Fælles økonomi eller ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Carina:-)

Fælles -

1 lnkonto og 1 budget osv 

Vi snakker ikke specielt om hvad vi bruger -og så længe der er nok på kontoen til det der skal være er det ikke ndvendingt.

Men synes da du skal sige at de 1000 i har afsat til lommepenge at dem må han jo så bruge på sin mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Fælles -

1 lnkonto og 1 budget osv 

Vi snakker ikke specielt om hvad vi bruger -og så længe der er nok på kontoen til det der skal være er det ikke ndvendingt.

Men synes da du skal sige at de 1000 i har afsat til lommepenge at dem må han jo så bruge på sin mor

Det gjorde han også sidst

Men når jeg spørger ham hvilke konto han har brugt , svare han meget fornærmet tilbage .

Som om han blir sur over at jeg overhovedet spurgte

Anmeld

15. april 2014

charlottekri

Anonym skriver:

Hvor meget får i som lommepenge?

Vi gør det samme som jer

En opsparing til hus
En opsparing til ferie

Og 1000kr til lommepenge

Føler hvis jeg siger det så tror han jeg er nærig eller ved ik :/

Jeg har ikke lige læst alle svar på nær første side, men må sige at hvis han vil betale for gaver til sin mor hele tiden, så må det være af hans lommepenge og ikke fra diverse opsparinger. Altså medmindre der er tale om gaver til fødselsdag eller jul

Anmeld

15. april 2014

Morgensol

Vi har fælles økonomi. 2 lønkonti, 1 budget og 1 opsparing. 

Grunden til at vi har 2 lønkonti er af sikkerhedsmæssige årsager. Det er nemlig sådan, at hvis en af os går bort, bliver vores lønkonto lukket! Derfor, hvis man har fælles konto, står den efterladte part med en lukket konto indtil alt økonomisk er gjort op. 

Det skete for min svigermor da min svigerfar døde, hun stod i 1-2 mdr uden en krone da hun jo ikke kunne hæve penge! 

Anmeld

15. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her deler vi ALT...

indtægter og udgifter og rest af penge...

der er dog slet ikke så meget tilbage når alt er betalt så det ville aldrig blive et større problem...

MEN

da kæresten herhjemme til trods for dette havde en periode med impulskøb af diverse ting satte vi os ned og snakkede om det og jeg sørgede for der altid var en buffer på x-antal kr til at dække eventuelle impulskøb fra hans side af...

I er nødt til at snakke sammen hvis I skal have fælles økonomi..

det ligger også lidt i ordet...

I er FÆLLES hele vejen dvs også i beslutninger om hvor mange penge der skal bruges hvor...

I er nødt til at finde fælles spilleregler som I begge kan leve med...

Så han føler han stadig kan gøre sin mor glad (det har åbenbart stor betydning for ham) og du kan få en rejse med Jer som familie (som har stor betydning for dig)

men snakker I ikke sammen om penge og reglerne osv så er I nødt til at dele det over på rimelig vis og så få delt økonomi...

Anmeld

16. april 2014

2børn2

Vi har 2 lønkonti 1 budgetkonto 1 madkonto.

Vi får ikke lommepenge og jeg er den der har mindst tilbage efter betalinger men der er ingen problemer. Vi snakker bare om det. ..

Anmeld

16. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har delvis fællesøkonomi. Vores løn går ind på hver vores lønkonto og fra disse trækkes der så til vores fælles budgetkonto, hvor alle vores regninger betales fra. Det der så er tilbage på hver vores lønkonto, kan vi bruge, som vi har lyst til.

Vi har valgt den måde af flere årsager. Der er det sikkerhedsmæssige som Morgensol nævner, at hvis en af os pludselig skulle gå bort, har vi stadig en konto, vi hver især kan bruge, selv om fælleskontoen lukkes. Derudover laver vi flere ting hver for sig. F.eks. tager jeg til Liverpool om 1½ uge og skal bl.a. shoppe amok, og det ville jeg ikke kunne gøre, hvis pengene kom fra en fælles konto, da jeg så hele tiden ville have i hovedet, at det jo også ville være mandens penge, jeg shoppede for. Hvis jeg bruger 10.000 på den tur, så er det 100% mig der har betalt og skal ikke have med i min samvittighed, at min mand havde betalt halvdelen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.