Fælles økonomi eller ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
26 svar
3 synes godt om
15. april 2014

Anonym trådstarter

Har i fælles økonomi med manden?

Hvis ja så hvordan gør i det?

Vi har fælles økonomi men min mand har tendens til at købe alt til sin mor og gaver , hotelophold

Jeg bliver irriteret fordi vi spare på andre ting så vi ka få os en rejse og når han gør de andre ting så bliver jeg hidsig

Men hvordan tackler jeg det og hvordan siger jeg det til ham så det ikk misforstås?

Skal vi ha delt økonomien ? Eller har han ret til af give og betale for sin mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

san

Vi har fælleøkonomi en lønkonto, hvor alle penge går ind mine og hans. så bliver der trukket til budget og så hæver jeg til mad, lommepenge og benzin, og resten sætter vi ind på vores opsparing...

Syntes da det er træls han køber så meget til hans mor, når i har et fælles mål om at få sparet nogen penge sammen... ved ikke lige hvad du skal gøre, snakke med ham.. spare i sammen til noget bestemt?? for så kunne du jo bare sige at du syntes det var lidt dumt at bruge såå mange penge på hans mor, når i nu gerne vil have råd til bilen eller hus snert...

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

san skriver:

Vi har fælleøkonomi en lønkonto, hvor alle penge går ind mine og hans. så bliver der trukket til budget og så hæver jeg til mad, lommepenge og benzin, og resten sætter vi ind på vores opsparing...

Syntes da det er træls han køber så meget til hans mor, når i har et fælles mål om at få sparet nogen penge sammen... ved ikke lige hvad du skal gøre, snakke med ham.. spare i sammen til noget bestemt?? for så kunne du jo bare sige at du syntes det var lidt dumt at bruge såå mange penge på hans mor, når i nu gerne vil have råd til bilen eller hus snert...

Hvor meget får i som lommepenge?

Vi gør det samme som jer

En opsparing til hus
En opsparing til ferie

Og 1000kr til lommepenge

Føler hvis jeg siger det så tror han jeg er nærig eller ved ik :/

Anmeld

15. april 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Vi har fælles økonomi men min mand har tendens til at købe alt til sin mor og gaver , hotelophold

Jeg bliver irriteret fordi vi spare på andre ting så vi ka få os en rejse og når han gør de andre ting så bliver jeg hidsig

Men hvordan tackler jeg det og hvordan siger jeg det til ham så det ikk misforstås?

Vi har fællesøkonomi 2 lønkonti - 1 bufgetkonto ... Vi snakker om stort set alt hvad vi køber- af større ting i hvert fald ... Vi er enige om hvordan vi prioriterer ... Vi banker nemlig gæld af for tiden vi snakker økonomi mindst 1 gang om måneden ... Den ene ville aldrig købe noget større uden først at vende det med den anden ... Teoretisk set kunne vi godt have fælles lønkonto - men jeg ville hade at vide hvad jeg får i fødselsdagsgave

Anmeld

15. april 2014

JulieE

serinasmor skriver:

Vi har fællesøkonomi 2 lønkonti - 1 bufgetkonto ... Vi snakker om stort set alt hvad vi køber- af større ting i hvert fald ... Vi er enige om hvordan vi prioriterer ... Vi banker nemlig gæld af for tiden vi snakker økonomi mindst 1 gang om måneden ... Den ene ville aldrig købe noget større uden først at vende det med den anden ... Teoretisk set kunne vi godt have fælles lønkonto - men jeg ville hade at vide hvad jeg får i fødselsdagsgave

Det er præcis sådan det fungerer hos os og har fungeret fra starten af... 

Anmeld

15. april 2014

ano14316

Anonym skriver:

Vi har fælles økonomi..

Vi betaler ind til en fælles budget konto og en fælles madkonto så vi har lige meget tilbage hver...

Og det vi har tilbage er vores egne penge som vi selv disponere over..Det synes jeg fungere godt og er meget rimeligt at vi har lige meget tilbage selvom jeg tjener en del mere end min kæreste..

Anmeld

15. april 2014

B&J

vi har fælles alt der er mit er også hans. og ingen problemer her vi snakker meget om tingene inden vi køber gaver har vi en gave pulje så der tager man af.

men måske skulle i have lomme penge hver så det er det i kan bruge penge på og ikke hinandens for det er jo ikke okay at du spare mens han bruger

Anmeld

15. april 2014

jojomama

Vi har ikke fælles økonomi, men det hænger mere sammen med, at vi begge har gæld og at kæresten er under uddannelse. Det fungerer fint for os pt, men når der er høvlet nok af på gælden, skal vi nok have slået pjaltene sammen...

Jeg ville på ingen måde finde mig i, at kæresten (forudsat at vi havde fælles økonomi) brugte så mange fælles penge på sin mor. Jeg ville nok lave en ordning med lommepenge til os hver, hvorfra han så kunne købe, hvad han havde lyst til uden at jeg havde et ord at skulle have sagt.

det er jo også dine penge, så jeg synes da, du skulle tage en snak med ham om det...

Anmeld

15. april 2014

An&Jo

vi har fælles økonomi..

1 lønkonto
1 budgetkonto
1 konto til vores hævekort

altså går vores løn ind på lønkontoen, så bliver der hævet til budgetten, og til sidst sættes der penge over på vores konto til hævekortet, hvortil vi har et kort hver..

vores lønkonto fungerer derfor også som vores opsparingskonto..

vi har en aftale om at hvis noget koster mere end hvad vi finder rimeligt, så snakker vi sammen om det, medmindre det er noget nødvendigt, så køber vi det bare.. Men de nødvendige ting er vi som regel også ude at købe sammen..

Anmeld

15. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Her har vi hver sin løn konto men fælles budget konto. Derudover har vi hver vores opsparinger (foruden dem til vores dreng)

Fra budget kontoen betaler vi lige meget hver til husleje, el, vand, varme, indbo og ulykkes forsikring, licens, tv pakke og daginstitution.

Vi har hver vores bil, som vi hver især betaler af på. Ligeså med forsikringer.

De penge vi har på vores egen konto, kan vi bruge som vi vil.
Men har vi nogle fælles drømme, f.eks. bryllup og rejser, så sparer vi lige mange penge op hver.

Hvis din mand bruger nogle af DINE penge, til at betale ting til hans mor, så ville jeg blive edderspændt rasende!!
Står hun i en vanskelig situation, siden han vælger at købe/betale for hende?
Har hun problemer med bare at overleve (penge til mad og regninger) burde han sætte sig ned og hjælpe hende med et budget. Evt købe mad til hende, indtil hun kan klarer sig selv.
Men bliver de bare brugt til luksus ting ville jeg blive tosset!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.