Tænker I over, hvad i smider på FB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

modesty

Jeg vælger at være ano, da jeg tror, det kan blive et følsomt emne....

Der har været utallige tråde herinde, hvor folk virkelig undrer sig over, hvad folk smider på FB...

Umiddelbart kan man jo bare ignorer de opslag....Det gør jeg.. Hvis det går ud over min grænse, så sletter jeg folk. Der er jeg kold....

Fx. havde jeg en veninde, som smed en masse billeder af barnets udslæt. Det var ikke så slemt, synes jeg. Men da hun så smed et billede ind, hvor man kunne se, der lå en ble med noget i, der røg min grænse altså!! jeg brokkede mig IKKE til hende... Jeg slettede hende bare.....

Tænker I over, hvad I smider på jeres FB mht. jeres børn?

Nogle er forsigtige, andre smider alt op. Vi er jo forskellige!

Ja, helt sikkert.

Jeg lægger billeder op hvor han er glad og har det sjovt. Ikke fordi jeg vil give det indtryk at mit barn altid er glad, men fordi jeg ikke bryder mig om når folk skaber humor omkring at deres børn er kede af det. Hvis min mor og far havde lagt et billede op af mig hvor jeg var vred/ked og indstillingen var sådan lidt "hahah, de kære børn", så var jeg da blevet vildt såret. Så synes jeg ikke at man respekterer barnets følelser.

M.h.t. nøgenhed, så er der ikke billeder hvor man kan se hans tissemand, men jeg kan sagtens lægge et billede op hvor man kan se hans numse, eller hvor han sidder i badet uden tøj på. Jeg synes at nøgenhed er noget naturligt, ikke noget der skal forbindes med frygt og skam - og igen - jeg ville ikke selv have problemer med at min mor og far viste et nøgenbillede af mig.

Jeg har sat settings på mine billeder til at det kun er mine fb venner der kan se dem - netop fordi der også ligger billeder af min søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Sandratoft

M_V skriver:

Hvilke konsekvenser har det for et barn, at man lægger helt almindelige søde billeder op på facebook af dem? Og når man først har født er man så stolt af det lille væsen man har skabt, at man virkelig bare ønsker at vise hele verden hvad man har lavet. (Sådan tror jeg det er for mange inkl. mig selv)

Det er ikke sikkert de selv synes det er ret fedt, når de f.eks. kommer i teenage alderen, og synes alt er skrækkeligt. Jeg synes bare ikke man skal lægge billeder ud af personer som ikke har givet "lov" til det. Og jeg er udemærket godt klar over at jeg står ret alene om den holdning  

Anmeld

24. april 2014

SandraXOXO

Ja det tænker jeg rigtig meget over, det er kun sådan noget som gode billeder fra vores ture i zoo, fødselsdagsbilleder, og et enkelt billede fra da vi tog hjem fra sygehuset af dem hver, der ryger på nettet, og de bliver gjort private så ikke alle kan se dem.
Jeg kan slet ikke forstå dem der nærmest viser alle deres private billeder frem af børn og hus og hjem. Hverken på Facebook, Og slet ikke her på baby hvor de hverken kan slettes eller gøres private.
Jeg er for gammeldags og for privat til at dele alt. Og det tror jeg mine børn vokser op og er glade for. Hvem gider lige finde sig selv på nettet med mudder i hele ansigtet, tomatsauce i håret, eller se sit børneværelse i en gammel tråd og læse om alle mors indlæg fra da hun var på baby for 17 år siden?! :-P nej Tak.

Anmeld

24. april 2014

Stumpen

modesty skriver:

Ja, helt sikkert.

Jeg lægger billeder op hvor han er glad og har det sjovt. Ikke fordi jeg vil give det indtryk at mit barn altid er glad, men fordi jeg ikke bryder mig om når folk skaber humor omkring at deres børn er kede af det. Hvis min mor og far havde lagt et billede op af mig hvor jeg var vred/ked og indstillingen var sådan lidt "hahah, de kære børn", så var jeg da blevet vildt såret. Så synes jeg ikke at man respekterer barnets følelser.

M.h.t. nøgenhed, så er der ikke billeder hvor man kan se hans tissemand, men jeg kan sagtens lægge et billede op hvor man kan se hans numse, eller hvor han sidder i badet uden tøj på. Jeg synes at nøgenhed er noget naturligt, ikke noget der skal forbindes med frygt og skam - og igen - jeg ville ikke selv have problemer med at min mor og far viste et nøgenbillede af mig.

Jeg har sat settings på mine billeder til at det kun er mine fb venner der kan se dem - netop fordi der også ligger billeder af min søn.

Jeg så igår en film af en pige som ligger på sofaen og er hys/frustreret og da hun opdager faren filmer hende bliver hun endnu mere hys/frustreret, men han fortsætter med at filme...... Hans overskrift lød "så er hun hysterisk" igen..

arhmen hvad er det for noget?? Prøv du og få stukket et kamera  i hovedet når du er vred og så bagefter udstillet på fb 

Så ja jeg tænker bestemt over hvad jeg smider på fb..

Anmeld

24. april 2014

Trekløver(:

Sandratoft skriver:

Det er ikke sikkert de selv synes det er ret fedt, når de f.eks. kommer i teenage alderen, og synes alt er skrækkeligt. Jeg synes bare ikke man skal lægge billeder ud af personer som ikke har givet "lov" til det. Og jeg er udemærket godt klar over at jeg står ret alene om den holdning  

Jamen almindelige søde billeder af ens børn, kan vel ikke få store konsekvenser for dem? Det er ikke for at anfægte dig, jeg kan bare ikke forstå, hvorfor du mener det kan have en konsekvens, hvis det er et billede, hvor ens lille barn fx sidder i en højstol og smiler sødt?

Jeg lægger langt fra alle billeder op på FB, og slet ikke nøgenbilleder eller billeder hvor min datter tager sig mindre godt ud. Det er altid gjort med omtanke.

Men når du har født, så vil du ikke dele et eneste billede af dit barn før h*n er voksen, og selv kan bestemme?

Anmeld

24. april 2014

Stumpen

SandraXOXO skriver:

Ja det tænker jeg rigtig meget over, det er kun sådan noget som gode billeder fra vores ture i zoo, fødselsdagsbilleder, og et enkelt billede fra da vi tog hjem fra sygehuset af dem hver, der ryger på nettet, og de bliver gjort private så ikke alle kan se dem.
Jeg kan slet ikke forstå dem der nærmest viser alle deres private billeder frem af børn og hus og hjem. Hverken på Facebook, Og slet ikke her på baby hvor de hverken kan slettes eller gøres private.
Jeg er for gammeldags og for privat til at dele alt. Og det tror jeg mine børn vokser op og er glade for. Hvem gider lige finde sig selv på nettet med mudder i hele ansigtet, tomatsauce i håret, eller se sit børneværelse i en gammel tråd og læse om alle mors indlæg fra da hun var på baby for 17 år siden?! :-P nej Tak.

Du kan sætte vandmærke på her på baby...

Anmeld

24. april 2014

Trekløver(:

Stumpen skriver:

Jeg så igår en film af en pige som ligger på sofaen og er hys/frustreret og da hun opdager faren filmer hende bliver hun endnu mere hys/frustreret, men han fortsætter med at filme...... Hans overskrift lød "så er hun hysterisk" igen..

arhmen hvad er det for noget?? Prøv du og få stukket et kamera  i hovedet når du er vred og så bagefter udstillet på fb 

Så ja jeg tænker bestemt over hvad jeg smider på fb..

Ej hvor usmageligt Han skulle skamme sig den far

Anmeld

24. april 2014

Stumpen

M_V skriver:

Ej hvor usmageligt Han skulle skamme sig den far

Ja det er trist man ikke tænker lidt længere...

Anmeld

24. april 2014

Sandratoft

M_V skriver:

Jamen almindelige søde billeder af ens børn, kan vel ikke få store konsekvenser for dem? Det er ikke for at anfægte dig, jeg kan bare ikke forstå, hvorfor du mener det kan have en konsekvens, hvis det er et billede, hvor ens lille barn fx sidder i en højstol og smiler sødt?

Jeg lægger langt fra alle billeder op på FB, og slet ikke nøgenbilleder eller billeder hvor min datter tager sig mindre godt ud. Det er altid gjort med omtanke.

Men når du har født, så vil du ikke dele et eneste billede af dit barn før h*n er voksen, og selv kan bestemme?

Det er heller ikke sikkert at billederne får konsekvenser for ham eller hende, men chancen er der. Jeg har da f.eks. hørt om teenagere der bruger babybilleder/børnebilleder til at mobbe andre teenagere der i forvejen er udsatte. Det var vidst noget med at barnet havde det forkerte tøj på/det udstrålede fattige omgivelser eller noget i den stil. 

Og nej, jeg vil ikke lægge noget billede af hende op Jeg respekterer at andre gør det, netop fordi de er så stor en del af deres liv, men jeg vælger at lade være

Anmeld

24. april 2014

SandraXOXO

Stumpen skriver:

Du kan sætte vandmærke på her på baby...

Det bliver de jo ikke mindre tilgængelige af, de ligger på google for altid, kan ikke slettes eller gøres private.
Jeg ville selv hade hvis der var babybilleder af mig, mit værelse osv ude på nettet. Det er mine, de er private.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.