Ja man bør så vidt muligt komme i skole på skoledage, men når det er sagt er livet jo også fyldt med læring.
Som lærer kan jeg nogen gange få grå hår i hovedet over alle skal afsted på alle mulige og umulige tidspunkter, men det er kun fordi planlægningen bliver svær hvis ikke jeg er "ligeglad" med at alle ikke er med til en opstart, en afslutning, en tur osv. Men det må man som forældre tage med og ikke kræve gentagelse for sit barn men selv holde sig opdateret og hjælper.
Hvis ikke det var for den dumme planlægning, så synes jeg der er fantastisk de skønne børn får en masse oplevelser, for det giver så sandelig også læring (men nu er jeg heller ikke fortaler for teorien: mere tid med en lærer er lig med mere læring).
Derfor er mit råd, nyd en fantastisk oplevelse og vid din datter lærer så meget de dage i Kroatien som også er vigtigt og mister hun et bogstav så tag det med der ned, eller vid det bliver gentaget tusind gange mere.
jeg skal selv holde mine unger fri 5 skoledage fordi jeg er så heldig, at jeg vandt lodtrækningen om den 6. Ferieuge og jeg har valgt at parkere den dårlige samvittighed og nyde dem (og de skal skrive dagbog begge skolebørn, de går i 4. Og 0. - så får de lidt læring som er skolerelateret)
Anmeld