Er der nogen der har født UK barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.397 visninger
26 svar
18 synes godt om
25. april 2014

Mor Christa

Hej piger..

Ja.. Jeg er jo 36+6.. Og lillepigen vender stadig forkert - med numsen ned ad.. Og jeg skal til vendingsforsøg på mandag, og er skide nervøs!
Jeg ville høre, om der er nogen der har været til vendingsforsøg, og i så fald: HVORDAN var oplevelsen? Lykkedes det?
Hvis det IKKE lykkedes, er der så nogen herinde, som alligevel valgte at føde vaginalt? altså at føde barnet med numsen først.
Jeg overvejer kraftigt om det er det jeg skal, hvis vi ikke får hende vendt på mandag. 
jeg er meget MEGET bange for KS, og min JM fortalte mig, at de støtter en 100% hvis man vælger at føde naturligt selvom numsen ligger nedad - dog skal jeg vide at risikoen for AKS er lidt stor. 

Men spørgsmålene må være:
1) Er der nogen der vil fortælle om vendingsforsøg?
2) Er der nogen der vil fortælle om vaginal fødsel med barnets numse først 

På forhånd mange tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

A.n.onym.

Mor Christa skriver:

Hej piger..

Ja.. Jeg er jo 36+6.. Og lillepigen vender stadig forkert - med numsen ned ad.. Og jeg skal til vendingsforsøg på mandag, og er skide nervøs!
Jeg ville høre, om der er nogen der har været til vendingsforsøg, og i så fald: HVORDAN var oplevelsen? Lykkedes det?
Hvis det IKKE lykkedes, er der så nogen herinde, som alligevel valgte at føde vaginalt? altså at føde barnet med numsen først.
Jeg overvejer kraftigt om det er det jeg skal, hvis vi ikke får hende vendt på mandag. 
jeg er meget MEGET bange for KS, og min JM fortalte mig, at de støtter en 100% hvis man vælger at føde naturligt selvom numsen ligger nedad - dog skal jeg vide at risikoen for AKS er lidt stor. 

På forhånd mange tak 

Jeg var gennem et vendingsforsøg - men det lykkedes ikke - så jeg fik KS, der var semiplanlagt - da vandet begyndte at sive fem dage inden min planlagte KS dato. 

Skal være ærlig at sige, at det var meget ubehageligt med vendingsforsøgene, fik det skidt OG det gjorde naller. 

De talte også om UK fødsel, men har et smalt bækken, så det blev droppet igen. 

Håber vendingsforsøget lykkes, og at du ellers finder ro med den beslutning du nu træffer 

Anmeld

25. april 2014

Mor Christa

MommyK skriver:

Jeg var gennem et vendingsforsøg - men det lykkedes ikke - så jeg fik KS, der var semiplanlagt - da vandet begyndte at sive fem dage inden min planlagte KS dato. 

Skal være ærlig at sige, at det var meget ubehageligt med vendingsforsøgene, fik det skidt OG det gjorde naller. 

De talte også om UK fødsel, men har et smalt bækken, så det blev droppet igen. 

Håber vendingsforsøget lykkes, og at du ellers finder ro med den beslutning du nu træffer 

Mange tak fordi du ville dele.
Du var ikke rædsenslagen for KS så? Fordi det må jeg godt nok indrømme at jeg er ! Fødte vaginalt første gang, og der var jeg jo også meget bange inden.. Men ja.. Nu har jeg jo prøvet dét, og ved hvad man går ind til.
Det ved jeg jo ikke med KS

min JM fortalte mig også at det kan være ret ubehageligt med vendingsforsøg, men at man kan sige fra når som helst man ønsker - men tænker bare.. Jeg vil jo VIREKELIG gerne have at de får hende vendt så jeg ikke behøver tage stilling til KS

Men jeg går ud fra at man tager en snak med lægen/JM omkring hvad de vil råde en til at gøre? I forhold til KS vs vaginal fødsel med numsen først?

Anmeld

25. april 2014

Troldemommi

Mor Christa skriver:

Hej piger..

På forhånd mange tak 

Min Johanne sad også ned da hun skulle ud, de prøvede at vende hende men opgav ret hurtigt, jeg syntes ikke det gjorde ondt men hun var vist stædig, hun kom ud ved akut kejsersnit, og det var en fin oplevelse 

Held og lykke med det hele 

Monica 

Anmeld

25. april 2014

A.n.onym.

Mor Christa skriver:

Mange tak fordi du ville dele.
Du var ikke rædsenslagen for KS så? Fordi det må jeg godt nok indrømme at jeg er ! Fødte vaginalt første gang, og der var jeg jo også meget bange inden.. Men ja.. Nu har jeg jo prøvet dét, og ved hvad man går ind til.
Det ved jeg jo ikke med KS

min JM fortalte mig også at det kan være ret ubehageligt med vendingsforsøg, men at man kan sige fra når som helst man ønsker - men tænker bare.. Jeg vil jo VIREKELIG gerne have at de får hende vendt så jeg ikke behøver tage stilling til KS

Men jeg går ud fra at man tager en snak med lægen/JM omkring hvad de vil råde en til at gøre? I forhold til KS vs vaginal fødsel med numsen først?

Mit var første barn og var så bange for de veer dér, så blev næsten lettet da de sagde KS - men der har du jo så erfaringen fra første gang.

selve kejsersnittet var bare super professionelt, der var styr på alt og følte mig i trygge hænder.

Tror også det har lidt at gøre med, hvad lægens holdning til sædefødsel er. De skal jo være neutrale, men det skinnede bare igennem hende jeg talte med, at hun ikke var så glad for sædefødsler.

hvad er det præcist ved KS du er utryg ved? 

Jeg er ikke fortaler for en af delene, men kan med det KS jeg har fået, roligt sige at jeg var i meget trygge hænder.

Anmeld

25. april 2014

Mor Christa

MommyK skriver:

Mit var første barn og var så bange for de veer dér, så blev næsten lettet da de sagde KS - men der har du jo så erfaringen fra første gang.

selve kejsersnittet var bare super professionelt, der var styr på alt og følte mig i trygge hænder.

Tror også det har lidt at gøre med, hvad lægens holdning til sædefødsel er. De skal jo være neutrale, men det skinnede bare igennem hende jeg talte med, at hun ikke var så glad for sædefødsler.

hvad er det præcist ved KS du er utryg ved? 

Jeg er ikke fortaler for en af delene, men kan med det KS jeg har fået, roligt sige at jeg var i meget trygge hænder.

Mange tak fordi du ville dele!
Jamen jeg tror også at de måske råder mig til PKS frem for sædefødsel. 
Men jeg er generelt bange for alt ved KS. Jeg er bange for smerterne efter især! Jeg er bange for hvordan man klare sig bagefter, jeg er bange for hele den tanke, at de skærer mine mavemuskler op! jeg kan bare slet ikke have tanken omkring KS :/

Anmeld

25. april 2014

Carina:-)

Du skal ikke være bange for ks 

Det er en super oplevelse,og det vil jeg absolut anbefale frem for UK som kan give akut ks samt at de rigtig mange steder fraråder det pga  det kan give alvorlige komplikationer for barnet. 

Anmeld

25. april 2014

Mor Christa

Carina:-) skriver:

Du skal ikke være bange for ks 

Det er en super oplevelse,og det vil jeg absolut anbefale frem for UK som kan give akut ks samt at de rigtig mange steder fraråder det pga  det kan give alvorlige komplikationer for barnet. 

Ja, men er det ikke noget med, at så længe det er numsen der ligger nedad i mit bækken, er det OK? Men hvis det er benene, så fraråder de det?
Jeg må godt nok indrømme at jeg ER yderst bange for det KS. Jeg håber virkelig vi får lillepigen vendt så jeg kan føde naturligt - det ved jeg jo hvordan man gør  Det har jeg jo prøvet før. jeg er SÅ bange for smerterne og efterfølgerne af et KS

Anmeld

25. april 2014

LilleChelle

Jeg har ikke selv prøvet det - men jeg har en veninde, hvis første pige lå med numsen nedad. De prøvede at vende hende, og hun sagde det var den værste oplevelse hun havde været udsat for, det gjorde så ondt. 

Hun blev rådet til et KS, men valgte en sædefødsel, som gik super godt, og som en normal fødsel ville have gået. Så hun havde også gjort det anden gang, hvis lillesøster havde ligget forkert. Det endte dog i AKS. 

Jeg forstår godt din frygt for KS, jeg har samme frygt, da jeg havde en perfekt fødsel af den første og nu venter lillebror/søster. 

Anmeld

25. april 2014

evamor

Hej,

Jeg har ikke selv prøvet. Min lillesøster er født med numsen først (hun var barn nr. 2), og det gik fint og uden komplikationer. Jeg tror ikke kejsersnit var på tale.

Hm jeg tænker egentlig umiddelbart HVIS jeg selv skulle have en nr. 3, og barnet lå i sædestilling, så tror jeg også jeg ville foretrække at føde vaginalt. Jeg kan godt forstå dine overvejelser.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.