Kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Trekløver(:

Mama85 skriver:

Ja, når det funger med at møve, så hvorfor kravle? Hihi..en af mine veninders datter sprang nemlig også kravlestadiet over, og hendes motorik fejler intet  I teorien burde man også kravle først, men det er ikke noget jeg vil tage for tungt hvid pigen ellers er velfungerende 

Det er rart at vide man lærer hurtigt at tingene ikke altid er som i bøgerne

Og tager det slet ikke tungt overhovedet det kommer hvis det kommer, og ja hvorfor bruge for meget krudt på at lærer at kravle hvis man er hurtig ved møvemetoden

Tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Mama85

M_V skriver:

Det er rart at vide man lærer hurtigt at tingene ikke altid er som i bøgerne

Og tager det slet ikke tungt overhovedet det kommer hvis det kommer, og ja hvorfor bruge for meget krudt på at lærer at kravle hvis man er hurtig ved møvemetoden

Tak for svar.

Præcis, det er 1000 gange bedre at læse sit barn, fremfor bøger  Det var så lidt 

Anmeld

27. april 2014

Victoria2013

M_V skriver:

Min pige bliver 9 måneder her den 28. og kommer frem med lynets hast ved at møve sig frem som en sæl Hun er også begyndt at prøve at rejse sig op ad ting, såsom store puder og sofaen.

Hun har gjort det i snart 2 måneder, men hun vil rigtig gerne kravle rigtigt, og bliver meget irreteret over at hun ikke kan kombinere arme og ben endnu.

Så hvornår knækkede jeres unger koden, og kravlede rigtigt? Og hvornår startede de med at rejse sig op af ting?

Mvh

Min datter er 10½ måned og hun kravler endnu ikke - hun møver sig rundt på maven og kommer også rundt i siddende stilling, men kravle gør hun ikke. Hun var dog også først 8 mdr da hun kunne sidde selv og 9 mdr før hun fandt ud af det med at møve sig fremad, så her har vi ikke så travlt. Hun tager det i hendes tempo

Så dog lige i dag at hun fandt ud af at bevæge sig fra maveliggende stilling op og sidde - hun virkede også selv lidt overrasket over det, men hendes kropskontrol bliver bare bedre og bedre, også selvom hun ikke kravler. Så jeg tror altså ikke det er noget problem. Det er jo ikke alle børn der kravler og der er ingen steder hvor der står at børn SKAL kravle...

Hun er også så småt for nyligt begyndt at ville rejse sig op, dog helst ved hjælp af os forældre og ikke op af ting endnu... men tror det kommer meget snart, for hun vil jo ih så åh så gerne kunne nå nogle flere ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.