Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

*Pingvinen*

Anonym skriver:

Jeg elsker min svigerfamilie! Vi rejser sammen åreligt, og ses meget og de er verdens bedste farmor og farfar, så det er slet slet ikke der skoen trykker.

Jeg er bare så træt af at han blander sig, fordi det er ikke bare her han blandede sig, det er i rigtig meget og i bitte små ting også.

Men jeg vil altså ikke give min pige en hue på, når alle andre sidder i sommertøj, og hun var lun og veltilpas.

Men det er da helt rigtigt at man skal vælge sine kampe med omhu. Men vil ikke have nogen roder i min taske uden at have fået lov, eller går imod mit ord, når det omhandler vores datter.

Jamen faktisk kan jeg godt forstå dig.
Men hvad sagde svigerfar til det, da du fortalte ham, hvorfor du ikke ville have, han gik i din taske og hvorfor DU mener, DIT barn ikke har behov for en hue her i varmen, når alle andre sad i sommertøj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Jeg har lige brug for at høre jeres mening om den her episode i går.

Vi er til et familiearrangement med min svigerfamilie, og da det er rigtig godt vejr, har min datter en heldragt på med korte ærmer, en kortærmet body indenunder og et par strømpebukser. Min datter og jeg sidder i en havestol lidt i skyggen under en parasol. Så kommer min svigerfar lige pludselig og siger:

" Hun skal have en hue på nu x "
mig " nej det skal hun ikke, hun for hverken for meget sol eller kulde her "

svigerfar " hvor er hendes hue henne "

mig " den ligger i pusletasken inde i værelset "

Svigerfar går så ind og vil hente huen i MIN pusletaske, og jeg går hurtigt efter ham og siger, at han skal ikke hente nogen hue, fordi min datter skal IKKE have hue på, og han skal heller ikke rode i min taske uden at have fået lov.

Svigerfar bliver så meget irreteret på mig, og er faktisk sur på mig resten af dagen

Hvordan har i det med sådan noget? Jeg bryder mig ikke om at hverken min eller svigerfamilien blander sig i hvad vores barn skal have på eller ikke have på, eller i øvrigt blander sig i andet.

Er jeg galt på den her?

Upsi, jeg har en godt 1,5-årig, der hoppede på trampolin i langærmet bluse, ble og strømper - ømt syn, men alle ungerne hyggede sig, og det var absolut ikke for koldt hos os, vi svedte, selvom vi sad stille

TS: Bliv ved med at gøre det, der er bedst for dit barn - og jeg er absolut ikke enig i, at du skal bøje af og afprøve andres fikse idéer, de skal bare respektere dine forældreevner.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Jamen faktisk kan jeg godt forstå dig.
Men hvad sagde svigerfar til det, da du fortalte ham, hvorfor du ikke ville have, han gik i din taske og hvorfor DU mener, DIT barn ikke har behov for en hue her i varmen, når alle andre sad i sommertøj?

Han ignorerede det bare og gik i køkkenet i stedet, og så snakkede han ikke til mig resten af dagen faktisk. Det betød åbenbart meget for ham med den hue, og normalt har vi altså et super forhold, men han har meget svært ved at acceptere hvem der bestemmer over min og min kærestes datter.

Senere bliver det kølligere i vejret, og min datter får overtøj og hue på, og så siger han til hende: Når så fik din mor alligevel givet dig en hue på. Det syntes jeg bare er lidt provokerende

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Upsi, jeg har en godt 1,5-årig, der hoppede på trampolin i langærmet bluse, ble og strømper - ømt syn, men alle ungerne hyggede sig, og det var absolut ikke for koldt hos os, vi svedte, selvom vi sad stille

TS: Bliv ved med at gøre det, der er bedst for dit barn - og jeg er absolut ikke enig i, at du skal bøje af og afprøve andres fikse idéer, de skal bare respektere dine forældreevner.

Her var det også så dejligt et vejr, og alle os andre sad i sommertøj. Min kæreste havde ikke engang bluse på, for det var for varmt. Er glad for det ikke kun er mig, som mener at ens egen vurdering på være den rigtige når det gælder ens børn

Anmeld

28. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Fordi at det vel ikke er hans behov der skal tages højde for men barnets? Det var absolut ikke min datters behov at få hue på? Hun ar lun i nakken, og var på ingen måde kold, det var over 20 grader i går.

Hun vil ikke tage skade af en bommuldshue. Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil gøre det til et problem, han insistere. Han mener åbenbart noget andet. Du gør det til et konflikt, istedet for at sige du får ret jeg får fred.

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Hun vil ikke tage skade af en bommuldshue. Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil gøre det til et problem, han insistere. Han mener åbenbart noget andet. Du gør det til et konflikt, istedet for at sige du får ret jeg får fred.

Er meget uening med dig i at bare fordi han insistere, så er det ensbetydende med at han skal være den der bestemmer. Så er det jo skruen uden ende.

Jeg gør det ikke til en konflikt, men jeg mener han burde acceptere mit nej i første omgang, da det jo i sidste ende altid er mig og hendes far der bestemmer. Hun ville ikke tage skade af en tynd hue, men hvorfor give et barn hue på, som har det varmt ligesom alle os andre. Jeg ville nødigt have haft en hue på i går, da vejret sagde over 20 grader i skyggen.

men tak for dit input

Anmeld

28. april 2014

*Pingvinen*

Anonym skriver:

Han ignorerede det bare og gik i køkkenet i stedet, og så snakkede han ikke til mig resten af dagen faktisk. Det betød åbenbart meget for ham med den hue, og normalt har vi altså et super forhold, men han har meget svært ved at acceptere hvem der bestemmer over min og min kærestes datter.

Senere bliver det kølligere i vejret, og min datter får overtøj og hue på, og så siger han til hende: Når så fik din mor alligevel givet dig en hue på. Det syntes jeg bare er lidt provokerende

Ja dét ville jeg også være provokeret af.
Ville sådan ønske, jeg kunne sige ''Jamen jøsses - kan du ikke se forskellen?''

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Ja dét ville jeg også være provokeret af.
Ville sådan ønske, jeg kunne sige ''Jamen jøsses - kan du ikke se forskellen?''

Lige præcis Talte til 10 og lod den fare. Den gad jeg dog ikke tage

Anmeld

28. april 2014

*Pingvinen*

Anonym skriver:

Lige præcis Talte til 10 og lod den fare. Den gad jeg dog ikke tage

FLOT!!
Den ville jeg heller ikke tage på mig. Siger mere om ham selv end om dig - også selvom det er en god svigerfar

Anmeld

28. april 2014

Louises

Aisha skriver:

Ej, men nu er det jo hendes barn og ikke farfars barn. Selvfølgelig skal man sommetider vælge sine kampe, men helt ærligt. Hvis man mener sit barn ikke skal have hue på, så skal barnet da ikke have hue på fordi farfar mener det. 

Min datter på 7 måneder havde altså heller ikke hue på i går, det var så varmt og hun ville da svede endnu mere med en hue på også selvom den var tynd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.