Kan det lade sig gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Synes godt nok det er en dyr husleje er de 1500 kr til forbrug Per mdr - ligger de fast og så afregning en gang Per år?? Synes det lyder voldsomt for en voksen og et barn. Jeg gav ikke engang 1.000 kr da jeg boede alene med min datter, på 110 kvm - og fik penge tilbage hvert år

Men altså du skal jo have fundet ud af hvad du kan få i boligstøtte, og friplads til dit barn.
Derudover så får du børnebidrag fra far (ca 1270 kr) hver måned.
Udover den almindelige bfy får du også ca 2600 kr per kvartal (særligt børnetilskud) det er VIGTIGT at du får ansøgt om dette med det samme du er alene, da det ellers ikke kommer med i juli!!
Nu ved jeg ikke om det gælder som elev - men man kan også få højere beskæftigelses fradrag som enlig forsørger.

Det er vist lige det jeg kan komme på

De 1500kr i el er hver kvartal men vi er også først lige gået fra hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Bor lidt udenfor København og vil gerne blive boende i området

Men hvis økonomien ikke tillader det så bliver man jo nødt til at søge bredere. 

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men hvis økonomien ikke tillader det så bliver man jo nødt til at søge bredere. 

Ja nu har jeg også søgt stort set hele Sjælland, og det er ikke rigtig noget vil jo helst ikke for langt væk fra min familie og veninder. Vil blive for ensomt

Anmeld

27. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja nu har jeg også søgt stort set hele Sjælland, og det er ikke rigtig noget vil jo helst ikke for langt væk fra min familie og veninder. Vil blive for ensomt

Sorry hvis jeg lyder lidt hård - men hele sjælland samtidig med at du skriver at du ikke vil væk fra familie og venner og vil blive i området? Jeg kan godt forstå du vil være tæt på dem, men transportmulugjederne i København er rigtig gode. Min veninde flyttede til ølstykke, jeg selv bor på Amager. Det tager ikke mere end 50min. så er jeg ved hende. Så det er ikke så slemt. 

Har du kigget på øresundskollegiet på Amager. De har flere familielejligheder. Og de er til at tale med så man kan komme længere op på ventelisten hvis man står i en akut situation. Når du så har bor der kan du via deres interne venteliste skrive dig op til en masse billige lejligheder. 

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Sorry hvis jeg lyder lidt hård - men hele sjælland samtidig med at du skriver at du ikke vil væk fra familie og venner og vil blive i området? Jeg kan godt forstå du vil være tæt på dem, men transportmulugjederne i København er rigtig gode. Min veninde flyttede til ølstykke, jeg selv bor på Amager. Det tager ikke mere end 50min. så er jeg ved hende. Så det er ikke så slemt. 

Har du kigget på øresundskollegiet på Amager. De har flere familielejligheder. Og de er til at tale med så man kan komme længere op på ventelisten hvis man står i en akut situation. Når du så har bor der kan du via deres interne venteliste skrive dig op til en masse billige lejligheder. 

Ja men nu har jeg prøvet det med at bo langt væk fra alle mine veninder og familie og endte med at jeg gik ret langt ned med flaget var så ensom, havde ingen. Ingen i min familie kom eller veninder.

Anmeld

27. april 2014

FruStolpe

Hvad er dine krav til en lejlighed??

Måske nogen kender nogen......

-hele Sjælland er nok ikke helt rigtigt. Vi har store lejligheder til billige penge herude i udkants DK....

(som i 100kvm, 2 plan, spise køkken, stort badeværelse, 3 soveværelser + repos for 4200 +forbrug )

Anmeld

27. april 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Bor i Københavns området og nej det er ikke let og få en lejlighed her omkring medmindre man betaler kassen og bor endda i en boligforening nu. Synes også den er ret dyr. Jeg får omkring 10.000kr udbetalt

Det er altid muligt at flytte lidt ud, dog tager det lidt længere tid, men ellers tror jeg ikke det vil fungere så skal du have arbejde. Børn er dyre at have. Og der skal også være til mad til jer begge. Så enten skal du leve i et 'helvede' hvor der ikke bliver råd til noget uforudset, eller få arbejde eller flytte bare lidt billigere om det så er uden for byen eller mindre.

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hvad er dine krav til en lejlighed??

Måske nogen kender nogen......

-hele Sjælland er nok ikke helt rigtigt. Vi har store lejligheder til billige penge herude i udkants DK....

(som i 100kvm, 2 plan, spise køkken, stort badeværelse, 3 soveværelser + repos for 4200 +forbrug )

Det har jeg overhovedet ikke fundet

Jamen at mit barn kan få værelse og jeg kan få værelse også en stue. Og selvf køkken og bad/wc
Også gerne man kan sidde i den når man studere

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Det er altid muligt at flytte lidt ud, dog tager det lidt længere tid, men ellers tror jeg ikke det vil fungere så skal du have arbejde. Børn er dyre at have. Og der skal også være til mad til jer begge. Så enten skal du leve i et 'helvede' hvor der ikke bliver råd til noget uforudset, eller få arbejde eller flytte bare lidt billigere om det så er uden for byen eller mindre.

Bor også lidt ude for København vil heller ikke bo inde i København hvor jeg bor nu tager det en halv time til København.

Anmeld

27. april 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Bor også lidt ude for København vil heller ikke bo inde i København hvor jeg bor nu tager det en halv time til København.

Kender det ikke så godt der ude. Men der er selvfølgelig ting at tænke over når man er enlig mor, så må du bare finde ud af hvordan du vil bruge dine penge, men børn bliver ikke billigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.