jeg kan da holde øre og øjne åbne, hvis der er nogen der lejer noget ud som I 4 kan bo i vi står lidt i samme situation, dog står vi med vores lejlighed som skal sælges før vi kan købe noget nyt. Det er hårdt at vente på. At vi ikke bare kan flytte som hvis vi boede til leje. 

Ja, som hovedsag Århus. Vi er åbne overfor mindre byer rundt om, men der skal bare være god afstand til indkøb, institutioner og offentlig transport, eftersom vi ikke har bil Og det er sødt af dig! Synes vi fik den her bolig så hurtigt, men de større boligere må være mere eftertragtede. Det er nok fordi alle de unge voksne flytter ind i 3 værelses som vores og så flytter op i de større når de får børn  

Anmeld

4. maj 2014

Isabella_mor

Janne T. skriver:

Ja, som hovedsag Århus. Vi er åbne overfor mindre byer rundt om, men der skal bare være god afstand til indkøb, institutioner og offentlig transport, eftersom vi ikke har bil Og det er sødt af dig! Synes vi fik den her bolig så hurtigt, men de større boligere må være mere eftertragtede. Det er nok fordi alle de unge voksne flytter ind i 3 værelses som vores og så flytter op i de større når de får børn  

Hvis i arbejder I århus, så kan o jo sagtens bo på djursland der er jo go off. Transport  

Anmeld

4. maj 2014

StudPsyk

Isabella_mor skriver:

Hvis i arbejder I århus, så kan o jo sagtens bo på djursland der er jo go off. Transport  

Jo, men jeg ville være ked at skulle aflevere ungerne mega tidligt i institution, fordi jeg skulle nå med offentlig transport ind til uni til kl 8 Der må jeg indrømme jeg vægter det der med tid i institution virkelig højt så længe jeg har muligheden  

Anmeld

4. maj 2014

NatalieElizabeth

Årh! hvor kender jeg det bare godt! Min kæreste og jeg leder selv efter noget nyt og bo i men det er så svææææært! Jeg studerer på KU og min kæreste er lige blevet færdigudannet så det SKAL være et sted hvor vi begge har gode muligheder for at komme til uni og på arbejde da vi heller ikke har bil og ikke vil bruge 3 timer om dagen på transport, jeg mener - der er alt for få timer i døgnet i forvejen! Det er så! frusterende. Jeg orker virkelig ikke at skulle flytte mens jeg er højgravid så jeg håber meget snart vi finder noget! Det er selvfølgelig ikke besværligt at finde noget her i KBH hvis man kan smide 15000+ om måneden - det er bare ikke en mulighed for os når jeg er på SU. 

for at i snart får noget! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.