Mor Christa skriver:
Mange tak fordi du ville dele!
Jamen jeg tror også at de måske råder mig til PKS frem for sædefødsel.
Men jeg er generelt bange for alt ved KS. Jeg er bange for smerterne efter især! Jeg er bange for hvordan man klare sig bagefter, jeg er bange for hele den tanke, at de skærer mine mavemuskler op! jeg kan bare slet ikke have tanken omkring KS :/
Hej

Jeg har ikke prøvet at føde et barn i underkropsstilling, men jeg har fået kejsersnit.
Jeg synes det er synd at du går og er bange for at få kejsersnit, det er selvfølgelig helt dig selv der bestemmer, men det behøver bestemt ikke at være en dårlig oplevelse at få et kejsersnit, hverken før, under eller efter!

Jeg havde et næsten perfekt forløb, personelt var rigtig søde og dejlige at være i samme rum med.
De forklarede og beroligede på en rigtig god måde.
Jeg kom ind og fik lagt et drop, gav hånd og hilste på de folk der skulle være til stede under fødslen.
Kom ind på operationsstuen og blev lagt over på sengen. Fik lagt rygmarvsbedøvelsen, det var her det eneste tidspunkt jeg godt kunne have undværet, fordi de ikke kunne finde det rigtige sted at stikke, så de skulle prøve 5 gange, ja det gjorde ondt, men det er IKKE sådan at jeg tænker: det gør jeg aldrig igen!!
Tiden flyver afsted, og ligepludselig er dit guld kommet til verden

Derefter blev jeg syet sammen og kom op på opvågningsstuen, hvor jeg skulle ligge indtil jeg igen kunne mærke mine ben, (ret underlig, men lidt sjov fornemmelse at være lam

)
Jeg havde ikke særlig ondt i såret i tiden efter, det var værst for mig dagen efter, hvor jeg skulle tage mig et bad, der havde jeg behov for, at min kæreste stod klar til at støtte mig

, brugte almindelige panodiler den første uge.
Det der gjorde mest ondt på mig var efterveerne.
Var dog bange for at kigge på såret samme dag, jeg var blevet klipset sammen, så troede det lignede noget der var løgn, men det så meget pænt ud, og en 10 dage efter fik jeg fjernet klipsene og har i dag 1 1/2 år efter et rigtig flot ar, ikke generede på nogen måde.
Håber for dig at det går som du håber, og rigtig god fødsel, ligemeget hvordan det kommer til at foregå