rigtig ked af bedsteforældrenes negative adfærd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.409 visninger
30 svar
31 synes godt om
8. april 2014

Anonym trådstarter

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

Laver lige en lille liste. 

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke hælde legetøj ud på gulvet 

Ikke lege med legetøj under bordet, selvom der ingen sider ved bordet. 

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

De må ikke ha hænderne på kanten af bordet 

De må ikke sidde i sofaen og lege med legetøj fx læse en bog,  side med en bil 

De må ikke spise rugbrød med fingrene 

Ikke spilde mad eller vand på bordet 

Ikke stå foran tvet hvis de får lov til at se tegnefilm 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Vores børn stiller pænt deres sko når vi kommer hos dem. 

Siger hej, jeg har savnet dig mormor og morfar 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Jeg elsker dig mormor eller morfar 

Men de ting bliver der aldrig nogensinde lagt vægt på eller hørt på. 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

*Pingvinen*

Tror vi har haft det lidt lig det, du fortæller, med min mands far og sin kone.
Jamen vi kom der bare ikke ret tit og når vi gjorde var det kun kortere tid. Gider ikke at de kigger skævt til vores drenge. Nu er de 10, 14 og 16 år og vi kommer der stadig ikke ret meget.
Det er bedsteforældrenes eget valg...

Anmeld

8. april 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Tror vi har haft det lidt lig det, du fortæller, med min mands far og sin kone.
Jamen vi kom der bare ikke ret tit og når vi gjorde var det kun kortere tid. Gider ikke at de kigger skævt til vores drenge. Nu er de 10, 14 og 16 år og vi kommer der stadig ikke ret meget.
Det er bedsteforældrenes eget valg...

Det er bare så trist at det skal være sådan jeg ville helst hellere ikke ha vi kom der. 

Men vores børn elsker deres mormor og morfar, så vi tager ud til dem for børnenes skyld, så de ikke skal mærke noget negativt fra os af. Men det er hårdt som forældre, at kun hører negativt om sine børn.

Anmeld

8. april 2014

mogms

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

okay jeg er paf børn på 1 3 og 5 år og den liste.

Det hænger jo ikke sammen, måske kun lige den 5 årige og ingen ble. Men ellers så har dine forældre da tabt sutten.

Den liste du nævner det er da i min verden mange af de ting man forventer små børn gør. og jo man kan da stille og roligt lære dem at opføre sig ordenligt, men det kommer bare ikke lige VUPTI. og er det er da ikke noget jeg vil sige DE BARE IKKE MÅ - ja jeg forstår heller ikke dine forældre.

tror du det vil hjælpe at fortælle dem at hvis de bliver ved så må I jo bare ses meget mindre. Det kan jo ikke passe de slet ikke vil deres børnebørn og dig for den sagsskyld.

Anmeld

8. april 2014

Anitta Kristiansen

Jeg droppede kontakten til min far og stedmor i en periode for intet blev gjort godt nok i deres øjne.
De fandt ud af at jeg ikke ville finde mig i det og det stoppede, så enten måtte de være sådan og de ville ikke se mig eller min dreng og kommende datter, og de synes de ikke om så det stoppede, og nu bliver der kun snakket pænt til os.

Personligt ville jeg ikke finde mig i at ændre skulle opdrage på mine børn på den måde, jeg forstår at der er regler i alle hjem, men derfor skal vi stadig kunne sige det på en pæn måde. Det lyder til at børnen snakker pænt, så vil jeg mene det også skal kunne gå den anden vej, men det lyder lidt som om de ikke kan acceptere at de faktisk er børn.
Blev lidt rodet men håber du forstår.

Anmeld

8. april 2014

*Pingvinen*

Anonym skriver:

Det er bare så trist at det skal være sådan jeg ville helst hellere ikke ha vi kom der. 

Men vores børn elsker deres mormor og morfar, så vi tager ud til dem for børnenes skyld, så de ikke skal mærke noget negativt fra os af. Men det er hårdt som forældre, at kun hører negativt om sine børn.

Ja det kan jeg godt forstå.
Jeg ville nok ikke kunne tie stille, hvis og når de kritisere dem. Jeg ville gå i forsvar og blive vred.

Anmeld

8. april 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg havde sagt fint så kommer vi ikke mere. Så må I komme og besøge os for hjemme hos os må vi bestemme og vores børn kan være børn!

Jeg bliver meget harm over at dine forældre er sådan!!! For satan en gammeldags attitude de har!! Dine børn må jo slet ikke være børn. Syntes det er SÅ synd for dine børn!!

Dine forældre burde skamme sig!!! 

Anmeld

8. april 2014

ano14316

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Lyder som om at det er slut med at "sidde ned og snakke om det" dine forældre høre ikke efter og må lærer på en anden måde...

Du må simpelthen slå i bordet når de hakker på jeres børn, så sig stop. Bare STOP! Ligesom når børn ikke høre efter så må det gøres kort og kontant uden så meget forklaring.. og gør så klart for dine forældre at det selvfølgelig er deres hjem og deres regler men at hvis de synes dine børn gør noget forkert, så må de tale med dig om det og ikke selv irettesætte børnene... Og kan i ikke komme til enighed, så ser du ikke anden mulighed end at I ikke kommer på besøg hos dem, så må i mødes på neutralt område eller hos jer..

Hvor er de dog uforskammet at overrule jer på den måde..

Anmeld

8. april 2014

2721

Nej, alle bedsteforældre er ikke sådan

Dine unger er helt normale og i min optik meget kærlige børn Sp fortjener at blir værdsat og anerkendt.

Personligt ville jeg blive væk, "let" for mig at sige da vi har minimal samkvem med bedsteforældrene på begge sidder, dog af anden årsag.
Min mor troede også hun skulle rette/opdrage på mit barn og har pænt fået at vide at den klare jeg selv. Svigermor mener at min søn intet skal gøre når vi ses og har også pænt fået at vide at det bestemmer hun ikke.

Jeg ville sige fra og ellers holde esøg ect på et minimum. Der lommerne dag hvor dine børn vil forstå dine forældres holdning og den kommer til at ramme hårdt. Taler af bitter erfaring.

Anmeld

8. april 2014

Anonym trådstarter

mogms skriver:

okay jeg er paf børn på 1 3 og 5 år og den liste.

Det hænger jo ikke sammen, måske kun lige den 5 årige og ingen ble. Men ellers så har dine forældre da tabt sutten.

Den liste du nævner det er da i min verden mange af de ting man forventer små børn gør. og jo man kan da stille og roligt lære dem at opføre sig ordenligt, men det kommer bare ikke lige VUPTI. og er det er da ikke noget jeg vil sige DE BARE IKKE MÅ - ja jeg forstår heller ikke dine forældre.

tror du det vil hjælpe at fortælle dem at hvis de bliver ved så må I jo bare ses meget mindre. Det kan jo ikke passe de slet ikke vil deres børnebørn og dig for den sagsskyld.

Den store bruger ble om natten og det hører til meget dårligt om, men det Gør ikke vores barn mindre værdig til at blive elsket syntes jeg 

Jeg syntes bare mine børn er på for små, til at skal stå skoleret med alle disse ting her, faktisk må mine børn næsten ikke Være børn ved dem jo. 

Enig i dig med det forslag, men i sidste ende vil det kun gå ud over vores  børn, som elsker deres bedsteforældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.