Når yndlingspædagogen bliver for yndlings ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er egentlig også selv mest til hurtig ind og hurtig ud, men det virker bare ikke her. Det kan ødelægge hele vores eftermiddag og aften, vi har dog også dage, hvor han bare skal høre min stemme og så han nærmest i tøjet..
Men gør det der virker for jer og skid hul i, hvad andre tænker og mener

Ja, hvis jeg bare vidste bedre hvad derboende, det der virker nu virker ikke nødvendigvis i næste uge, svinger så meget og især hvis der sker noget anderledes i hverdagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sådan noget har ikke ressourcer til. Har spurgt om de kunne hjælpe med det hvis vi aftalte fast tid jeg hentede på, men de er ikke nok personale til den slags ellers rigtig god ide

Så må du spørge dem om de har et alternativ til hvordan en dreng der har ss så kan afleveres og hentes, så hans dage bliver bedre og de her skift fra bh til hjem og omvendt ikke er så hårde for ham. 

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så må du spørge dem om de har et alternativ til hvordan en dreng der har ss så kan afleveres og hentes, så hans dage bliver bedre og de her skift fra bh til hjem og omvendt ikke er så hårde for ham. 

Må vist bede om et møde, for de siger ikke meget og vil ikke snakke foran børnene, så bliver det ikke bedre må jeg snakke med min sp igen og derefter få et møde med bh

Anmeld

16. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Må vist bede om et møde, for de siger ikke meget og vil ikke snakke foran børnene, så bliver det ikke bedre må jeg snakke med min sp igen og derefter få et møde med bh

Jeg synes i hvert fald det må være et samarbejde mellem dig og pædagogerne 

Anmeld

16. april 2014

bøllen

Chel1992 skriver:

Nu er min bonusdatter ikke særligt sensitiv men hun har også nogle gange brug for at blive sat på plads også selvom vi står midt i børnehaven... Og har da også mødt blikke, men dem må man lidt se væk fra og holde fast på at man gør det man gør fordi man er nød til det og det er det rigtige.. Hvis andre blander sig - hvilket jeg heldigvis ikke har oplevet særlig tit, kun en enkelt gang i et omklædnings rum hvor hun flippede ud.. Men for det meste siger jeg bare "jeg klare lige selv den her" og det forstår folk normalt godt

Men ja snakker du med ham om episoder når i kommer hjem? Ved godt han ikke er så gammel endnu men stadig man kan godt spørge ind til hvorfor de lige gjorde som de gjorde, hvad de følte.. Med helt små ord så de kan udtrykke sig Ja helt klart er det en forklaring Men at være særlig sensitiv er jo ikke en sygdom, så det skal gøres meget klart at sådan en opførsel er ikke i orden

Nu har jeg selv en dreng som er særlig sensitiv og NEJ det er IKKE en sygdom, men det kan virkelig gøre tingene svære engang imellem for det små hoveder. Og ja de skal sættes på plads, men har du stået med et barn som reagere SÅ kraftigt. Det har jeg og det er sørme ikke nemt. Og ofte reagere barnet jo fordi det er svært for dem. Og ved fra min egen dreng at irettesættelse overhovedet ikke virker i øjeblikket. Det gør faktisk det hele meget værre.

Anmeld

16. april 2014

bøllen

Anonym skriver:

Argh hvad gør man når kun yndlingspædagogen dur, Min søn flipper når jeg afleverer og hun ikke er der og er hun der når jeg henter, vil han ikke med hjem, og vil kun have hende, han slår og sparker, og kalder på hende hele vejen hjem i bilen. I dag måtte jeg slæbe ham hysterisk ud i bilen uden sko på, og endte med en anden forældre kom over og spurgte omjeg havde brug for hjælp.
Han slog mig så kraftigt i hovedet den anden dag, at mine briller blev slåethelt skæve, og i dag toppede hysteriet virkelig. Føler mig som verdens dårligste mor, føler lidt han hellere vil være sammen med hende end med hjem
Min søn er lige blevet 3, og har været en meget hård opstart i bh, han er bla særligt sensitiv, og gør det ikke bedre jeg er beordret i ro pga forhøjet blodtryk.
Han har i dag også været træt for efter vi kom hjem, er han faldet i søvn, me. Han skabte sig bla også hele vejen hjem i bilen

Jeg har selv en dreng som er sensitiv og reagere kraftigt ved  afhentning . Dog ikke pga af ynglings pædagog men pga skiftet er svært for ham. Det kan virkelig være en prøvelse, da han gør som din. Han reagere ved at skrige, slå og sparke. Og jeg kan INTET stille op. Oplever ofte blikke i nakken og prøver ikke at lade mig gå på af det. Min erfaring er at irettesættelse ikke hjælper, han er i sin egen verden. Vores fys siger at i disse situationer hjælper forklaring ikke. Det skal snakkes om når der er ro på barnet altså ingen reaktion. Er sikker på at din dreng reagere så kraftigt pga han er sensitiv. Kan desværre ikke komme med gode råd da jeg selv er på bar bund. Men forberedelse er altid godt. Og ja hurtigt ing, hurtigt ud. MÆRK efter hvad jeres behov er 

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Jeg har selv en dreng som er sensitiv og reagere kraftigt ved  afhentning . Dog ikke pga af ynglings pædagog men pga skiftet er svært for ham. Det kan virkelig være en prøvelse, da han gør som din. Han reagere ved at skrige, slå og sparke. Og jeg kan INTET stille op. Oplever ofte blikke i nakken og prøver ikke at lade mig gå på af det. Min erfaring er at irettesættelse ikke hjælper, han er i sin egen verden. Vores fys siger at i disse situationer hjælper forklaring ikke. Det skal snakkes om når der er ro på barnet altså ingen reaktion. Er sikker på at din dreng reagere så kraftigt pga han er sensitiv. Kan desværre ikke komme med gode råd da jeg selv er på bar bund. Men forberedelse er altid godt. Og ja hurtigt ing, hurtigt ud. MÆRK efter hvad jeres behov er 

Tak, prøver med ingen reaktion og undgå at blive påvirket. Jeg tror min søns er en blanding af yndlingspædagogen og opstart, og hun er et resultat deraf, fordi han har haft det meget svært i opstart

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Nu har jeg selv en dreng som er særlig sensitiv og NEJ det er IKKE en sygdom, men det kan virkelig gøre tingene svære engang imellem for det små hoveder. Og ja de skal sættes på plads, men har du stået med et barn som reagere SÅ kraftigt. Det har jeg og det er sørme ikke nemt. Og ofte reagere barnet jo fordi det er svært for dem. Og ved fra min egen dreng at irettesættelse overhovedet ikke virker i øjeblikket. Det gør faktisk det hele meget værre.

Enig, det er ikke en sygdom eller lidelse men forklarer mange ting og kan hjælpe en med bedre at finde de rette måder at takle på og afhjælpe og vi ser jo også et mønster

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes i hvert fald det må være et samarbejde mellem dig og pædagogerne 

Enig, føler bare lidt de ikke har så meget tid, og lederen virker afvisende

Anmeld

16. april 2014

melila

Anonym skriver:

Argh hvad gør man når kun yndlingspædagogen dur, Min søn flipper når jeg afleverer og hun ikke er der og er hun der når jeg henter, vil han ikke med hjem, og vil kun have hende, han slår og sparker, og kalder på hende hele vejen hjem i bilen. I dag måtte jeg slæbe ham hysterisk ud i bilen uden sko på, og endte med en anden forældre kom over og spurgte omjeg havde brug for hjælp.
Han slog mig så kraftigt i hovedet den anden dag, at mine briller blev slåethelt skæve, og i dag toppede hysteriet virkelig. Føler mig som verdens dårligste mor, føler lidt han hellere vil være sammen med hende end med hjem
Min søn er lige blevet 3, og har været en meget hård opstart i bh, han er bla særligt sensitiv, og gør det ikke bedre jeg er beordret i ro pga forhøjet blodtryk.
Han har i dag også været træt for efter vi kom hjem, er han faldet i søvn, me. Han skabte sig bla også hele vejen hjem i bilen

Nu har jeg ikke børn endnu, men tilgengæld været medhjælper i 7 år og jeg har prøvet at stå på den anden side som den "pædagog" en dreng kun ville være hos. Præcis samme scenarie som du beskriver der. Det var det samme i dagtimerne når mor var gået, det var mig han ville lege med, spise med og blive puttet af. Det er vigtig at du IKKE føler du ikke er go nok! For det er du med sikkerhed. Du er forældren der sætter grænser og bestemmer derhjemme og i selvstændigheds alderen som jeg kan høre han er i, er det bare ikke det sjoveste når mor bestemmer. Hvad pædagogen angår, så burde du tage en snak med lederen, det vigtigt at de andre voksne på stuen træder til og kommer ind over også. Han skal ikke kun kunne klynge sig til en, selvfølgelig er det i orden at have en favorit man gerne vil blive trøstet af, men de andre voksne skal også kunne blive nok. Jeg holdt en lille afstand til det barn, der var på min stue, begyndte at sætte mig ved et andet bord, og når han kom og ville op og sidde og putte, tog jeg ham i hånden i stedet og gik over til en leg en anden voksen sad med, fik ham ind i legen og så kunne jeg lige så stille liste af, udenat han bemærkede det. Efter nogle uger, havde vi ikke det problem mere og barnet var glad og vinkede i døren til mig når mor kom og hentede. Ansvaret ligger mindst lige så meget hos pædagogen og hun skal hjælpe dig  Håber det lykkedes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.