Oh crap

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2014

grinny

Inger skriver:

Ja tror jeg fik proppet noget zink, selen, D-vitaminer i ham. Han tog vist også en gravitamin hver dag.  Om det hjælper ved jeg ikke, men det skader ihvertfald ikke at manden tager de her vitaminer. 

Ved fertilitetslægen fik jeg taget blodprøver, og fik gennemskyllet mine æggeledere, og manden fik scannet hans pung, og alt normalt. Sørg for at spørg ind til sædprøven, der er mange ting de ser på den. Vi fik umiddelbart kun det svar at den var nedsat, de fandt 2 mill i den første prøve, ikke mange... Men da vi kom til fertilitetslægen forklarede han os at det var en ting at der var få sædceller, de svømmede også for langsomt, deres hoveder var ikke stærke nok til at trænge ind i et æg, og så dannede han så lige antistoffer i hans sædvæske, så han mere eller mindre slog sine egne soldater ihjel   

Vi har jo så også kun fået af vide at den er nedsat, ikke hvor mange der var eller om de svømmede forkert - det irritere mig da egentlig lidt 

Jeg er blevet skannet, men det er nogle år siden og de kunne ikke finde noget på mig den gang og mine blodprøver var fine, så det regner jeg med stadig er sådan 

Jeg må vidst på vitamin shopping 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

esioul

grinny skriver:

Vi har jo så også kun fået af vide at den er nedsat, ikke hvor mange der var eller om de svømmede forkert - det irritere mig da egentlig lidt 

Jeg er blevet skannet, men det er nogle år siden og de kunne ikke finde noget på mig den gang og mine blodprøver var fine, så det regner jeg med stadig er sådan 

Her blev vi også henvist grundet moderat nedsat sædkvalitet. Men den er så slet ikke nedsat mere.

Det kan svinge ufattelig meget.

Har han haft lidt feber eller lign, kan det påvirke sædkvaliteten i op til 3 mdr.

Den første min kæreste afleverede var moderat nedsat. Men de næste prøver har været bedre end normalen.

Så man kan ikke rigtigt bruge en prøve til noget, man skal have taget en mere for at kunne sammenligne dem.

Anmeld

2. maj 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
grinny skriver:

Derfor er det godt at få ordentlig svar på de prøver. Nedsat sædkvalitet kan være mange ting.... Åbenbart... 

Dejligt du er blevet tjekket, så skulle det jo bare være fuld fart frem, håber du har en god læge der sender jer videre.

Og afsted på shopping med dig, køb rigeligt 

Anmeld

2. maj 2014

grinny

Inger skriver:

Derfor er det godt at få ordentlig svar på de prøver. Nedsat sædkvalitet kan være mange ting.... Åbenbart... 

Dejligt du er blevet tjekket, så skulle det jo bare være fuld fart frem, håber du har en god læge der sender jer videre.

Og afsted på shopping med dig, køb rigeligt 

Var hos lægen idag for hvis de ikke kunne give os svaret måtte jeg jo selv kigge på papirene, det blev jeg så ikke klogere af 

Men vi fik en tid til på tirsdag og så får vi så en henvisning, så vi kan komme i udredning og få et ordenlig svar 

Anmeld

2. maj 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
grinny skriver:

Var hos lægen idag for hvis de ikke kunne give os svaret måtte jeg jo selv kigge på papirene, det blev jeg så ikke klogere af 

Men vi fik en tid til på tirsdag og så får vi så en henvisning, så vi kan komme i udredning og få et ordenlig svar 

Nej vores læge havde også meget svært ved at tyde prøven og vi forstod det heller ikke, men fertilitetslægen kunne heldigvis :-) 

dejligt at hører at det går som det skal med henvisning,  så meget fingre for jer. 

Anmeld

6. maj 2014

tweety2060

HAr I været til samtale ???

Anmeld

6. maj 2014

grinny

tweety2060 skriver:

HAr I været til samtale ???

Ja faktisk idag, hvordan kunne du dog vide det? Haha 

Der er blevet sendt henvisning afsted idag  Så imorgen eller i overmorgen kan vi ringe og få tid 

Anmeld

6. maj 2014

esioul

grinny skriver:

Ja faktisk idag, hvordan kunne du dog vide det? Haha 

Der er blevet sendt henvisning afsted idag  Så imorgen eller i overmorgen kan vi ringe og få tid 

Kunne lægen give noget klarhed omkring kærestens prøve?

Anmeld

6. maj 2014

grinny

esioul skriver:

Kunne lægen give noget klarhed omkring kærestens prøve?

Nej altså det er meget meget forvirrende 

Han har kun afleveret 1,5 ml. hvor normalen jo er mellem 2-6 ml., der er i det hele 164 mio sædceller, men om alle er levende og gode - det kunne de ikke svare på. Mobiliteten er dog ikke så god, noget med den burde være 0,6, men hans er kun 0,2, men vi kunne ikke rigtig få en forklaring på om det stadig burde kunne lade sig gøre eller om de er alt for dovne? 

Men i hvert fald er han startet på selen+zink, d-dråber og fiskeolie, og så håber vi at det kan gøre dem lidt hurtigere  Og så fik vi af vide at dovne sædceller har bedst af at der er udløsning hver dag, da de helt friske så ikke kan nå at blive dovne.

Så tror det er okay? 

Anmeld

6. maj 2014

esioul

grinny skriver:

Nej altså det er meget meget forvirrende 

Han har kun afleveret 1,5 ml. hvor normalen jo er mellem 2-6 ml., der er i det hele 164 mio sædceller, men om alle er levende og gode - det kunne de ikke svare på. Mobiliteten er dog ikke så god, noget med den burde være 0,6, men hans er kun 0,2, men vi kunne ikke rigtig få en forklaring på om det stadig burde kunne lade sig gøre eller om de er alt for dovne? 

Men i hvert fald er han startet på selen+zink, d-dråber og fiskeolie, og så håber vi at det kan gøre dem lidt hurtigere  Og så fik vi af vide at dovne sædceller har bedst af at der er udløsning hver dag, da de helt friske så ikke kan nå at blive dovne.

Så tror det er okay? 

ahh så er det hvis ik en oprenset prøve. Men noget liv er bedre end ingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.