Søsters bryllup, muligt dilema

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

I 0. Klasse vil der nok ikke være nogen skoleopgaver at tage med  

Dem jeg kender med børn i 0 klasse, fortæller jævnligt at der er lidt lektier der skal laves. Self ikke ret mange, men at de har opgave hæfter osv. 

Men ih altså kan så slet ikke forstå at min lille bitte baby, nu er stor skolepige lige om lidt! Tiden flyver afsted! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ta I bare afsted - det er ikke de få dage der betyder noget for det endelige resultat i skolen  

Jeg har det også lidt sådan, at det jo er en helt særlig anledning. Men på den anden side, så er det jo lige midt i deres skolestart.

Må håbe at de bestemmer sig hurtigt for den præcise dato, så vi kan se om turen skal vare fra tirsdag til lørdag, eller lørdag til tirsdag. 

Anmeld

21. april 2014

mpr

Anonym skriver:

Ja vælger lige at skrive som ano, da det ikke er alle endnu der ved at min søster skal giftes JAYYYYYY

nu til mit dilemma! De overvejer at blive gift i Kroatien, endten slut aug, start sep. Vores barn skal starte i skole efter sommerferien, og nu kommer vi så til at snakke om, om vi endelig godt bare kan give hende 2-3 dage fri fra skole, for at tage på ferie/ til bryllup?? 

Puha det ville jeg godt nok ikke gøre.. Havde det været når barnet havde gået i skole et par år så måske, men synes virkelig der sker så ekstremt meget når de lige starter i skole, hvad hvis barnet falder bagud fordi de lærer nogle ting imens i er væk? Synes virkelig ikke man kan tage sit barn ud af skolen for at tage på "ferie" om det er bryllup eller ej, så må man ligesom ligge det i en skole ferie hvis man forventer alle kan komme med

Anmeld

21. april 2014

2721

Puha det ville jeg godt nok ikke gøre.. Havde det været når barnet havde gået i skole et par år så måske, men synes virkelig der sker så ekstremt meget når de lige starter i skole, hvad hvis barnet falder bagud fordi de lærer nogle ting imens i er væk? Synes virkelig ikke man kan tage sit barn ud af skolen for at tage på "ferie" om det er bryllup eller ej, så må man ligesom ligge det i en skole ferie hvis man forventer alle kan komme med

Hvad tror du hun vil gå glip af som er så vigtigt at det ikke kan indhentes, på så få dage? Der er jo ikke tale om uger eller måneder?

Til TS: jeg ville klart tage afsted

Anmeld

21. april 2014

mpr

2721 skriver:

Hvad tror du hun vil gå glip af som er så vigtigt at det ikke kan indhentes, på så få dage? Der er jo ikke tale om uger eller måneder?

Til TS: jeg ville klart tage afsted

Der er nok ting der kan indhentes men ja jeg ville ikke gøre det, synes ikke det er respektfuldt for barnet når det hele er så nyt endnu.

Anmeld

21. april 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Ja vælger lige at skrive som ano, da det ikke er alle endnu der ved at min søster skal giftes JAYYYYYY

nu til mit dilemma! De overvejer at blive gift i Kroatien, endten slut aug, start sep. Vores barn skal starte i skole efter sommerferien, og nu kommer vi så til at snakke om, om vi endelig godt bare kan give hende 2-3 dage fri fra skole, for at tage på ferie/ til bryllup?? 

Synes ikke du skal skænke opgaverne en tanke, i og med det er børnehaveklassen og kun i et par dage.

Men derimod din datters relationer til de andre børn. Der kan hun komme så meget bagefter og det vil kunne præge hende hele hendes skole gang.

I den første tid finder de jo sammen og hvis hun ikke er der i den spæde start kan detmåske blive svært.

Kunne de ikke holde brylluppet op til eller i en weekend så hun måske kun behøvede en fridag? Og så forhåbentlig ikke de første par uger hun starter i skole.

Ved godt det er deres bryllup men måske du kunnetale med din søster om de kunne gøre det så det gik mindst muligt ud over skole start.

Men når alt det er sagt så jo! Selvfølgelig skal i da med!

Anmeld

21. april 2014

lineog4

Carina:-) skriver:

Har de ikke det i folkeskolen?

Mine går i privatskole,og der er der lektier også i 0 klasse. 

Self. ikke så voldsomt som i 9 -men de har dagligt opgaver i både matematik og bogstavbog. og starter også læsning op . 

Nok afhængig af skoler,, men i mine børns skole så nej ikke opgaver med hjem - og det støtter jeg hundrede procent. I stedet baserer de undervisningen på emner (og nogen af dem valgt af eleverne), og så er det familier opgaver alla alt det her vil børnene i 0.a gerne vide om kæledyr, kan I finde svar på noget af det, ved I noget af det, har I mpske sådan et kæledyr osv. 

Med Dina var det nok, men Liam er så en anden atøbning og har lært sig selv at læse og laver matematik med sin søster men jeg vil ikke presse ham.

Anmeld

21. april 2014

lineog4

sommerbarn<3 skriver:

Synes ikke du skal skænke opgaverne en tanke, i og med det er børnehaveklassen og kun i et par dage.

Men derimod din datters relationer til de andre børn. Der kan hun komme så meget bagefter og det vil kunne præge hende hele hendes skole gang.

I den første tid finder de jo sammen og hvis hun ikke er der i den spæde start kan detmåske blive svært.

Kunne de ikke holde brylluppet op til eller i en weekend så hun måske kun behøvede en fridag? Og så forhåbentlig ikke de første par uger hun starter i skole.

Ved godt det er deres bryllup men måske du kunnetale med din søster om de kunne gøre det så det gik mindst muligt ud over skole start.

Men når alt det er sagt så jo! Selvfølgelig skal i da med!

Hvis barn er syg i starten af skoleråret i 0. Klasse kan de nu sagtens få gode legerelationer.

Jeg ville endda turde tage en af mine væk 3 mnd i 0. Klasse hvis jeg havde råd til en tur til Australien fx. 

Børn skifter jo også skole og får det godt.

Anmeld

21. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Dem jeg kender med børn i 0 klasse, fortæller jævnligt at der er lidt lektier der skal laves. Self ikke ret mange, men at de har opgave hæfter osv. 

Men ih altså kan så slet ikke forstå at min lille bitte baby, nu er stor skolepige lige om lidt! Tiden flyver afsted! 

Ingen af mine har haft opgaver i 0. Klasse men nok forskelligt fra skole til skole

Anmeld

21. april 2014

lineog4

Chel92 skriver:

Er barn kan jo også blive syg i en uge i 0. Klasse...

ja man skal virkelig holde for at skolen er vigtig, men den er ikke vigtigere end livet. Børn skal lære, de skal i skole, men de skal også leve og opleve. Og en tur afsted fra tirsdag til lørdag med et stort smukt bryllup med mennesker de holder af er da en fantastisk oplevelse - og formodentlig ikke noget der gentages hver måned så barnet får meget forsømmelse.

jeg prioritetet mine børns skole meget meget højt, men ville ikke male fanden på væggen over 4 dages fri på et år ( slet ikke set i lyset af hvor mange det får fri til tivoliture, bon bon land ture, teaterture, skiferier osv). 

Og havde jeg råd til 3 mnds orlov med camper gennem amerika fx så ville jeg tage afsted og vide mine børn havde 3 måneders ubetalelig læring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.