Hvad skal jeg stille op med ham??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

charlottekri

Helt ærligt så ville jeg ikke sidde og vente med maden. Hvis han ikke kan passe spisetiderne, så må han nøjes med et stykke tørt rugbrød! Bum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

Helt ærligt så ville jeg ikke sidde og vente med maden. Hvis han ikke kan passe spisetiderne, så må han nøjes med et stykke tørt rugbrød! Bum!

Hehe, ja det var da en mulighed. Jeg gider bare heller ikke at lave mad forgæves. Ikke nok med at børnene skal passes imens jeg også får bikset noget mad sammen til os. Det er ofte retter, som vi i fællesskab beslutter at vi skal have dagen efter, og som jeg får købt ind til. Så gider jeg ikke at sidde og spise alene. Jeg har nu til tider mest lyst til at kaste det i hovedet af ham når han kommer ind af døren. Han ville jo nok ikke engang brænde sig på det..

Anmeld

16. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

De er på flaske..

Jamen så må han tage dem i morgen aften, mens du får noget luft og energi. Hvis han ikke lytter, må du handle ellers får i nok mange problemmer. 

For det lyder ikke som at han er klar eller bare tror at det kan du da sagtens klare og så kan han have det sjovt. 

Ord er ikke nok for ham, du er nød til at vise ham at du mener det.

Anmeld

16. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hehe, ja det var da en mulighed. Jeg gider bare heller ikke at lave mad forgæves. Ikke nok med at børnene skal passes imens jeg også får bikset noget mad sammen til os. Det er ofte retter, som vi i fællesskab beslutter at vi skal have dagen efter, og som jeg får købt ind til. Så gider jeg ikke at sidde og spise alene. Jeg har nu til tider mest lyst til at kaste det i hovedet af ham når han kommer ind af døren. Han ville jo nok ikke engang brænde sig på det..

Så lad vær med at lave mad. Sig at det er ham der laver maden, ellers står den på rugbrød. Det er hårdt nok at lave mad med et spædbørn, to er virkelig slemt. Har prøvet begge dele. 

Men lad vær med at vent med maden, hvis du laver noget. Han et 20år gammel, stor nok til at vide når klokken er det og det, såner der mad og ikke en halv time senere. 

Hvad vil du gøre når børnene er større og du siger der er mad, men ingen kommer, for hvis far ikke kommer, hvorfor skal de så hvis de lige er i gang med noge? Undskyld det måske lyder lidt hårdt, men du er ikke hans mor, du er deres og du skal ikke varte ham op, som om han er 5år gammel.

Anmeld

16. april 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig med de andre. Er han ikke der, når der er mad, så må han lave sin egen mad...

det virker til at ord ikke virker på ham, derfor er du nødt til at handle....

vil sende et kram. 

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg er enig med de andre. Er han ikke der, når der er mad, så må han lave sin egen mad...

det virker til at ord ikke virker på ham, derfor er du nødt til at handle....

vil sende et kram. 

Kan godt se at det måske bliver nødvendigt. Jeg har bare ikke lyst til at være lige som ham. Hvis i forstår? Med bare at smutte.

Anmeld

17. april 2014

charlottekri

Anonym skriver:

Kan godt se at det måske bliver nødvendigt. Jeg har bare ikke lyst til at være lige som ham. Hvis i forstår? Med bare at smutte.

Det kan jeg sagtens forstå, men han er nødt til at finde ud af på den hårde måde at hvis han ikke gør nogle af tingene, så bliver de simpelthen ikke gjort! At være forældre er et fælles arbejde og det må han snart til at indse. Hvad med tøjvask? Måske han skulle til at vaske hans eget (for med to små børn må der være meget, så du kan vel ikke nå mere end dit og ungernes i løbet af dagen) så medmindre han også begynder at vaske tøj, så må han gå i beskidt tøj. Det var sådan vi andre lærte tingene som teenagere...
Du kan ikke stå med det hele selv!

Anmeld

17. april 2014

ano14316

I er nød til at komme frem til en model der fungere for jer...
Og når man alla det, kan i begge være bød til at gå på kompromis..

Det kunne være...:
Jeg har brug for du kommer ind og tager dig af vores børn lige så snart du kommer hjem. Når vi har spist er det ok at du går ud en times tid når du har ordnet køkkenet..

Jeg ville passe meget på med at stille stolen for døren, ultimatum osv.
Det er virkelig de færreste 20årige mænd der er klar til børn og i skal virkelig samarbejde for at få en god hverdag...

Anmeld

17. april 2014

ano14316

Åhh ja og som andre siger med maden.. er han der ikke når maden bliver serveret må han gå sulten i seng...

Anmeld

17. april 2014

Loa

Anonym skriver:

De var ikke planlagt, men vi var enige om at de var meget velkomne. Ja eller 'den'. Vi vidste jo ikke med det samme at der var to vi er 20.

Okay ja så kunne det jo godt være han ikke lige var helt indstillet på hvad det var han gik ind til. For det lyder godt nok som en sløj opførsel fra hans side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.