Hvad skal jeg stille op med ham??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.217 visninger
25 svar
42 synes godt om
16. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg er ved at eksplodere. Jeg er så irriteret, og ked af det, hver dag.
Min kæreste, mig og vores to små børn er lige flyttet i et nyt hus. Det ligger sammen med 5 andre. En slags rækkehus. I starten, fik vi huset, og der boede kun 3 andre familier. En enlig dame og to børnefamilier. Det var meget fredeligt, og velholdt udenfor samt inde i opgangene osv.
En månede efter at vi flyttede ind, kom der to nye familier til. Nogen unge. Og så begyndte det hele ellers bare at vælte. Vi var en lille 'kerne-familie' før de kom til. Nu hænger min kæreste ud med dem konstant! De er lige blevet 18år, og så kører de kun rundt på tunet scooter hele banden. Selvom her bor to mænd, med deres kærester, har de venner her hele tiden. De er mindst 10 mand ude i vores fælles gård, hver dag. De larmer og skaller løs i de scooter. Det hele foregår uden for vores dør. Vores to små tvillinger er lige begyndt at sove ude, og vi var kommet ind i en rigtig god rytme. Den er fuldstændig ødelagt nu. De tager ingen hensyn, og tvillingerne kan ikke finde ro til at sove derude .
Min kæreste kommer hjem fra arbejde ved 17 tiden, og så står han ude sammen med de andre og får øl og smøger, i mindst en time. Og jeg som tæller minutter til at han kommer hjem. Det er altså hårdt her i starten med to små. Jeg laver så aftensmad, og bliver nødt til at ringe og sige at der er mad, for han hører mig ikke når jeg kalder ud af døren/vinduet. Jeg kan jo ikke gå fra de små. De dage han så ikke tager hans tlf, kan jeg sidde i en halv time, med maden klar. Når vi har spist, skal han liiige ud og have en smøg. Og jeg tigger om at han skal skynde sig, for jeg trænger snart til at slappe af, og også være sammen med ham. Det lover han. Men hver ENESTE gang, tager det mindst en time. Og denne her 'daglig dag' - er hver eneste dag! Jeg tog snakken med ham for et par dage siden, hvor jeg faktisk var både sur og ked, men det har han bare ikke forstået noget af. Idag blev vores tvillinger vaccineret for første gang. De er så pylleret! Hvilket er forståeligt. Min kæreste gik ud for at ryge for halvanden time siden. Jeg har lige siden sat på skift med et skrigende barn. Jeg kan snart ikke klare det mere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Loa

Ej en klapodder.
Undskyld men han lyder da ikke særlig moden ellee gammel.
Lyder faktisk nærmere som en der ikke ligefrem var klar til børn.
Var det en fælles og grundig overvejet beslutning, eller skete det bare?
Ja ikke at det rager mig, men han lyder som en der slet ikke er klar til ansvar og familie, men hellere vil sjov og spas og hænge ud med de unge.....

Og hvis du allerede har taget snakken med ham og han ikke fatter det, ja så ved jeg ikke hvad du skal gøre

Anmeld

16. april 2014

Tvillingemor80

Den er jo hel gal... Min mand havde fået valget om at lette røven og hjælpe til eller blive væk . Hvis han ikke forstår det når du fortæller det - skulle du måske lige smutte ud med skrællet og så blive væk et par timer - måske det så giver mening for ham ?

Hilsen en der selv er tvillingemor

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ej en klapodder.
Undskyld men han lyder da ikke særlig moden ellee gammel.
Lyder faktisk nærmere som en der ikke ligefrem var klar til børn.
Var det en fælles og grundig overvejet beslutning, eller skete det bare?
Ja ikke at det rager mig, men han lyder som en der slet ikke er klar til ansvar og familie, men hellere vil sjov og spas og hænge ud med de unge.....

Og hvis du allerede har taget snakken med ham og han ikke fatter det, ja så ved jeg ikke hvad du skal gøre

De var ikke planlagt, men vi var enige om at de var meget velkomne. Ja eller 'den'. Vi vidste jo ikke med det samme at der var to vi er 20.

Anmeld

16. april 2014

StudPsyk

Må jeg spørge hvorfor du finder dig i sådan en ussel behandling? Hvis det var et af dine børn der oplevede det samme, hvad ville du så sige til dem?

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Må jeg spørge hvorfor du finder dig i sådan en ussel behandling? Hvis det var et af dine børn der oplevede det samme, hvad ville du så sige til dem?

Ja jeg ved ikke lige hvad jeg ville sige.. jeg prøver at holde sammen på vores familie, og håbe at han snart fatter at jeg har brug for hans selskab og hjælp inde i huset. :/

Anmeld

16. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er ved at eksplodere. Jeg er så irriteret, og ked af det, hver dag.
Min kæreste, mig og vores to små børn er lige flyttet i et nyt hus. Det ligger sammen med 5 andre. En slags rækkehus. I starten, fik vi huset, og der boede kun 3 andre familier. En enlig dame og to børnefamilier. Det var meget fredeligt, og velholdt udenfor samt inde i opgangene osv.
En månede efter at vi flyttede ind, kom der to nye familier til. Nogen unge. Og så begyndte det hele ellers bare at vælte. Vi var en lille 'kerne-familie' før de kom til. Nu hænger min kæreste ud med dem konstant! De er lige blevet 18år, og så kører de kun rundt på tunet scooter hele banden. Selvom her bor to mænd, med deres kærester, har de venner her hele tiden. De er mindst 10 mand ude i vores fælles gård, hver dag. De larmer og skaller løs i de scooter. Det hele foregår uden for vores dør. Vores to små tvillinger er lige begyndt at sove ude, og vi var kommet ind i en rigtig god rytme. Den er fuldstændig ødelagt nu. De tager ingen hensyn, og tvillingerne kan ikke finde ro til at sove derude .
Min kæreste kommer hjem fra arbejde ved 17 tiden, og så står han ude sammen med de andre og får øl og smøger, i mindst en time. Og jeg som tæller minutter til at han kommer hjem. Det er altså hårdt her i starten med to små. Jeg laver så aftensmad, og bliver nødt til at ringe og sige at der er mad, for han hører mig ikke når jeg kalder ud af døren/vinduet. Jeg kan jo ikke gå fra de små. De dage han så ikke tager hans tlf, kan jeg sidde i en halv time, med maden klar. Når vi har spist, skal han liiige ud og have en smøg. Og jeg tigger om at han skal skynde sig, for jeg trænger snart til at slappe af, og også være sammen med ham. Det lover han. Men hver ENESTE gang, tager det mindst en time. Og denne her 'daglig dag' - er hver eneste dag! Jeg tog snakken med ham for et par dage siden, hvor jeg faktisk var både sur og ked, men det har han bare ikke forstået noget af. Idag blev vores tvillinger vaccineret for første gang. De er så pylleret! Hvilket er forståeligt. Min kæreste gik ud for at ryge for halvanden time siden. Jeg har lige siden sat på skift med et skrigende barn. Jeg kan snart ikke klare det mere!

Når han kommer ind, eller faktisk i morgen når han kommer hjem, så stik ham babyerne og sig; jeg skal lige ordne noget og så tag en pause, gå en tur.

Du har prøvet med ord, det virkede ikke, så nu må du bruge handling.

I er ikke ret gamle, men han er far nu og så er det der kommer først, og det er han så åbenbary mød til at lære på den hårde måde. 

Ammer du eller er de på flaske?

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Når han kommer ind, eller faktisk i morgen når han kommer hjem, så stik ham babyerne og sig; jeg skal lige ordne noget og så tag en pause, gå en tur.

Du har prøvet med ord, det virkede ikke, så nu må du bruge handling.

I er ikke ret gamle, men han er far nu og så er det der kommer først, og det er han så åbenbary mød til at lære på den hårde måde. 

Ammer du eller er de på flaske?

De er på flaske..

Anmeld

16. april 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke lige hvad jeg ville sige.. jeg prøver at holde sammen på vores familie, og håbe at han snart fatter at jeg har brug for hans selskab og hjælp inde i huset. :/

Nu kender jeg ikke kønnet på tvillingerne.. Men hvis du har piger, lærer du dem, at kvinder bare er sådan nogen der skal opvarte mænd, sørge for det hele, og at det er helt normalt ikke at blive lyttet til. Hvis du har drenge viser du dem, at kvinder skal behandles som skidt. De skal udnyttes, og man skal bare pleje sine egne interesser som det passer én!

Det er måske lidt hårde ord, men noget må du gøre for at komme ud af det her. Børn har LANGT bedre af forældre der er lykkelige hver for sig end ulykkelige sammen. Og som jeg læser det, er du alligevel alenemor til tvillinger som det er lige nu 

Anmeld

16. april 2014

Anitta Kristiansen

Du bliver nød til at være konsekvent og sige det som det er. Du kan ikke bare stå med ansvaret selv når I er to. Der har alder ikke en undskyldning. Personligt selv ville jeg blive sur hvis min kæreste skulle have en øl hver dag. Og jo han kan have nogen dage, men ikke hver dag. Han må mande sig op og tage ansvar for sin familie.
Du kunne lade vær med at kalde eller ringe når der er mad, så lærer han vel at han faktisk også burde hjælpe der og være der for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.