Får I lommepenge...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

DianaMalou

jeg og kæresten bor ik sammen og han bor så hjemme hos sin far entil vider til vi finder ud af hvornår han er klar til at flytte over til mig .. men imens jeg betaler husleje og alt det der så er det ham som forkæler mig med lidt godt .. han har omkring 10.000 kr til sig selv efter han har betalt hjemme .. så når jeg vil have nyt tøj eller bare ud og se hvad man kan købe så vil han gerne betale .. måske føler nogen at jeg bare bruger ham penge messit men han vil gerne selv og nu da vi venter vores første barn så hjælper han os rigtig meget her med at købe ting ind til den lille som jeg ik har råd til lige pt ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

wamse

Vi har ikke et beløb til egen forbrug lige nu. Vi har før bare sagt det til hinanden, hvis man ville have et eller andet, men nu hvor Martin intet job har, så er der bare ikke råd til ret meget.

Anmeld

10. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Det var faktisk et MEGET tankevækkende indlæg, søde Eva....og du har da fuldstændig ret!
Det er egentlig aldrig noget jeg har tænkt over, tingene er måske bare blevet en smule kedeligt og hverdags-agtigt, efter 9 års samliv. Jeg er heller ikke så god til at købe meget af de helt personlige ting - undertøj mv., hvilket min mand heller ikke er!!
Da vi mødtes gik vi meget op i det hele...og hvis jeg blev single, ville jeg da absolut købe meget mere af det.....sjovt vi bliver så dovne, ik?

Dit indlæg har virkelig sat gang i nogle tanker hos mig, som jeg absolut vil tænke over næste gang jeg er ude at shoppe til mig selv - og ikke kun til børnene

Tak søde

Åhh, det var da så lidt-smiler-
Kan huske da Rasmus sagde til mig at han ville have ønsket jeg havde gjort altd et for mig selv som jeg gør nu at jeg blev en smule....hrmpf....og svarede ham at jeg jo gjorde det for os, vi skulle jo ikke bare bruge penge på pjat, at  bønene jo skulle have og huset og og og og....men han svarede bare at han jo gerne ville at jeg var glad og at jeg gjorde noget som ikke var ham eller børnene og at det jo havde gjort os alle glade i sidste ende...Men jeg gik der og var den alt opofrende mor og syntes jo det var det helt rigtige og så kunne jeg sidder der og føle jeg gjorde alt jeg kunne...
Men altså, det var ikke lykken for min x hellere...fandt vi ud af bagefter...det fine køkken og al den tid på hus og ombygning, have osv...det var bare ikke det vi ville have valgt nu, hvis vi skulle vælge om...bo billigt og bruge tid på hinanden...det havde været vores valg nu.
Nogle gange kunne det være smart hvis man kunne spole tiden tilbage..vi havde bare så travlt med at leve som man nu gør i stedet for virkelig at gøre hvd VI ville gøre..
Knus Eva..

Anmeld

10. august 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Jeg tænker på om I har et beløb hver måned som I bare kan bruge uden tanke på at der skal købes mad og andre praktisk skal-ting.
Da jeg boede med min x havde vi selvfølgelig fælles økonomi, men ikke et beløb til os hver, desværre....det burde der have været.
Nu er det jo intet problem, da jeg kun har min egen økonomi og hverdag at stå til regnskab for....
Men altså, har I hvert et beløb, eller er det bare at bruge hvad man nu synes eller hvordan gør du, så der er råd til alle de der pige-forkæle-ting....dem savnede jeg virkelig dengang jeg var lille søde Eva-hausfrau...
Knus..

nææh ikke nogen lommepenge her...vi køber det vi vil ha' når vil falder over det uden at den anden blander sig så det er dejlig nemt

Anmeld

10. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Åhh, det var da så lidt-smiler-
Kan huske da Rasmus sagde til mig at han ville have ønsket jeg havde gjort altd et for mig selv som jeg gør nu at jeg blev en smule....hrmpf....og svarede ham at jeg jo gjorde det for os, vi skulle jo ikke bare bruge penge på pjat, at  bønene jo skulle have og huset og og og og....men han svarede bare at han jo gerne ville at jeg var glad og at jeg gjorde noget som ikke var ham eller børnene og at det jo havde gjort os alle glade i sidste ende...Men jeg gik der og var den alt opofrende mor og syntes jo det var det helt rigtige og så kunne jeg sidder der og føle jeg gjorde alt jeg kunne...
Men altså, det var ikke lykken for min x hellere...fandt vi ud af bagefter...det fine køkken og al den tid på hus og ombygning, have osv...det var bare ikke det vi ville have valgt nu, hvis vi skulle vælge om...bo billigt og bruge tid på hinanden...det havde været vores valg nu.
Nogle gange kunne det være smart hvis man kunne spole tiden tilbage..vi havde bare så travlt med at leve som man nu gør i stedet for virkelig at gøre hvd VI ville gøre..
Knus Eva..

Du har fuldstædig ret

Jeg er nok mest tilbøjelig til at købe noget til børnene - selvom de absolut ingenting mangler. Men det er jo så hyggeligt og jeg kan da sagtens vente - eller sætte pengene ind på opsparingen til ferier mv.

Tror jeg skal til at tænke lidt på mig selv - og ikke kun være mor og hustru

Tror rigtig mange kvinder har det sådannet!

Anmeld

10. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Du har fuldstædig ret

Jeg er nok mest tilbøjelig til at købe noget til børnene - selvom de absolut ingenting mangler. Men det er jo så hyggeligt og jeg kan da sagtens vente - eller sætte pengene ind på opsparingen til ferier mv.

Tror jeg skal til at tænke lidt på mig selv - og ikke kun være mor og hustru

Tror rigtig mange kvinder har det sådannet!

Det tror jeg også...og det er jo egentlig helt naturligt, for det handler jo bare om det liv man nu lever..og der glemmer  vi kvinder nok nogle gange at vi er andet end mødre og koner der lige skal nå en masse.
knus..

Anmeld

10. august 2009

tumle81

Ja det har vi...

Vi har aftakt at have 3000 kr hver som man selv bestemmer over...

Resten af vores penge går til budget, opsparing og uforudsete regninger...

Synes det fungerer rigtig godt, og det er rart at have sine "egne" penge at rutte rundt med...
Skal vi noget, er vi gode til at dele udgfterne :-)

Knus Kathrina 28+6

Anmeld

10. august 2009

Lise

Ja, det gør vi. Alle vores penge går ind på en fælles budgetkonto. Her går der så et fast beløb til en husholdningskonto, hvor vi begge har dankort til, og så går der et fast beløb ind på hver vores egen konto. Og dem på vores egen konto må vi bruge til hvad vi vil... Pt er det dog kun 1500 kr pr måned, og de får altså hurtigt ben at gå på. Især når man brændende ønsker sig et par nye Billibi støvler til 1600

Anmeld

10. august 2009

Tynen

Tæller det hvis man tit og ofte kommer hjem med poserne fulde af tøj/ting til ungen istedet for til en selv selvom man VIRKELIG trænger til en makeover??!

Anmeld

10. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Hm... ja knægten for lomme penge og penge i hans pingvin fra danske bank.

Alle ved, at herhjemme er det mor der har bukserne på... Jeg har i 7 år betalt alt: husleje, forsikringer på 3 biler + vægtafgift + benzin/diesel, tørre'røv- papir, mad, tøj osv. Og givet manden lommepenge - stakkels fattig studerende

Så det var lidt underligt at gå på barselpenge og lade manden få tøjlerne, lidt...Husker utallige gange han har givet mig penge og sagt: køb nu noget til dig selv. de blev alligevel brugt på knægten...

Vi har fælles budget, hvor jeg betaler 3:4 dele til. Fast beløb til forkælelse? nej. Men der går nok ikke en uge uden knægten for noget nyt, hm...  Vi tænker ikke så meget, men køber hvis vi syntes.

Nu hvor jeg arbejder igen, har vi valgt at betale mere af på vores lån, så vi kan få det væk, samtidig med vi sætter mere ind på vores fælles opsparing.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.