Arbejde vs. mor-datter-tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2014

Carina:-)

Self tage på arbejde .

Det er SÅ dårlig stil at tage måsen på sine kollegaer og chef bare fordi man har lavet en fejl

'Og tænk hvis du render ind i en derfra ude ved gården -der er andre end dig der tager til sådan nogle arr  

I må hygge når du har fri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2014

TNBC

Wampires skriver:

med et rigtigt fast arbejde ville jeg heller ikke gøre det...

men sådan som jeg læser det så er det noget ikke fast og ikke for altid og så har jeg en lidt svagere arbejdsholdning...

Så du synes det er ok at pjække hvis man er afløser eller vikar? Hvorfor være afløser hvis man bare pjækker når der kommer noget andet?

Når man har arbejde, fast eller ej, så kan man ikke forvente at have fri hver gang ens barn har.  Det er luksus og synd for ens kollegaer.

Og hvis man holder pjækkedag og bliver opdaget, så er man sku på den. Og så vikar/afløser kan man jo ende med at blive fastansat.

Anmeld

13. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle sammen.
Jeg står i den situation, at jeg er på dagpenge og arbejder som afløser på et plejehjem.
Jeg har ikke nok timer, så jeg får supplerende dagpenge.

Jeg har min datter 7 ud af 14 dage.. Der er så gået kuk i det og jeg har sagt ja til en vagt imorgen og har nu også min datter..

Jeg har egentlig fået hende passet. Men nu bliver køerne jo lukket ud på græs imorgen, og vi plejer at have det til tradition at skulle ud og se det..

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal melde mig syg og tage en pjækkedag med min datter eller om jeg skal tage på arbejde, jeg får økonomisk ikke noget ud af det.
Jeg er nyansat og er i kæmpe dilemma..

Råd tak og hvad i ville gøre i den pågældende situation..

Selvfølgelig tager du på arbejde. Det er ikke ok at pjække, og din datter ved vel at du skal arbejde når hun skal passes, så det ville være da være mærkeligt hvis du pludselig er hjemme.

Næste år kigger du efter en ekstra gang før du siger ja til noget. 

Anmeld

13. april 2014

Dinsen

Det er self. rigtig surt at du lige skal arbejde når i plejer at se kørene danse. Men syntes du skal tage på arbejde, om stillingen er fast eller ej, bør man efter min mening ikke pjække.

Lav noget hyggeligt med din datter når du får fri, og så skriv det med fed i kalenderen næste år.

Anmeld

14. april 2014

Mama85

Anonym skriver:

Hej alle sammen.
Jeg står i den situation, at jeg er på dagpenge og arbejder som afløser på et plejehjem.
Jeg har ikke nok timer, så jeg får supplerende dagpenge.

Jeg har min datter 7 ud af 14 dage.. Der er så gået kuk i det og jeg har sagt ja til en vagt imorgen og har nu også min datter..

Jeg har egentlig fået hende passet. Men nu bliver køerne jo lukket ud på græs imorgen, og vi plejer at have det til tradition at skulle ud og se det..

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal melde mig syg og tage en pjækkedag med min datter eller om jeg skal tage på arbejde, jeg får økonomisk ikke noget ud af det.
Jeg er nyansat og er i kæmpe dilemma..

Råd tak og hvad i ville gøre i den pågældende situation..

Hvad endte det så med? Tog du på job eller pjækkede du? 

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Hvad endte det så med? Tog du på job eller pjækkede du? 

Jeg tog på arbejde.. Lysten sagde noget andet, men kunne ikke gøre det overfor kollegaer..
Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.