Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
27 svar
33 synes godt om
28. april 2014

Anonym trådstarter

Hej baby.dk brugere

Jeg har lige brug for at høre jeres mening om den her episode i går.

Vi er til et familiearrangement med min svigerfamilie, og da det er rigtig godt vejr, har min datter en heldragt på med korte ærmer, en kortærmet body indenunder og et par strømpebukser. Min datter og jeg sidder i en havestol lidt i skyggen under en parasol. Så kommer min svigerfar lige pludselig og siger:

" Hun skal have en hue på nu x "
mig " nej det skal hun ikke, hun for hverken for meget sol eller kulde her "

svigerfar " hvor er hendes hue henne "

mig " den ligger i pusletasken inde i værelset "

Svigerfar går så ind og vil hente huen i MIN pusletaske, og jeg går hurtigt efter ham og siger, at han skal ikke hente nogen hue, fordi min datter skal IKKE have hue på, og han skal heller ikke rode i min taske uden at have fået lov.

Svigerfar bliver så meget irreteret på mig, og er faktisk sur på mig resten af dagen

Hvordan har i det med sådan noget? Jeg bryder mig ikke om at hverken min eller svigerfamilien blander sig i hvad vores barn skal have på eller ikke have på, eller i øvrigt blander sig i andet.

Er jeg galt på den her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Vi er til et familiearrangement med min svigerfamilie, og da det er rigtig godt vejr, har min datter en heldragt på med korte ærmer, en kortærmet body indenunder og et par strømpebukser. Min datter og jeg sidder i en havestol lidt i skyggen under en parasol. Så kommer min svigerfar lige pludselig og siger:

Svigerfar går så ind og vil hente huen i MIN pusletaske, og jeg går hurtigt efter ham og siger, at han skal ikke hente nogen hue, fordi min datter skal IKKE have hue på, og han skal heller ikke rode i min taske uden at have fået lov.

Svigerfar bliver så meget irreteret på mig, og er faktisk sur på mig resten af dagen

Hvordan har i det med sådan noget? Jeg bryder mig ikke om at hverken min eller svigerfamilien blander sig i hvad vores barn skal have på eller ikke have på, eller i øvrigt blander sig i andet.

Er jeg galt på den her?

Mit barn er i øvrigt 9 måneder.

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Bedsteforældrene må finde sig i din vurdering af situationen. I mine øjne er hans første bemærkning ok, men så skulle han have givet sig, når du svarede ham. Han har ikke noget at være sur over.

Min egen far har en kæphest med at alle børn bør drikke sødmælk - heldigvis står min mor og støtter alle os børn i, at det er helt ok at give sine børn andre mælkevarianter. Ellers kunne han nok have gjort noget tilsvarende som din svigerfar. Det er godt ment men de går over grænsen.

Der er ikke andet at gøre end at blive ved med at sige nej og begrunde sine valg - og så ellers forsøge at holde hovedet koldt, selv om man kan blive noget så irriteret.

Anmeld

28. april 2014

*Pingvinen*

Vælg dine kampe
Var kampen med svigerfar værd at kæmpe?
Kunne du ikke have sagt ''okay Jamen så prøver vi, men jeg vurdere, der er alt for varmt til det i dag''. Giv hende hue på og konstatere 5 min efter, at hårene i nakken er drivvåde og tag huen af igen.
I har begge fået det, som I ville...
Husk at selvom du ikke er vild med din svigerfamilie, Ja så hænger I sammen resten af livet

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Bedsteforældrene må finde sig i din vurdering af situationen. I mine øjne er hans første bemærkning ok, men så skulle han have givet sig, når du svarede ham. Han har ikke noget at være sur over.

Min egen far har en kæphest med at alle børn bør drikke sødmælk - heldigvis står min mor og støtter alle os børn i, at det er helt ok at give sine børn andre mælkevarianter. Ellers kunne han nok have gjort noget tilsvarende som din svigerfar. Det er godt ment men de går over grænsen.

Der er ikke andet at gøre end at blive ved med at sige nej og begrunde sine valg - og så ellers forsøge at holde hovedet koldt, selv om man kan blive noget så irriteret.

Jeg blev bare sådan arrrrggggg

Han er en fantastisk farfar, og jeg ELSKER mine svigerforældre, men han blander sig i alt! Det kan godt være rigtig irreterende, fordi han respektere ikke, når vi siger nej.

Men ja selvfølgelig vil de de små det bedste
Vil blive ved med at sige nej, selvom det nok intet hjælper.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Vælg dine kampe
Var kampen med svigerfar værd at kæmpe?
Kunne du ikke have sagt ''okay Jamen så prøver vi, men jeg vurdere, der er alt for varmt til det i dag''. Giv hende hue på og konstatere 5 min efter, at hårene i nakken er drivvåde og tag huen af igen.
I har begge fået det, som I ville...
Husk at selvom du ikke er vild med din svigerfamilie, Ja så hænger I sammen resten af livet

Jeg elsker min svigerfamilie! Vi rejser sammen åreligt, og ses meget og de er verdens bedste farmor og farfar, så det er slet slet ikke der skoen trykker.

Jeg er bare så træt af at han blander sig, fordi det er ikke bare her han blandede sig, det er i rigtig meget og i bitte små ting også.

Men jeg vil altså ikke give min pige en hue på, når alle andre sidder i sommertøj, og hun var lun og veltilpas.

Men det er da helt rigtigt at man skal vælge sine kampe med omhu. Men vil ikke have nogen roder i min taske uden at have fået lov, eller går imod mit ord, når det omhandler vores datter.

Anmeld

28. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Er jeg galt på den her?

Jeg ville give barnet hue på men jeg har også et ørebarn. Hvider betyder åbenbart meget for ham, så hvorfor ikke bare give barnet hue på.

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Anonym skriver:

Jeg blev bare sådan arrrrggggg

Han er en fantastisk farfar, og jeg ELSKER mine svigerforældre, men han blander sig i alt! Det kan godt være rigtig irreterende, fordi han respektere ikke, når vi siger nej.

Men ja selvfølgelig vil de de små det bedste
Vil blive ved med at sige nej, selvom det nok intet hjælper.

De bedstefædre kan godt være lidt langsomme til at vænne sig til situationen, at de ikke længere er forældreren, og dermed ikke længere er den, som har det sidste ord. Men det kommer. Her hjælper det at begrunde, for han ved, at hvis jeg kommer med en gennemtænkt begrundelese, så kommer jeg ikke til at give mig. Han har nok resigneret lidt med årene.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Jeg ville give barnet hue på men jeg har også et ørebarn. Hvider betyder åbenbart meget for ham, så hvorfor ikke bare give barnet hue på.

Fordi at det vel ikke er hans behov der skal tages højde for men barnets? Det var absolut ikke min datters behov at få hue på? Hun ar lun i nakken, og var på ingen måde kold, det var over 20 grader i går.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

De bedstefædre kan godt være lidt langsomme til at vænne sig til situationen, at de ikke længere er forældreren, og dermed ikke længere er den, som har det sidste ord. Men det kommer. Her hjælper det at begrunde, for han ved, at hvis jeg kommer med en gennemtænkt begrundelese, så kommer jeg ikke til at give mig. Han har nok resigneret lidt med årene.

Ja du har nok ret Synes jeg begrunder hver gang der er noget stort set.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.