Fælles økonomi eller ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Her har vi hver sin løn konto men fælles budget konto. Derudover har vi hver vores opsparinger (foruden dem til vores dreng)

Fra budget kontoen betaler vi lige meget hver til husleje, el, vand, varme, indbo og ulykkes forsikring, licens, tv pakke og daginstitution.

Vi har hver vores bil, som vi hver især betaler af på. Ligeså med forsikringer.

De penge vi har på vores egen konto, kan vi bruge som vi vil.
Men har vi nogle fælles drømme, f.eks. bryllup og rejser, så sparer vi lige mange penge op hver.

Hvis din mand bruger nogle af DINE penge, til at betale ting til hans mor, så ville jeg blive edderspændt rasende!!
Står hun i en vanskelig situation, siden han vælger at købe/betale for hende?
Har hun problemer med bare at overleve (penge til mad og regninger) burde han sætte sig ned og hjælpe hende med et budget. Evt købe mad til hende, indtil hun kan klarer sig selv.
Men bliver de bare brugt til luksus ting ville jeg blive tosset!!

Han bruger bar for at forkæle hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Han bruger bar for at forkæle hende

Hvor meget løber det op i om måneden ca?

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Hvor meget løber det op i om måneden ca?

Har jeg ik styre på

Han gør det engang imellem når han har lyst

Og hun er også god til at minde ham om at hun lige mangler noget eller hendes mobil skal tankes

Anmeld

15. april 2014

JH12

Ja vi har fælleskonto, 100 procent.
Han tjener helt klart mest, så alle regner bliver trukket fra hans konto også de penge jeg tjener går til mad, underholdning osv.

Jeg ville snakke med min kæreste om drt at købe så meget for hans mor, for hun har vel også selv penge?

Anmeld

15. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Har jeg ik styre på

Han gør det engang imellem når han har lyst

Og hun er også god til at minde ham om at hun lige mangler noget eller hendes mobil skal tankes

Når hun ikke er "i nød", så synes jeg faktisk han burde holde sig til jul, fødselsdag og mors dag.

Jeg ville ikke finde mig i det ud over det, og slet ikke for at tanke hendes mobil op.
I har fælles økonomi, ergo skal i også være enige om hvad pengene bliver brugt på.

Jeg ville ikke engang tænke over, om han synes du var nærrig.
Det er også DINE penge!!

Anmeld

15. april 2014

Troldemommi

Vi har nærmest altid haft fællesøkonomi  1 fælles lønkonto, 1 budgetkontoen, 1 opsparingskonto og 2 børneopsparinger, nemt og overskueligt 

Monica 

Anmeld

15. april 2014

san

Anonym skriver:

Hvor meget får i som lommepenge?

Vi gør det samme som jer

En opsparing til hus
En opsparing til ferie

Og 1000kr til lommepenge

Føler hvis jeg siger det så tror han jeg er nærig eller ved ik :/

Vi har også 1000 kr til lommepenge

Anmeld

15. april 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Har i fælles økonomi med manden?

Hvis ja så hvordan gør i det?

Vi har fælles økonomi men min mand har tendens til at købe alt til sin mor og gaver , hotelophold

Jeg bliver irriteret fordi vi spare på andre ting så vi ka få os en rejse og når han gør de andre ting så bliver jeg hidsig

Men hvordan tackler jeg det og hvordan siger jeg det til ham så det ikk misforstås?

Skal vi ha delt økonomien ? Eller har han ret til af give og betale for sin mor

Vi har fælles økonomi. 2 lønkonti og en budget.

Hver lønningsdag trækkes til budget fra vores løn konti, og derefter førers resten af min mands penge over på min konto.

Den har vi hvert et visa kort til, og det er fælles penge. Altså IKKE noget med lommepenge. Vi har de penge der er på kontoen, og købes der store ting (500+) så snakker vi da om det. Men ikke fordi jeg handler for 1000 til husholdningen.

Sådan har det fungeret nærmest siden vi lærte hinanden at kende.

Synes bestemt at I bør skulle tale om at han bruger løs af jeres fælles penge til hans mor. Det er jo ikke rimeligt.

Der skal være en klar aftale, ellers kan fælles økonomi hurtigt blive noget rod. 

Anmeld

15. april 2014

SandraXOXO

Vi har fælles økonomi på den måde at alle pengene Vi tjener ryger i en stor pulje hvor vi så betaler alle regninger, opsparinger, mad og div til vores tre børn og hund, og så ta'r Vi 2000 hver til at bruge som vi vil, feks gaver, nyt tøj, sko, cder, bøger, fastfood og andet den anden ikke behøver blande sig i :-P

Anmeld

15. april 2014

mpr

Har i fælles økonomi med manden?

Hvis ja så hvordan gør i det?

Vi har fælles økonomi men min mand har tendens til at købe alt til sin mor og gaver , hotelophold

Jeg bliver irriteret fordi vi spare på andre ting så vi ka få os en rejse og når han gør de andre ting så bliver jeg hidsig

Men hvordan tackler jeg det og hvordan siger jeg det til ham så det ikk misforstås?

Skal vi ha delt økonomien ? Eller har han ret til af give og betale for sin mor

Vi har fælles økonomi og vi har en aftale om at man køber ikke noget uden den anden er inde over, selv gaver til hinanden skal snakkes igennem Mest af alt fordi så er der to hoveder inde over, og ender vi med at mangle penge er det begges skyld og ikke kun en der kan blames Vi er fælles om ALT økonomisk og har man lyst til et eller andet så snakker man lige om det og ser om det kan lade sig gøre i stedet for man bare impulsivt går ud og købet et eller andet

Og tænker kan det ikke være på den måde hvis den ene bare gør ting og den anden må spare for at økonomien ikke sejler.. Så må i få opdelt økonomi og så bare være fælles om de faste udgifter.. Jeg ville i hvert fald have der var lige regler hvis man har fælles økonomi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.