Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Jeg har lige brug for at høre jeres mening om den her episode i går.

Vi er til et familiearrangement med min svigerfamilie, og da det er rigtig godt vejr, har min datter en heldragt på med korte ærmer, en kortærmet body indenunder og et par strømpebukser. Min datter og jeg sidder i en havestol lidt i skyggen under en parasol. Så kommer min svigerfar lige pludselig og siger:

" Hun skal have en hue på nu x "
mig " nej det skal hun ikke, hun for hverken for meget sol eller kulde her "

svigerfar " hvor er hendes hue henne "

mig " den ligger i pusletasken inde i værelset "

Svigerfar går så ind og vil hente huen i MIN pusletaske, og jeg går hurtigt efter ham og siger, at han skal ikke hente nogen hue, fordi min datter skal IKKE have hue på, og han skal heller ikke rode i min taske uden at have fået lov.

Svigerfar bliver så meget irreteret på mig, og er faktisk sur på mig resten af dagen

Hvordan har i det med sådan noget? Jeg bryder mig ikke om at hverken min eller svigerfamilien blander sig i hvad vores barn skal have på eller ikke have på, eller i øvrigt blander sig i andet.

Er jeg galt på den her?

Han elsker sit barnebarn, og vil det bedste for hende.

Det er stadig ikke sommer endnu, så han var bare bekymret for hende og ville ikke have hun blev syg.

Vær glad for det, så ved du at hvis de nogensinde skal se efter hende, vil de ikke sende hende ud i stormvejr i en kortærmet tshirt. 

Som en anden skriver, vælg dine kampe. Det var af ren kærlighed han gjorde det. Og bedsteforældre blander sig, og nogle gange trækker det tænder ud, men det er af ren kærlighed. Og det skal du være så taknemmelig over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Louises skriver:

Ej, men nu er det jo hendes barn og ikke farfars barn. Selvfølgelig skal man sommetider vælge sine kampe, men helt ærligt. Hvis man mener sit barn ikke skal have hue på, så skal barnet da ikke have hue på fordi farfar mener det. 

Min datter på 7 måneder havde altså heller ikke hue på i går, det var så varmt og hun ville da svede endnu mere med en hue på også selvom den var tynd. 

Det kan godt være det er hendes barn men det er svigerfars barnebarn. Han har åbenbart intet og sige i din verden. Min søn havde hue på igår. Der er vi jo forskellige.

Anmeld

28. april 2014

Mettefpigen

Aisha skriver:

Det kan godt være det er hendes barn men det er svigerfars barnebarn. Han har åbenbart intet og sige i din verden. Min søn havde hue på igår. Der er vi jo forskellige.

Jaa det er hans BARNEBARN og ikke barn... selvfølgelig må han da sige noget, men er det ensbetydende med at man SKAL gøre det?.. hun skal da gøre det hun har det bedst med og ikke føje andre fordi de ikke kan tåle at få et nej..

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

FLOT!!
Den ville jeg heller ikke tage på mig. Siger mere om ham selv end om dig - også selvom det er en god svigerfar

Ja Og han er ellers en rigtig god svigerfar. Men ja ja det skal ikke altid være nemt

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Aisha skriver:

Der er jo andre muligheder end at have alt at sige og intet at sige.

De mennesker, jeg kender, sætter stor pris på børnenes bedsteforældrer - men det er ikke dem, som har det sidste ord alligevel.

Det, som sker, når en ny generation kommer til, er at de, som før var forældrer og dem, som bestemte, nu bliver bedsterforældrer og dermed går over i en rolle som støtter og rådgivere i forhold til børnebørnene, mens de nye forældrer overtager rollen, som dem, som har den endelige bestemmelsesret. - Vel og mærke i sager, som angår børnene. Alle voksne bestemmer over sig selv, men børn er underlagt sine forældrers vurderinger og retningslinjer.

Ikke alle bedsteforældrer synes, det er så enkelt at tilpasse sig sin nye rolle. Andre elsker den!

Hvis man har et rimeligt normalt forhold til sine forældrer, vil man jo også, når man får børn, spørge efter råd og meninger om en del ting, diskutere ting med dem, snakke med dem om, hvad de gjorde, da man selv var lille osv. Men bestemmelsesretten over barnet har de ikke - og de fleste ønsker den heller ikke. Det er deres barnebarn, men det er forældrernes barn.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Dr. House skriver:

Han elsker sit barnebarn, og vil det bedste for hende.

Det er stadig ikke sommer endnu, så han var bare bekymret for hende og ville ikke have hun blev syg.

Vær glad for det, så ved du at hvis de nogensinde skal se efter hende, vil de ikke sende hende ud i stormvejr i en kortærmet tshirt. 

Som en anden skriver, vælg dine kampe. Det var af ren kærlighed han gjorde det. Og bedsteforældre blander sig, og nogle gange trækker det tænder ud, men det er af ren kærlighed. Og det skal du være så taknemmelig over.

Jeg ved godt han elsker sit barnebarn, og det er dejligt at de holder så meget af hende.

Selvom det ikke er sommer har vi haft nogle virkelig solrige dage, i hvert tilfælde på de kanter vi befinder os, og en hue på i over 20 grader det ville ingen bryde sig om. Så er det da lige meget hvor meget man elsker. Jeg elsker hende også og vil hende også det bedste.

Ingen i selskabet var enige med min svigerfar i at hun skulle have hue på, da det var så dejligt vejr, men det er da rigtigt at man skal vælge sine kampe, og det forsøger jeg også

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Louises skriver:

Ej, men nu er det jo hendes barn og ikke farfars barn. Selvfølgelig skal man sommetider vælge sine kampe, men helt ærligt. Hvis man mener sit barn ikke skal have hue på, så skal barnet da ikke have hue på fordi farfar mener det. 

Min datter på 7 måneder havde altså heller ikke hue på i går, det var så varmt og hun ville da svede endnu mere med en hue på også selvom den var tynd. 

Enig

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Nej han har intet at skulle have sagt i forhold til lige præcis sådan noget. Men det her handler vidst om en kulturel forskellighed, og det er helt fint. Men det bliver vi bestemt ikke enige om.

god dag til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.