Hvad er dette? Hjælp!!!!!'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

M (:

Anonym skriver:

I morges opdagede jeg nogle mærkelige røde pletter og ringlignende ting på begge min søns ben. Jeg har holdt øje med det hele dagen og det skifter udseende og rykker sig rundt på benene hele tiden. Vi har ringet til vagtlægen men de gav et uklart svar. Har i oplevet noget lignende? Det mærkeligste er at det rykker sig og skifter form 

Min kæreste (som har en bachelor i medicin) synes bestemt du skal tage din søn med til egen læge imorgen.

Det ligner ikke nældefeber, da det mere er plamager af udslæt end dissiderede ringe.

Han synes det ligner ringorm, men synes det er meget underligt at det flytter sig. 

Samtidig siger han, at det kan være borrelia. Hans lillebror har haft et lignende udslæt, der blev større og mindre og han fik en borreliakur af sin læge - bare for en sikkerheds skyld. Efterfølgende har det vist vist sig, at det ikke var borrelia. Men hellere et tjek for meget end et for lidt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Monski

Anonym skriver:

I morges opdagede jeg nogle mærkelige røde pletter og ringlignende ting på begge min søns ben. Jeg har holdt øje med det hele dagen og det skifter udseende og rykker sig rundt på benene hele tiden. Vi har ringet til vagtlægen men de gav et uklart svar. Har i oplevet noget lignende? Det mærkeligste er at det rykker sig og skifter form 

Hvordan ser det ud helt tæt på?
Det kunne godt ligne noget som min søn også får en gang imellem, men det ligner sugemærker, altså kun helt tæt på

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Det ligner i hver fald ikke det nældefeber jeg har haft! Det er sådan nogle blærer ligesom hvis man brænder så på en brændenælde ...

Nej netop.. det ser mystisk ud :s

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Frk. Petersen skriver:

det ligner altså ikke ringorme.. Jeg har haft ringorme epidemi og det der kan jeg sige med sikkerhed IKKE er ringorme..
hva det end er så god bedring

Jeg er næsten også sikker.. for det bevæger sig og flytter sig fra det ene sted til det andet 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

camian skriver:

Det ligner nældefeber som både min datter har haft, og jeg har det ofte! Nældefeber er ganske ufarligt, "vandre" og skifter form og størrelse??

Gør det det? sådan i løbet af en hel dag? billede 1 er hvordan det så ud da jeg opdagede det, og de sidste billederne er hvor det simpelthen har vandret frem og tilbage på benene.. 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Lyder godt nok mærkeligt... 

Ja, det er det også :s troede først det var bidemærker, men så forsvandt det og kom et andet sted på benet.. vildt mystisk!!

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Er det tørt? For kunne godt ligne børneeksem(har det selv, dog hedder det jo noget andet på voksne som jeg ikk kan huske? :-) )

Nej slet ikke.. Det bevæger sig jo også rundt, eller flytter sig hele tiden, så huden er bare rød der hvor det er 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Er det hævet?
Vil sige nældefeber

Jeg kan ikke mærke noget når jeg køre hånden over det, og dte gør ikke ondt eller noget på ham  men måske lidt? 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Jeg vil heller ikke gætte på ringorm - selvom det ligner meget godt, men ringorm rykker ikke rundt. Min datter havde det i sommers 

Meget mærkeligt at det rykker rundt 

Tak for svar

Ja, det synes jeg også.. kan ikke lige få sat det sammen i hovedet hvorfor det gør det, for det ligner noget "fast" og så pludselig er huden flot der igen og så er det et andet sted 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Min kæreste (som har en bachelor i medicin) synes bestemt du skal tage din søn med til egen læge imorgen.

Det ligner ikke nældefeber, da det mere er plamager af udslæt end dissiderede ringe.

Han synes det ligner ringorm, men synes det er meget underligt at det flytter sig. 

Samtidig siger han, at det kan være borrelia. Hans lillebror har haft et lignende udslæt, der blev større og mindre og han fik en borreliakur af sin læge - bare for en sikkerheds skyld. Efterfølgende har det vist vist sig, at det ikke var borrelia. Men hellere et tjek for meget end et for lidt. 

Tak for svar, og tak fordi du vil forhøre dig hos din kæreste. Sødt af dig

Tager ham helt sikkert med til lægen i morgen!!

Tror ikke det er borrelia, da det flytter sig rundt omkring, men det får jeg nok svar på i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.