Arbejde vs. mor-datter-tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.813 visninger
25 svar
51 synes godt om
12. april 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.
Jeg står i den situation, at jeg er på dagpenge og arbejder som afløser på et plejehjem.
Jeg har ikke nok timer, så jeg får supplerende dagpenge.

Jeg har min datter 7 ud af 14 dage.. Der er så gået kuk i det og jeg har sagt ja til en vagt imorgen og har nu også min datter..

Jeg har egentlig fået hende passet. Men nu bliver køerne jo lukket ud på græs imorgen, og vi plejer at have det til tradition at skulle ud og se det..

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal melde mig syg og tage en pjækkedag med min datter eller om jeg skal tage på arbejde, jeg får økonomisk ikke noget ud af det.
Jeg er nyansat og er i kæmpe dilemma..

Råd tak og hvad i ville gøre i den pågældende situation..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej alle sammen.
Jeg står i den situation, at jeg er på dagpenge og arbejder som afløser på et plejehjem.

Jeg har min datter 7 ud af 14 dage.. Der er så gået kuk i det og jeg har sagt ja til en vagt imorgen og har nu også min datter..

Jeg har egentlig fået hende passet. Men nu bliver køerne jo lukket ud på græs imorgen, og vi plejer at have det til tradition at skulle ud og se det..

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal melde mig syg og tage en pjækkedag med min datter eller om jeg skal tage på arbejde, jeg får økonomisk ikke noget ud af det.

Jeg var taget på arbejde uden tvivl Det er super ærgerligt, men nu hvor du har pasning, så er det meget lige til at svare på hvad der er det korrekte at gøre.

Anmeld

12. april 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Kunne personligt aldrig finde på at tage en pjækkedag, og slet ikke på et nyt arbejde..

Anmeld

12. april 2014

Soffy27

Er ked af at sige det - for forstår godt dit dilemma - men i og med at jeg selv arbejder på et plejehjem så ved jeg hvor afhængig jeg er af mine kollegaer.. vi har haft en periode med kronisk sygdom, den eneste der ikke har været syg er mig - så jeg ved hvor hårdt det er at stå tilbage på en afd og være underbemandet.. vi er i dette fag så afhængige af hinanden..
jeg ville aldrig kunne tage en pjækkedag med god samvittighed og har aldrig gjort det..

Anmeld

12. april 2014

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er selv fastansat på et plejehjem, og det værste jeg ved, er nye afløsere man ikke kan regne med i weekenden - man regner jo afløsere med i nomeringen, så det kommer til at gå udover dine kollegaer.

jeg kan godt følge dig, men har man sagt ja til en vagt i weekenden, så har man feber hvis man skal blive hjemme.

så nej, jeg synes ikke at du skal tage en pjækdag

Anmeld

12. april 2014

Soffy27

Og ja så er det endda en søndag.. man skal have 49 i feber for at melde sig syg i en weekendvagt..

Anmeld

12. april 2014

SandraXOXO

Arhhhh, er pjækkedage ikke for teenagere og geografitimer, og ikke for voksne der arbejder et sted hvor andre er rigtig afhængige af en.
Bid i det sure æble og husk det til næste år :-S hvor gammel er din datter? Hvis hun bliver skuffet kan den der passer hende måske ta ud og se køerne? :-)

Anmeld

12. april 2014

Mama85

Kan kun give de andre ret..der er i forvejen meget lidt personale på sådan en weekendvagt, og om du får økonomiske fordele ved det eller ej, så synes jeg bare at det ikke er OK at pjække fra arbejde..

Anmeld

12. april 2014

Clisolka

Jeg ville ikke have samvittighed til at tage en pjækkedag - og slet som nyansat 

Anmeld

12. april 2014

Frk.S

Jeg må tilslutte mig de andre.... det ville være usselt overfor dine kollegaer at pjække. Det er jo dem der skal løbe det stærkere.

Desuden... indirekte kunne der jo godt være der ville være noget økonomisk i det for dig. Det kunne jo være du med tiden kunne blive fast/fuldtidsansat, hvis de ser dig som en stabil medarbejder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.