rigtig ked af bedsteforældrenes negative adfærd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

Laver lige en lille liste. 

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke hælde legetøj ud på gulvet 

Ikke lege med legetøj under bordet, selvom der ingen sider ved bordet. 

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

De må ikke ha hænderne på kanten af bordet 

De må ikke sidde i sofaen og lege med legetøj fx læse en bog,  side med en bil 

De må ikke spise rugbrød med fingrene 

Ikke spilde mad eller vand på bordet 

Ikke stå foran tvet hvis de får lov til at se tegnefilm 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Vores børn stiller pænt deres sko når vi kommer hos dem. 

Siger hej, jeg har savnet dig mormor og morfar 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Jeg elsker dig mormor eller morfar 

Men de ting bliver der aldrig nogensinde lagt vægt på eller hørt på. 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

Hvordan har din barndom været?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

MorDk

Nej!! Sådan er alle bedsteforældre (heldigvis) ikke. Stakkel dine børn (selvom jeg ikke tror de mærker det på samme måde som dig... og så alligevel) og stakkels DIG! Jeg var blevet sur og valgt at lægge dem på is!

Anmeld

9. april 2014

Skouboe

Du siger at ungerne elsker dine forældre og elsker at komme der, men hvad tror du det gør ved deres selvværd at blive behandlet sådan?

Jeg havde nok forklaret mine forældre i utvetydige vendinger at sådan skulle de ikke behandle mine børn, og skete det en gang til, så tog vi hjem.

Jeg tror på at man som voksen nogle gange må træffe nogle valg på vegne af sine børn, som er det bedste for dem på længere sigt, selvom det måske er lidt barskt nu.

Anmeld

9. april 2014

tarkoflen

Puha stakkels dine børn og stakkels dig! Er det også den måde, du er vokset op på?

Jeg tænker at dine forældre slet ingen situationsfornemmelse har! Jeg ville sige til dem, at hvis det er måden hvorpå dine forældre ønsker, at det skal køre når l er hos dem, så er det slut med at komme der! Hvis de vil se deres børnebørn, så bliver det hos jer, og med jeres regler!

Det smadre da dine stakkels børns selvværd! Og jeg tænker lidt at grunden til de gerne vil komme der må være i håb om at opnå anerkendelse? Det kan da ikke være rart konstant at få at vide, at det de gør er forkert!

Dine forældre forstår åbenbart ikke, hvordan børn er og jeg synes det er helt hen i vejret at de ikke må pege på genstande, tale, lege under bordet og ja alt det andet! Med mindre dine børn er ualmindeligt uopdragne (og det er der intet her der tyder på) så er dine forældre dybt urimelige!

Hvad siger de til dig, når du siger til dem, at det er urimelige krav de stiller til så små børn?

Stort til dig

Anmeld

9. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det er bare så trist at det skal være sådan jeg ville helst hellere ikke ha vi kom der. 

Men vores børn elsker deres mormor og morfar, så vi tager ud til dem for børnenes skyld, så de ikke skal mærke noget negativt fra os af. Men det er hårdt som forældre, at kun hører negativt om sine børn.

Jeg synes, modsat andre i denne tråd, at man skal gå rigtig langt for at sikre at børn har et godt forhold til sine bedsteforældre. Jeg synes absolut ikke dine forældres fremgangsmåde er hensigtsmæssig og jeg ville blive ved med at fortælle dem, at det bare ikke er i orden. Måske lidt mere skarpt end i hidtil har. De har ret til deres holdninger, men i vil ikke høre på dem, når det er så negativt. 

Så længe børnene er glade for at komme der, ville jeg blive ved med at tage kampen for, at få det til at fungere. I skal selvfølgelig være opmærksomme på at børene ikke lige pludselige bliver kede af det. Hvis de siger noget mens børnene hører det, skal i selvfølgelig også reagere. 

I min verden, er det ikke en god løsning, at bryde kontakten til familie. Det har også konsekvenser for børnene. 

Anmeld

9. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er bare så trist at det skal være sådan jeg ville helst hellere ikke ha vi kom der. 

Men vores børn elsker deres mormor og morfar, så vi tager ud til dem for børnenes skyld, så de ikke skal mærke noget negativt fra os af. Men det er hårdt som forældre, at kun hører negativt om sine børn.

Dobbelt indlæg. 

Anmeld

9. april 2014

L&V

Jeg tror godt nok jeg ville ha svært ved at komme sådan et sted hvor mine børn sku pilles ned på den måde, det må da os påvirke dem og deres selvtillid/selvværd.. Jeg tror godt nok jeg ville ta en lidt alvorlig snak med dem om at hvis dette ikke andre sig snarest så ville besøgene stoppe..

Anmeld

9. april 2014

mogms

Anonym skriver:

Den store bruger ble om natten og det hører til meget dårligt om, men det Gør ikke vores barn mindre værdig til at blive elsket syntes jeg 

Jeg syntes bare mine børn er på for små, til at skal stå skoleret med alle disse ting her, faktisk må mine børn næsten ikke Være børn ved dem jo. 

Enig i dig med det forslag, men i sidste ende vil det kun gå ud over vores  børn, som elsker deres bedsteforældre

Ja om natten, men det er da heller ikke vildt unormalt. Nogle børn kan have problemer om natten i mange år.

Jeg sov selv med tisse underlag i mange år.

Hvad så med at dinre forældre får lov at besøge jer og der gælder jeres regler. 

Mine forældre ville godt nok få hak hvis de blir sådan når min reje kommer ud. Men udfra min barndom tvivler jeg meget på det. ...og jeg var en værre rod 

Anmeld

9. april 2014

Silas&Mille

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

Laver lige en lille liste. 

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke hælde legetøj ud på gulvet 

Ikke lege med legetøj under bordet, selvom der ingen sider ved bordet. 

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

De må ikke ha hænderne på kanten af bordet 

De må ikke sidde i sofaen og lege med legetøj fx læse en bog,  side med en bil 

De må ikke spise rugbrød med fingrene 

Ikke spilde mad eller vand på bordet 

Ikke stå foran tvet hvis de får lov til at se tegnefilm 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Vores børn stiller pænt deres sko når vi kommer hos dem. 

Siger hej, jeg har savnet dig mormor og morfar 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Jeg elsker dig mormor eller morfar 

Men de ting bliver der aldrig nogensinde lagt vægt på eller hørt på. 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

Hvad jeg ville gøre?

Jeg ville ligge dem på køl i noget tid. Simpelthen ikke besøge dem eller invitere dem.

Jeg var blevet tosset hvis mine eller kærestens forældre var sådan over for vores børn.

Hos min mor og hendes mand er det ungerne der styre. I hvert fald hvis det står til bedstefar  De må ALT (ingen for rimelighedens grænser selvfølgelig) men der skal godt nok meget til før bedstefar siger nej. Bedstemor er næsten lige sådan, dog lidt mere øm over for deres ting. Men som bedstefaren siger, det er bare ting og må de ikke røre dem må vi jo flytte dem når de kommer på besøg.

Det er faktisk det samme hos min far og hans kone og min kærestes forældre. Børn skal have lov til at være børn og det kan altså godt være lidt højlydt nogle gange, men sådan er det jo bare

Jeg ville ikke finde mig i at mine børn blev tiltalt på den måde og hakket på hele tiden. Jeg ville måske gå så langt som at give mormor og morfar et ultimatum: Lad børnene være børn (de har jo ikke ødelagt noget) eller I ser dem ikke ret tit.

Anmeld

9. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uhmmm jeg syntes at de har alt for høje forventninger til hva børn i den alder ska ku! At de har nogle regler i deres eget hjem, er jo endelig ok, men at de går ind og blander sig når i er i byen andre steder er ik ok! 

Jeg ville personlig bare begynde at invitere dem hjem,istedet for at besøge dem. På den måde ka både i og dem slappe af, og nyde hinandens selvskab. 

Også tror jeg da endelig bare at hvis de nævner bleen igen, når i er på besøg, tager bleen af alle blebørn, og lader dem løbe rundt med bare rumper. Ungerne vil nok elske det, og bedsterne ka få sig en lille øjeåbnere, omkring hvor praktisk bleen er

Be dem om at sidde pænt ved bordet, ik ligge albuenen på bordet, ik at tage mere over på talerknen end de ka spise, ik snakke med mad i munden, ik sidde i sofaen med spredte ben/ ben lagt over kors osv, at de ik må rette på ungerne osv osv, bare for at demonstrer hvor belastende det endelig er at blive irrestesret hele tiden( Og ja det her er det der gælder for bedste forældrene, ik børnene) = omvendt psykologi... Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.