Når yndlingspædagogen bliver for yndlings ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Du skal ikke tænke på de andre forældre. Jeg havde en psykologi lærer der sagde. Tag f.eks et barn i et supermarked. Dette barn græder fordi det vil have noget slik. Halvdelen af menneskerne i supermarkedet tænker ' giv nu det barn det slik ! Hvor imod den anden halvdel tænker ' du må ikke give efter ! Du skal gøre det du føler er rigtigt. Jeg har selv en 3 årig. Heldigvis har han ingen yndlings pædagog endnu :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Anonym

Anonym skriver:

Argh hvad gør man når kun yndlingspædagogen dur, Min søn flipper når jeg afleverer og hun ikke er der og er hun der når jeg henter, vil han ikke med hjem, og vil kun have hende, han slår og sparker, og kalder på hende hele vejen hjem i bilen. I dag måtte jeg slæbe ham hysterisk ud i bilen uden sko på, og endte med en anden forældre kom over og spurgte omjeg havde brug for hjælp.
Han slog mig så kraftigt i hovedet den anden dag, at mine briller blev slåethelt skæve, og i dag toppede hysteriet virkelig. Føler mig som verdens dårligste mor, føler lidt han hellere vil være sammen med hende end med hjem
Min søn er lige blevet 3, og har været en meget hård opstart i bh, han er bla særligt sensitiv, og gør det ikke bedre jeg er beordret i ro pga forhøjet blodtryk.
Han har i dag også været træt for efter vi kom hjem, er han faldet i søvn, me. Han skabte sig bla også hele vejen hjem i bilen

Har også en særlig sensitiv dreng på 3,5 år og kan godt genkende dine problemstillinger.. Vi fortæller ham simpelthen dagligt at pædagogerne også har et hjem ligesom ham og at de også har nogen de skal hjem til og at selvom pæd. ikke lige er der skal vedkommende nok komme, måske ikke lige idag, men så en anden dag. Yderligere har vi været forbi insti. både når den blev lukket og når den var lukket, og så bliver han hentet hver dag på senest samme tid og med få undtagelser er det altid mig der henter 4 dage i ugen og min manden 1 dag og det er altid de samme dage

Når jeg henter giver jeg gerne 15-30 minutter at lege færdig i, og det gælder egentlig begge mine børn, dog vil den mindste dog helst gerne ned til storebror. Jeg kan nemlig både se og mærke at når jeg kommer afbryder jeg hans "arbejde", og han skal derfor have tid til at lege færdigt og ikke hives ud af hans frirum fra tiden

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har også en særlig sensitiv dreng på 3,5 år og kan godt genkende dine problemstillinger.. Vi fortæller ham simpelthen dagligt at pædagogerne også har et hjem ligesom ham og at de også har nogen de skal hjem til og at selvom pæd. ikke lige er der skal vedkommende nok komme, måske ikke lige idag, men så en anden dag. Yderligere har vi været forbi insti. både når den blev lukket og når den var lukket, og så bliver han hentet hver dag på senest samme tid og med få undtagelser er det altid mig der henter 4 dage i ugen og min manden 1 dag og det er altid de samme dage

Når jeg henter giver jeg gerne 15-30 minutter at lege færdig i, og det gælder egentlig begge mine børn, dog vil den mindste dog helst gerne ned til storebror. Jeg kan nemlig både se og mærke at når jeg kommer afbryder jeg hans "arbejde", og han skal derfor have tid til at lege færdigt og ikke hives ud af hans frirum fra tiden

Tak for svar, lyder meget alla det vi gør, kunne prøve at gøre mere ud af at oædagogen også har et hjem
Jeg fik at vide af pædagogerne de foretrak hurtig aflering og hurtig hentning, han får dig lov at lege 5-10 min når jeg henter og synes næsten det gør det værre når han lige får lov, for så vil han blive længere og kampen bliver større.

Er bare nået til et krisepunkt hvor jeg ikke lige kan se mig ud af det og har svært ved strimmel det hele. Da indkøring har gjort rigtig meget de sidste 3 mdr. Det har i den grad også påvirket søvnen osv

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Du skal ikke tænke på de andre forældre. Jeg havde en psykologi lærer der sagde. Tag f.eks et barn i et supermarked. Dette barn græder fordi det vil have noget slik. Halvdelen af menneskerne i supermarkedet tænker ' giv nu det barn det slik ! Hvor imod den anden halvdel tænker ' du må ikke give efter ! Du skal gøre det du føler er rigtigt. Jeg har selv en 3 årig. Heldigvis har han ingen yndlings pædagog endnu :p

Har du ret i, det gjorde det nok mest svært fordi hun begyndte at blande sig og gjorde det hele værre

Anmeld

15. april 2014

miig1989

Er det ikke muligt at ringe til bh 15 min før du kommer, så pædagogerne kan forberede ham på, at du snart kommer og han skal hjem?

Anmeld

15. april 2014

Maja88

Anonym skriver:

Tak for svar, lyder meget alla det vi gør, kunne prøve at gøre mere ud af at oædagogen også har et hjem
Jeg fik at vide af pædagogerne de foretrak hurtig aflering og hurtig hentning, han får dig lov at lege 5-10 min når jeg henter og synes næsten det gør det værre når han lige får lov, for så vil han blive længere og kampen bliver større.

Er bare nået til et krisepunkt hvor jeg ikke lige kan se mig ud af det og har svært ved strimmel det hele. Da indkøring har gjort rigtig meget de sidste 3 mdr. Det har i den grad også påvirket søvnen osv

Jeg vil son pædagog også sige.. 

Hurtig ind og hurtig ud

hvis ham om morgenen.. af med overtøj.. ind med madpakken..se her er en voksen-hurtige beskeder(hvis der er nogen) kys. Kram.. og farvel..

når du kommer- hej.. nu skal vi hjem. Hjælpe med at ryde op. Fibde madkassen.. ud i garderoben og afsted.. 

ved der lyder meget hårdt. Men har erfaret nogle børn har der bedst aådan.. så har jeg givet eventuelle beskeder ude i garderoben mens de fik overtøj på..

Anmeld

15. april 2014

Maja88

Maja88 skriver:

Hurtig ind og hurtig ud

hvis ham om morgenen.. af med overtøj.. ind med madpakken..se her er en voksen-hurtige beskeder(hvis der er nogen) kys. Kram.. og farvel..

når du kommer- hej.. nu skal vi hjem. Hjælpe med at ryde op. Fibde madkassen.. ud i garderoben og afsted.. 

ved der lyder meget hårdt. Men har erfaret nogle børn har der bedst aådan.. så har jeg givet eventuelle beskeder ude i garderoben mens de fik overtøj på..

Wow mange stavefejl.. håber du forstår..

Er på mobilen og mine fingre og øjne er vist trætte

Anmeld

15. april 2014

Anonym

Anonym skriver:

Er egentlig også selv mest til hurtig ind og hurtig ud, men det virker bare ikke her. Det kan ødelægge hele vores eftermiddag og aften, vi har dog også dage, hvor han bare skal høre min stemme og så han nærmest i tøjet..
Men gør det der virker for jer og skid hul i, hvad andre tænker og mener

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

miig1989 skriver:

Er det ikke muligt at ringe til bh 15 min før du kommer, så pædagogerne kan forberede ham på, at du snart kommer og han skal hjem?

Sådan noget har ikke ressourcer til. Har spurgt om de kunne hjælpe med det hvis vi aftalte fast tid jeg hentede på, men de er ikke nok personale til den slags ellers rigtig god ide

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hurtig ind og hurtig ud

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.