Arbejde vs. mor-datter-tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2014

et-ønske

Du er naturligvis et godt forbillede for din datter, og tager på arbejde som nyansat er det bare med at hænge i, det kan jo være dig der får en fuldtids stilling næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

For mig ville der slet ikke være tvivl...

Mit barn kommer før arbejdet.. færdig slut...

Også derfor jeg fik ændret mine eksamensvagt-vagter så jeg ikke arbejdede torsdage hvor sønnen er hjemme fra VS og det samme onsdag d. 16 hvor de holder lukkedag i VS...

Anmeld

12. april 2014

et-ønske

Wampires skriver:

For mig ville der slet ikke være tvivl...

Mit barn kommer før arbejdet.. færdig slut...

Også derfor jeg fik ændret mine eksamensvagt-vagter så jeg ikke arbejdede torsdage hvor sønnen er hjemme fra VS og det samme onsdag d. 16 hvor de holder lukkedag i VS...

Sådan tror jeg da bestemt at alle har det, at vores børn er det vigtigste i vores liv!
Men man skal da også lære dem at det er forkert at pjække!!

På min arbejdsplads kan jeg ikke altid få fri de 3 dage op til påske - det skiftes vi til, sådan er det forøvrigt ved at alle ferier og helligdage. De sidste 2 år er der blevet trukket lod om sommerferien.
Må indrømme jeg synes det er en forkælet holdning blot at forvente man altid kan få fri lige når man gerne vil?!

Anmeld

12. april 2014

Wampires

et-ønske skriver:

Sådan tror jeg da bestemt at alle har det, at vores børn er det vigtigste i vores liv!
Men man skal da også lære dem at det er forkert at pjække!!

På min arbejdsplads kan jeg ikke altid få fri de 3 dage op til påske - det skiftes vi til, sådan er det forøvrigt ved at alle ferier og helligdage. De sidste 2 år er der blevet trukket lod om sommerferien.
Må indrømme jeg synes det er en forkælet holdning blot at forvente man altid kan få fri lige når man gerne vil?!

øhm kan ikke se at der stod nogen steder at datteren på forhånd vidste at mor skulle arbejde så hvordan er det at lære hende at pjække???

og jeg regner bestemt ikke med at have et arbejde hvor jeg kan få fri når jeg gerne vil...

er bare lykkelig for at lige nu hvor mit liv er kaos at jeg står i en situation hvor jeg kan prioritere det jeg føler er vigtigt for mig for at jeg kan hænge sammen som menneske...

Vores søn ville aldrig få af vide arbejdstider og sådan for det er ikke noget han skal bekymre sig om...

Der vil være rigeligt med andre ting i hans verden til at optage pladsen i hovedet...

Anmeld

12. april 2014

et-ønske

Wampires skriver:

øhm kan ikke se at der stod nogen steder at datteren på forhånd vidste at mor skulle arbejde så hvordan er det at lære hende at pjække???

og jeg regner bestemt ikke med at have et arbejde hvor jeg kan få fri når jeg gerne vil...

er bare lykkelig for at lige nu hvor mit liv er kaos at jeg står i en situation hvor jeg kan prioritere det jeg føler er vigtigt for mig for at jeg kan hænge sammen som menneske...

Vores søn ville aldrig få af vide arbejdstider og sådan for det er ikke noget han skal bekymre sig om...

Der vil være rigeligt med andre ting i hans verden til at optage pladsen i hovedet...

Det er klart, så længe det er muligt at planlægge sin frihed sammen med sit barn, så ville jeg bestemt også selv gøre det

Eftersom TS skriver at det er en tradition at se øko-køerne danse, går jeg ud fra at datteren har en alder, der også forstår at mor skal arbejde.
Når man ikke har mange faste vagter, er det blot min holdning at det er med at hænge i - og vise at man gerne vil.

Beklager hvis jeg blot har antaget at barnet ved at mor vil pjække - så kan jeg omformulere således at jeg ikke selv ville have samvittighed til det, og jeg ville aldrig nogensinde bevæge mig ud i det offentlige rum hvis jeg pjækkede fra arbejde - min arbejdsmoral ville ikke tillade en pjækkedag

Anmeld

12. april 2014

Wampires

et-ønske skriver:

Det er klart, så længe det er muligt at planlægge sin frihed sammen med sit barn, så ville jeg bestemt også selv gøre det

Eftersom TS skriver at det er en tradition at se øko-køerne danse, går jeg ud fra at datteren har en alder, der også forstår at mor skal arbejde.
Når man ikke har mange faste vagter, er det blot min holdning at det er med at hænge i - og vise at man gerne vil.

Beklager hvis jeg blot har antaget at barnet ved at mor vil pjække - så kan jeg omformulere således at jeg ikke selv ville have samvittighed til det, og jeg ville aldrig nogensinde bevæge mig ud i det offentlige rum hvis jeg pjækkede fra arbejde - min arbejdsmoral ville ikke tillade en pjækkedag

med et rigtigt fast arbejde ville jeg heller ikke gøre det...

men sådan som jeg læser det så er det noget ikke fast og ikke for altid og så har jeg en lidt svagere arbejdsholdning...

Anmeld

12. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du tager på arbejde og får den der passer til at tage på øko tur med din datter.

Jeg ville absolut ikke pjække - selvom du blot er afløser. Der bliver regnet med dig og dine kollegaer skal løbe hurtigere. Ligesom jeg synes det ser ud til at der ikke er tids nok til de ældre på plejehjem generelt så er det lidt skidt at der pjækkes. 

Anmeld

12. april 2014

Mama85

Wampires skriver:

Man må da gå ud fra at datteren ved det, siden hun skal passes..det må da være lidt mærkeligt at mor siger først på dagen "mor skal på job om 10. Min, så x kommer lige og passer dig i mens"?? 

Anmeld

12. april 2014

Mama85

Wampires skriver:

med et rigtigt fast arbejde ville jeg heller ikke gøre det...

men sådan som jeg læser det så er det noget ikke fast og ikke for altid og så har jeg en lidt svagere arbejdsholdning...

TS's arbejde bliver ikke mindre vigtig af, eller mindre rigtig af, at hun er afløser.  

Anmeld

12. april 2014

ESV

Aldrig i livet om man pjækker fra arbejde. Det hører skolen til i hvert fald aldersmæssigt! Jeg er også afløser på et plejehjem det har jeg været i snart 2 1/2 år uden en eneste sygedag og ja jeg er nogle gange gået glip af ting jeg virkelig gerne ville men thats life. Næste år må du så planlægge lidt bedre!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.