Kan det lade sig gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.388 visninger
28 svar
5 synes godt om
27. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg bliver alene med mit barn. Jeg er på kontanthjælp men skal jo snart studere, og kommer på elevløn. Men har en husleje på 7500kr også en el regning på 1500kr også har jeg jo også gæld jeg skal af med. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal kunne få det til at løbe rundt. Der skal jo også mad på bordet bleer osv. Puha synes der er meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg bliver alene med mit barn. Jeg er på kontanthjælp men skal jo snart studere, og kommer på elevløn. Men har en husleje på 7500kr også en el regning på 1500kr også har jeg jo også gæld jeg skal af med. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal kunne få det til at løbe rundt. Der skal jo også mad på bordet bleer osv. Puha synes der er meget

Flytte tilen billigere lejlighed. Det er en utrolig dyr husleje. 

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Flytte tilen billigere lejlighed. Det er en utrolig dyr husleje. 

Kan desværre ikke finde nogen billigere lejligheder

Anmeld

27. april 2014

lineog4

Nu ved jeg ikke med tilskud osv om det kan løbe rundt, men har du slet ikke muligheden for at finde noget billigere at bo i? For det er en høj husleje - højere end vores med en lejlighed med olads til 2 voksne og 3 børn.

Anmeld

27. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kan desværre ikke finde nogen billigere lejligheder

Man må blive ved med at prøve Tænker om du har søgt bredt nok og hvor længe du har været aktiv boligsøgende?

Ellers er der flere kollegier der har børnevenlige lejligheder. Så prøv at tjekke kollegier ud. 

Da jeg boede på kollegie havde de en blok kun til familier, fin legeplads - både indendørs og udendørs. 

Anmeld

27. april 2014

Anitta Kristiansen

Medmindre det er København så er det ikke let, men jeg har boet i hus til leje lige uden for Aalborg til4500 med alt. Og have. Så vil jeg anbefale at du finder noget andet ellers kan det ikke køre rundt, det vil være for stramt og du vil intet kunne få til dig selv. Jeg synes det er meget at skulle give bare 5000 når det er på kontanthjælp, for du får ikke meget udbetalt nok omkring de 9000 hvis du heldig.

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke med tilskud osv om det kan løbe rundt, men har du slet ikke muligheden for at finde noget billigere at bo i? For det er en høj husleje - højere end vores med en lejlighed med olads til 2 voksne og 3 børn.

Bor lidt udenfor København og vil gerne blive boende i området

Anmeld

27. april 2014

et-ønske

Synes godt nok det er en dyr husleje er de 1500 kr til forbrug Per mdr - ligger de fast og så afregning en gang Per år?? Synes det lyder voldsomt for en voksen og et barn. Jeg gav ikke engang 1.000 kr da jeg boede alene med min datter, på 110 kvm - og fik penge tilbage hvert år

Men altså du skal jo have fundet ud af hvad du kan få i boligstøtte, og friplads til dit barn.
Derudover så får du børnebidrag fra far (ca 1270 kr) hver måned.
Udover den almindelige bfy får du også ca 2600 kr per kvartal (særligt børnetilskud) det er VIGTIGT at du får ansøgt om dette med det samme du er alene, da det ellers ikke kommer med i juli!!
Nu ved jeg ikke om det gælder som elev - men man kan også få højere beskæftigelses fradrag som enlig forsørger.

Det er vist lige det jeg kan komme på

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Man må blive ved med at prøve Tænker om du har søgt bredt nok og hvor længe du har været aktiv boligsøgende?

Ellers er der flere kollegier der har børnevenlige lejligheder. Så prøv at tjekke kollegier ud. 

Da jeg boede på kollegie havde de en blok kun til familier, fin legeplads - både indendørs og udendørs. 

På dem jeg har kigget på er det ikke børnevenligt

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Medmindre det er København så er det ikke let, men jeg har boet i hus til leje lige uden for Aalborg til4500 med alt. Og have. Så vil jeg anbefale at du finder noget andet ellers kan det ikke køre rundt, det vil være for stramt og du vil intet kunne få til dig selv. Jeg synes det er meget at skulle give bare 5000 når det er på kontanthjælp, for du får ikke meget udbetalt nok omkring de 9000 hvis du heldig.

Bor i Københavns området og nej det er ikke let og få en lejlighed her omkring medmindre man betaler kassen og bor endda i en boligforening nu. Synes også den er ret dyr. Jeg får omkring 10.000kr udbetalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.