Søsters bryllup, muligt dilema

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

Muffinmus

Bare afsted med jer...

Skolen er god til noget læring, resten kommer med familien og de ting de oplever der og de har mindst lige så stor værdi. Vi tager gladeligt min søn ud af skolen for at tage på ferie og forstanderens har den holdning at kan ungerne komme med forældrene på ferie så er det bare med at gøre det, mod et så ligger lige efter en sommerferie eller andre tidspunkter i skoletiden. Han mener at børn får så meget mere ud af de dage sammen med forældrene at de er det værd at misse nogle skole dage. Og barnet føler også det er noget helt særligt.

vi har altid lært ti gange mere på en uges ferie i udlandet med mine forældre end på en uge i folkeskolen..sørgeligt, men sandt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Anonym trådstarter

Chel92 skriver:

Puha det ville jeg godt nok ikke gøre.. Havde det været når barnet havde gået i skole et par år så måske, men synes virkelig der sker så ekstremt meget når de lige starter i skole, hvad hvis barnet falder bagud fordi de lærer nogle ting imens i er væk? Synes virkelig ikke man kan tage sit barn ud af skolen for at tage på "ferie" om det er bryllup eller ej, så må man ligesom ligge det i en skole ferie hvis man forventer alle kan komme med

Jeg er såmænd ikke bange for at hun skal komme bagud pga et par dage, og er heller ikke bekymret for om de andre børn ikke vil lege med hende bagefter. 

Grunden til at de vælger tidspunkt som de gør, er der rigtig gode grunde til, og de kan feks ikke vælge dato før pga deres eget arbejde osv.

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Hvad tror du hun vil gå glip af som er så vigtigt at det ikke kan indhentes, på så få dage? Der er jo ikke tale om uger eller måneder?

Til TS: jeg ville klart tage afsted

Tror også at det ender med et ja, da min søster og store pige har et helt spicelt forhold. 

Men ja samvittigheden gnaver jo lidt alligevel! 

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Synes ikke du skal skænke opgaverne en tanke, i og med det er børnehaveklassen og kun i et par dage.

Men derimod din datters relationer til de andre børn. Der kan hun komme så meget bagefter og det vil kunne præge hende hele hendes skole gang.

I den første tid finder de jo sammen og hvis hun ikke er der i den spæde start kan detmåske blive svært.

Kunne de ikke holde brylluppet op til eller i en weekend så hun måske kun behøvede en fridag? Og så forhåbentlig ikke de første par uger hun starter i skole.

Ved godt det er deres bryllup men måske du kunnetale med din søster om de kunne gøre det så det gik mindst muligt ud over skole start.

Men når alt det er sagt så jo! Selvfølgelig skal i da med!

Heldigvis skal hun starte i klasse med mindst 14 andre børn fra hendes børnehave, så hendes relationer er jeg slet ikke bekymret for

De er ved at undersøge mulighederne omkring det hele. Så afhængig af det hele, kommer vores tur til endten at hedde fra tirsdag til lørdag, eller lørdag til tirsdag. Vi håber self på fra lørdag til tirsdag.

De vil prøve at gøre det så der er færrest mulige der skal tage fri til det, så de har det hele meget i tankerne. 

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ingen af mine har haft opgaver i 0. Klasse men nok forskelligt fra skole til skole

Ja der er nok stor forskel! Men tænker nu også at det er fint nok, hvis hun skulle få et par opgaver med til turen. 

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Bare afsted med jer...

Skolen er god til noget læring, resten kommer med familien og de ting de oplever der og de har mindst lige så stor værdi. Vi tager gladeligt min søn ud af skolen for at tage på ferie og forstanderens har den holdning at kan ungerne komme med forældrene på ferie så er det bare med at gøre det, mod et så ligger lige efter en sommerferie eller andre tidspunkter i skoletiden. Han mener at børn får så meget mere ud af de dage sammen med forældrene at de er det værd at misse nogle skole dage. Og barnet føler også det er noget helt særligt.

vi har altid lært ti gange mere på en uges ferie i udlandet med mine forældre end på en uge i folkeskolen..sørgeligt, men sandt.

Tænker også er at der er maget spændene at lære på sådan en tur, men puha det er mere at der er lige midt i skolestarten, der driller os lidt! 

Men kunne nu heller ikke forstille mig min søsters bryllup uden min store pige. De 2 er bare noget helt særligt sammen. 

Anmeld

21. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja der er nok stor forskel! Men tænker nu også at det er fint nok, hvis hun skulle få et par opgaver med til turen. 

Absolut, hvis der er nogen som er til at tage med.

jeg har bare som lærer mødt en del forældre der skal på ferie uden for skoleåret og så efterlyser de opgaver de kan tage med, og ja måske er de endnu ikke produceret (hvis man selv laver sit materiale) eller også er det ikke lige til at tage med fordi det ikke er deciderede opgaver, men eksempelvis tekstanalyse lavet på forskellig måde med bevægelse, med tegninger, med snakke, med....! Og har så mødt sure miner over jeg ikke lige kan give....

Ofte (eller i hvert fald hvor jeg er) er det jo ikke længere en opgav bog hvor man når til side x i de dage. Skal dog siges jeg altid lige har fundet noget, men....

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Absolut, hvis der er nogen som er til at tage med.

jeg har bare som lærer mødt en del forældre der skal på ferie uden for skoleåret og så efterlyser de opgaver de kan tage med, og ja måske er de endnu ikke produceret (hvis man selv laver sit materiale) eller også er det ikke lige til at tage med fordi det ikke er deciderede opgaver, men eksempelvis tekstanalyse lavet på forskellig måde med bevægelse, med tegninger, med snakke, med....! Og har så mødt sure miner over jeg ikke lige kan give....

Ofte (eller i hvert fald hvor jeg er) er det jo ikke længere en opgav bog hvor man når til side x i de dage. Skal dog siges jeg altid lige har fundet noget, men....

Hé Hé nej så er det heller ikke nemt at være lære! 

Lover at vi ikke bliver sure på læren, hvis der ikke er lektier, ligeså vel som hvis der er 

Anmeld

21. april 2014

AnthonsMor

Jeg synes absolut I bør tage afsted - din datter skal nok klare sig fint mht. legerelationer og faglighed, selvom hun misser et par dage.. 

Skolen er super vigtig, ja - men familien og livet er mindst, hvis ikke mere, ligeså vigtig!

Håber det bliver en fantastisk oplevelse!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.