Får I lommepenge...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. august 2009

Honningblomst

Jeg tænker på om I har et beløb hver måned som I bare kan bruge uden tanke på at der skal købes mad og andre praktisk skal-ting.
Da jeg boede med min x havde vi selvfølgelig fælles økonomi, men ikke et beløb til os hver, desværre....det burde der have været.
Nu er det jo intet problem, da jeg kun har min egen økonomi og hverdag at stå til regnskab for....
Men altså, har I hvert et beløb, eller er det bare at bruge hvad man nu synes eller hvordan gør du, så der er råd til alle de der pige-forkæle-ting....dem savnede jeg virkelig dengang jeg var lille søde Eva-hausfrau...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

BinaMor

vi har aftalt 100kr pr. person pr. uge..  men vi bruger mere..

Anmeld

10. august 2009

Henriette72

Vi får lommepenge og vi blander os ikk i hvordan de bliver brugt at mange af mine så går til Selma, det er mit valg. Men vi får hver 1.000,-/mdr.

Anmeld

10. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Jeg tænker på om I har et beløb hver måned som I bare kan bruge uden tanke på at der skal købes mad og andre praktisk skal-ting.
Da jeg boede med min x havde vi selvfølgelig fælles økonomi, men ikke et beløb til os hver, desværre....det burde der have været.
Nu er det jo intet problem, da jeg kun har min egen økonomi og hverdag at stå til regnskab for....
Men altså, har I hvert et beløb, eller er det bare at bruge hvad man nu synes eller hvordan gør du, så der er råd til alle de der pige-forkæle-ting....dem savnede jeg virkelig dengang jeg var lille søde Eva-hausfrau...
Knus..

Nej, det har vi ikke.
Vi har fælles økonomi og har altid haft det. Alt det vi har tilbage efter alle udgifter mv., det har vi osse til fælles, hvilket faktisk aldrig har givet problemer. Vi har altid været gode til at respektere hinandens ønsker - så har han fået noget til computeren den ene måned, mens jeg så har hygget lidt ekstra den næste måned. Men de sidste par år har der ikke rigtig været nogen specielle ting vi har ønsket os hver især, så der er pengene bare gået til hvad vi syntes - eller ind på opsparingskontoen.

Men jeg kan sagtens se idéen i det du mener

Lone

Anmeld

10. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Nej, det har vi ikke.
Vi har fælles økonomi og har altid haft det. Alt det vi har tilbage efter alle udgifter mv., det har vi osse til fælles, hvilket faktisk aldrig har givet problemer. Vi har altid været gode til at respektere hinandens ønsker - så har han fået noget til computeren den ene måned, mens jeg så har hygget lidt ekstra den næste måned. Men de sidste par år har der ikke rigtig været nogen specielle ting vi har ønsket os hver især, så der er pengene bare gået til hvad vi syntes - eller ind på opsparingskontoen.

Men jeg kan sagtens se idéen i det du mener

Lone

Præcis sådan vi også gjorde...jeg var bare virkelig dårlig til at forkæle mig selv fordi det var fælles og der jo er så meget andet der var vigtigere....men tror måske bare at det var der ikke, altså jeg fandt ud af at parfume, tøj, undertøj, sko og støvler feks, jo også er vigtige...ikke mindst for manden, så han ikke får en lille kedelig kone at se på, som måske ville have glæde af at gøre lidt ved sig selv...Nu siger jeg ikke at det er sådan alle steder, det er bare det jeg og min x efterfølgende har talt om, fordi han efter nogle måneder kom til mig og spurgte hvorfor jeg ikke havde været som jeg er nu dengang....hmm, fordi jeg jo ville hus og hjem og børn...nå, men bare lidt tanker..
Knus..

Anmeld

10. august 2009

MaleneGærup

Vi har hver sin lønkonto hvor vores løn går ind på. Fæller har vi så vores budgetkonto samt en husholdningskonto, som vi hver har et dankort til, så vi begge kan købe mad. Ellers alt hvad der er tilbage bruger vi som vi syntes.
Det fungere rigtig godt for os.

Anmeld

10. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Præcis sådan vi også gjorde...jeg var bare virkelig dårlig til at forkæle mig selv fordi det var fælles og der jo er så meget andet der var vigtigere....men tror måske bare at det var der ikke, altså jeg fandt ud af at parfume, tøj, undertøj, sko og støvler feks, jo også er vigtige...ikke mindst for manden, så han ikke får en lille kedelig kone at se på, som måske ville have glæde af at gøre lidt ved sig selv...Nu siger jeg ikke at det er sådan alle steder, det er bare det jeg og min x efterfølgende har talt om, fordi han efter nogle måneder kom til mig og spurgte hvorfor jeg ikke havde været som jeg er nu dengang....hmm, fordi jeg jo ville hus og hjem og børn...nå, men bare lidt tanker..
Knus..

Det var faktisk et MEGET tankevækkende indlæg, søde Eva....og du har da fuldstændig ret!
Det er egentlig aldrig noget jeg har tænkt over, tingene er måske bare blevet en smule kedeligt og hverdags-agtigt, efter 9 års samliv. Jeg er heller ikke så god til at købe meget af de helt personlige ting - undertøj mv., hvilket min mand heller ikke er!!
Da vi mødtes gik vi meget op i det hele...og hvis jeg blev single, ville jeg da absolut købe meget mere af det.....sjovt vi bliver så dovne, ik?

Dit indlæg har virkelig sat gang i nogle tanker hos mig, som jeg absolut vil tænke over næste gang jeg er ude at shoppe til mig selv - og ikke kun til børnene

Tak søde

Anmeld

10. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har ikke som sådan 'lommepenge', også alligevel. VI har penge, som vi selv bestemmer over. VI kan sagtens vælge at bruge dem til fælles projekter og den slags, men vi kan også vælge at bruge dem til os selv.

VI har en fordelingsnøgle, så vi betaler lige meget af vores fælles ind til fællespuljen og resten kan vi selv distribuere over.

Vi har ca 5000 kr til rådighed i alt, til deling i 'lommepenge' eller selv bestemme over penge.

Anmeld

10. august 2009

mariamiss6

Vi har desværre ikke penge til overs til den slags.... altså det vil sige at vi faktisk aldrig har lommepenge til os selv....

vi har vores budget, og så køber vi mad og smøger/tobak, og så er der ikke flere penge...

men kunne vi regne med altid at have for eksempel 5000 til overs, så vil jeg tro t vi hver havde 1000 kroner til lommepenge, som vi så kunne bruge som vi lyster, og så de sidste 3000 til henholdsvis uforudsete udgifter, og diverse opsparinger....

Anmeld

10. august 2009

Christinahr

Vi får ikke lommepenge, men køber når vi mangler. Min kæreste køber nok ikke så ofte som mig, men til gengæld er hans noget dyre som f.eks den nybestilte iPhone.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.