rigtig ked af bedsteforældrenes negative adfærd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2014

EAF

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

Laver lige en lille liste. 

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke hælde legetøj ud på gulvet 

Ikke lege med legetøj under bordet, selvom der ingen sider ved bordet. 

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

De må ikke ha hænderne på kanten af bordet 

De må ikke sidde i sofaen og lege med legetøj fx læse en bog,  side med en bil 

De må ikke spise rugbrød med fingrene 

Ikke spilde mad eller vand på bordet 

Ikke stå foran tvet hvis de får lov til at se tegnefilm 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Vores børn stiller pænt deres sko når vi kommer hos dem. 

Siger hej, jeg har savnet dig mormor og morfar 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Jeg elsker dig mormor eller morfar 

Men de ting bliver der aldrig nogensinde lagt vægt på eller hørt på. 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

Ubehageligt hjem at være barn i 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Årh, min mormor er/var på samme måde  Forskellen er så at vi børn SLET ikk gad over til mormor og morfar netop pga det. Det ville jo være en del nemmere at lade være at besøge hvis det også var sådan hos jer, men svært når ungerne (mærkeligt nok) er glade for dem  

Hmm.. Synes måske alligevel du skal lave et "enten eller". Fortæl hvor glade jeres unger er for dem og hvor ked af det du bliver når de kun kan gengælde med hug og irettesættelse. Fortæl dem at i virkelig ønsker at blive ved at besøge, men hvis de ikke kan forstå at det er BØRN i har, så må i ses i jeres hjem, hvor I bestemmer reglerne!

Ufatteligt at voksne mennesker kan være sådan. 

Anmeld

8. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror I må tage det i situationen. Når mormor/morfar brokker sig, så må du sige "jeg er hans/hendes mor og jeg vurderer at det er okay at de leger under bordet." Og siger hun noget igen, så siger du at hun skal stoppe. 

Anmeld

8. april 2014

E.J.mor.

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

Jeg har bare brug for at komme ud med lidt, som fylder så meget hos mig, og Gør mig ked af det. 

Min kæreste og jeg har sammen tre børn, i alderen 5, 3 og 1, når vi er på besøg hos mine forældre, altså børnenes mormor og morfar, så er der konstant noget vores børn åbenbart Gør forkert i følge bebedsteforældren

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Ikke pege/røre ved ting som står fx på en kommode, fx i forbindelse med at børnene vil tale om den ting de peger på. 

Lige et sidste eksempelvis, hvis vi fx er samlet familien til julefrokost hos nogle, så igen er mine forældre efter mine børn, nu leger de i det værelse, nu står de i gangen, nu sider de i vejen på gulvet, nu larmer de, nu rør de ved en knap, nu spildte de krummer på gulvet.

Ja og en masse andre ting, men er det virkelig normalt at bedsteforældre er sådan? 

Altså vores børn har aldrig nogensinde ødelagt noget eller gjort noget med vilje, men fra vi kommer, til vi går, så størstedelen af tiden får vores børn hug for faktisk alt hvad de Gør

Jeg/ vi har snakket ufattelig mange gange med mine forældre om at vi virkelig er kede af at de konstant er efter vores børn, men det siver ind af det ene øre, men desværre ud af det andet. 

Jeg får tit af vide fra min far, at mit det ene barn har damp og adha, med den begrundelse at mit barn snakker rigtig meget og har meget energi.  Der har jeg igen taget en snak, med dem om at det virkelig Gør mig sur ked af det og skuffet, at de faktisk kun ser negative ting ved vores børn. 

Gør vores børn virkelig så mange forbudte ting, at jeg skal give bedsteforældrene ret  ? Jeg syntes det absolut ikke selv. 

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Hvad ville i Gøre? Har haft snakken med dem 5 gange cirka, men lige lidt hjælper det.

det ville jeg simpelthen ikke holde ud...dine børn opføre sig pænt og normalt....

hvis ik de bedsteforældre vil lytte så må de få det at føle...sig i holder jer væk indtil de kan opføre sig normalt.

Anmeld

8. april 2014

MarianneRubi

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

Hvor er det dog synd for dine børn
De får slet ikk lov at være børn hos deres bedsteforældre lyder det til!

Jeg ville besøge dem mindre! Helt klart, og håbe de slår øjnene op

Og hvor er det synd det er dem begge der er sådan efter dem

Jeg har fået fortalt, at da jeg var barn og vi kom besøg hos min bedste(fars mor) og min farfar, var hun også efter mig med at jeg ikk måtte pille og gå i spisestuen, hvor min farfar havde sagt at så måtte hun sku fjerne de ting når vi kom hvis vi ikke måtte røre forsigtigt. Og han sagde også at hvis man ikke ønskede sine børn måtte grise på tøjet eller blive lidt beskidt hvis vi var ude, så sku man slet ikk give os det på, for børn sku vi være efter hans mening..
Men da han gik bort og bedste blev alene, måtte vi kun lege i gangen, og intet måtte vi røre, ikke engang hendes mekaniske nisser i gangen :/

Sååårh det var ikk tit vi kom hos bedste mere efter farfar døde, fordi mine forældre ikk ville finde sig i hendes opførsel overfor os

Anmeld

8. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

De er da nogle rådne bedsteforældre. 

Hvis det var mig ville jeg tage en samtale uden børnene og sige at enten behandler de mine børn ordentligt ellers er det farvel og tak. 

Det er sgu sundt for ungerne at blive behandlet sådan og må heller ikke være sjovt for jer forældre at se sine børn blive behandlet som uønsket irriterende terrorister. Øv altså

Anmeld

8. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Den store bruger ble om natten og det hører til meget dårligt om, men det Gør ikke vores barn mindre værdig til at blive elsket syntes jeg 

Jeg syntes bare mine børn er på for små, til at skal stå skoleret med alle disse ting her, faktisk må mine børn næsten ikke Være børn ved dem jo. 

Enig i dig med det forslag, men i sidste ende vil det kun gå ud over vores  børn, som elsker deres bedsteforældre

Min stoppede altså også sent med ble om natten, og det tog til 6 1/2 år før han blev helt renlig om natten (7-9-13). For nogle tager det bare ekstra tid og det er ok. 

Anmeld

9. april 2014

LBK

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

"at tale med dem om det"-måden er åbenbart ikke effetktiv nok.

Jeg ville sige fra. Sige fx "nej, mor det er ikke i orden, han (barnet) må gerne spise rugbrød med fingrene" ,. Eller "nej far, hun (barnet) må gerne lege med dukketingene på gulvet) Eller hvad det nu kan være.

Også selvom barnet hører det (som jeg egentlig ikke er tilhænger af).

Vil de ikke "finde" sig i det, så var det slut med besøg af mig i en længere periode. OGSÅ selvom at børnene vil lide et tab for den periode.

Anmeld

9. april 2014

jette danielsen

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd.

De må ikke,:

Snakke højt 

Klø sig i næsen

Ikke bruge sut 

Ikke bruge ble

Tak for dejlig mad 

Må jeg be om 

Ja tak og nej tak 

puha! får så ondt af dig når jeg læser dette.

Vi har selv 3 børn , næsten samme alder og næsten samme problem, blot er det farmor og farfar i vores tilfælde.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig at læse lidt om min historie, den er pænt tragisk, men kan ikke lade være med  af tænk at den kunne hjælpe dig, da du kan se at du ikke er alene, for du har åbenbart også haft det rigtigt svært kan jeg regne ud, siden du vælder at bruge samme løsning som mig , nemlig at skrive her ind, i håb om at følelsen vil holde op med at æde dig indvendigt fra.

Stakkels, stakkels dig, det er virkelig et hårdt liv du går i møde, hvis de ikke ændre adfærd.

Her er min historie i en kort version.

Min mor blev så lykkelig da hun hørte at jeg var gravid, hun har altid støttet op om mig og været der for mig hele livet igennem.

2 mdr. inden min fødsel dør hun.

farmor og farmor på min kærstes side havde vi haft et fint forhold til ind til da.

men lige siden vi fik vores lille dreng, har de prøvet at skabe splid imellem mig og min kæreste. bla ved ikke at se os som en familie det er noget jeg ved idag. Farmor har flere gange hevet min dreng ud af armene på mig hvis jeg har ville trøste ham, svinet ham til, syntes jeg (ved at kalde ham for nasseren)

fordi de jo gridser lidt når de er igang med at lære at spise selv.

Jeg har så mange eksempler på hvordan de har gjort os for træd.

Jeg blev mere og mere ødelagt som mor da jeg ingen støtte fik. (jeg fik stører og stører præstations angst)

desværre ikke kun over for dem, men i det hele taget.

Det ødelagde min verden fuldstændigt (selvfølgelig fordi jeg samtidig gik i en kæmpe sorg) og jeg var af den grund ikke parart til at sige fra over for dem, som jeg ellers ville have været. 

Til at starte med holdt de deres opførelsel skjult over for min kæreste, så svigermor ventede altid med at nedgører mig til han havde forladt rummet. (så det varede meget længe inden vi kunne kæmpe mod dem sammen)da han altid så dem i et godt lys

Til sidst tog det overhånd, svigermor så sit snit til at fortælle mig(bag min kærstes ryg) at mine børn fortjente at jeg bleg kørt på den lukkede afdeling og gemt væk bag lås og slå, her satte jeg grænsen.

Jeg blev vildt tosset på hende, især fordi det var i min lejlighed hun var og jeg hævede derfor stemmen og råbte at hunskulle forlade vores hjem (min kæreste var i bad)

og kom farende ud, hun pejede nu på mig og sagde til ham, (se din kæreste er vildt hidsig, jeg tilbyder at kører op og se om jeg kan få hende indlagt)

Jeg havde ikke tid til at forklarer min kæreste om hændelsen, jeg forsatte med at råbe af hende i håb om jeg fik hende ud, det lykkedes ikke, så jeg tog nu mit barn for selv at gå. (han var ca 6 måneder gammel dengang)

Hende i døren stoppede hun mig og hev min baby ud af armene på mig.

(faderen har senere måtte i tearpi for at have overværet dette, fordi det var så voldsomt for ham at opleve, da han jo aldrig havde set sin mor i det lys før.

Det endte med at jeg blev nød til at forlade lejligheden selv, da jeg næktede at stå og hive i mit eget spædbarn.

Følelsen af afmagt hed harforfulgt mig lige siden.

og går hånd i hånd med præstationsangsten som vi den dag idag begge lider meget af.

Vi får stadig professionel hjælp, da det har ødelagt så meget for os at blive behandlet på den måde.

Idag har vi intet forhåld til dem, ud over at min kærste ser dem ca 1 gang om året.

Det har været et helvede at skulle alt dette igenne.

vi har siden hænd fået 2 børn mere.

Mit råd til dig er at du skal kontakte en professionæl psygolog og så skal du sige til dine forældre at hvis de vil fortsætte med at se jer, så skal de starte i tearpi en gang om ugen da du syntes at de ikke kan finde ud af tege det alvorligt når du prøver at fortælle dem hvordan de får såret jer.

det kan virkelig ende katastrofalt hvis du ender med at prøve at holde ud i stædet. få sat en grænse op rundt om jer som familie og stol på at du gør det godt nok som mor, det er selvfølgelig ikke dine børn der er noget galt med.

Der er kun noget galt i den måde dine forældre opfører sig på. Du kan ikke holde til det i længden fordi det skader en som mor hvis man bliver behandlet på den måde.

Lad værer med at holde ud, stol på dine fornæmmelser.

Dine børn gør det godt nok, er høffelige nok og så vidrer og selv hvis det var nogle ustyrelige unger der altid ødelagde alting så skulle dine forældre stadig ikke gøre andet end at elske dem og påskønne dig som mor, så de er virkelig forkert på den.

Det er virkelig også synd for dine børn at være med hos dem hvis der i virkeligheden ikke er plads til at de er der.

Det er sku ikke dine forældre der skal bestemme om der skal leges under bordet, (DET ER DIG)

og når du kan se at de ikke har gæster så skal de da have lov til at værer der!

Det er først på sigt at dine børn vil blive mærket af deres behandling, så sørg for at få det stoppet nu, med det samme inden nogen af jer får dårligt selvær osv for det er det aller værste for børnene hvis du selv ender op med at blive usikker, så vil du jo ikke være parart til at kunne beskytte dem i den ydre verden.

Skab den plads til dine børn som de fortjæner, lad ikke bæsteforældrene bestemme hvad der er rigtigt og forkert.

Du kan se at dine børn gør så mange prisværdige ting, sørg for at de får respons på dette, og lad være at finde dig i den behandling dine børn lige nu bliver udsat for når i er sammen med dem.

et forslag er også kun at se dem når i er hos jer, for så er det jer der sætter reglerne og så behøver dine børn ikke at blive irette sat hele tiden.

held og lykke med det hele.  mange knus fra mig

Anmeld

9. april 2014

Rockertand

jette danielsen skriver:

puha! får så ondt af dig når jeg læser dette.

Vi har selv 3 børn , næsten samme alder og næsten samme problem, blot er det farmor og farfar i vores tilfælde.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig at læse lidt om min historie, den er pænt tragisk, men kan ikke lade være med  af tænk at den kunne hjælpe dig, da du kan se at du ikke er alene, for du har åbenbart også haft det rigtigt svært kan jeg regne ud, siden du vælder at bruge samme løsning som mig , nemlig at skrive her ind, i håb om at følelsen vil holde op med at æde dig indvendigt fra.

Stakkels, stakkels dig, det er virkelig et hårdt liv du går i møde, hvis de ikke ændre adfærd.

Her er min historie i en kort version.

Min mor blev så lykkelig da hun hørte at jeg var gravid, hun har altid støttet op om mig og været der for mig hele livet igennem.

2 mdr. inden min fødsel dør hun.

farmor og farmor på min kærstes side havde vi haft et fint forhold til ind til da.

men lige siden vi fik vores lille dreng, har de prøvet at skabe splid imellem mig og min kæreste. bla ved ikke at se os som en familie det er noget jeg ved idag. Farmor har flere gange hevet min dreng ud af armene på mig hvis jeg har ville trøste ham, svinet ham til, syntes jeg (ved at kalde ham for nasseren)

fordi de jo gridser lidt når de er igang med at lære at spise selv.

Jeg har så mange eksempler på hvordan de har gjort os for træd.

Jeg blev mere og mere ødelagt som mor da jeg ingen støtte fik. (jeg fik stører og stører præstations angst)

desværre ikke kun over for dem, men i det hele taget.

Det ødelagde min verden fuldstændigt (selvfølgelig fordi jeg samtidig gik i en kæmpe sorg) og jeg var af den grund ikke parart til at sige fra over for dem, som jeg ellers ville have været. 

Til at starte med holdt de deres opførelsel skjult over for min kæreste, så svigermor ventede altid med at nedgører mig til han havde forladt rummet. (så det varede meget længe inden vi kunne kæmpe mod dem sammen)da han altid så dem i et godt lys

Til sidst tog det overhånd, svigermor så sit snit til at fortælle mig(bag min kærstes ryg) at mine børn fortjente at jeg bleg kørt på den lukkede afdeling og gemt væk bag lås og slå, her satte jeg grænsen.

Jeg blev vildt tosset på hende, især fordi det var i min lejlighed hun var og jeg hævede derfor stemmen og råbte at hunskulle forlade vores hjem (min kæreste var i bad)

og kom farende ud, hun pejede nu på mig og sagde til ham, (se din kæreste er vildt hidsig, jeg tilbyder at kører op og se om jeg kan få hende indlagt)

Jeg havde ikke tid til at forklarer min kæreste om hændelsen, jeg forsatte med at råbe af hende i håb om jeg fik hende ud, det lykkedes ikke, så jeg tog nu mit barn for selv at gå. (han var ca 6 måneder gammel dengang)

Hende i døren stoppede hun mig og hev min baby ud af armene på mig.

(faderen har senere måtte i tearpi for at have overværet dette, fordi det var så voldsomt for ham at opleve, da han jo aldrig havde set sin mor i det lys før.

Det endte med at jeg blev nød til at forlade lejligheden selv, da jeg næktede at stå og hive i mit eget spædbarn.

Følelsen af afmagt hed harforfulgt mig lige siden.

og går hånd i hånd med præstationsangsten som vi den dag idag begge lider meget af.

Vi får stadig professionel hjælp, da det har ødelagt så meget for os at blive behandlet på den måde.

Idag har vi intet forhåld til dem, ud over at min kærste ser dem ca 1 gang om året.

Det har været et helvede at skulle alt dette igenne.

vi har siden hænd fået 2 børn mere.

Mit råd til dig er at du skal kontakte en professionæl psygolog og så skal du sige til dine forældre at hvis de vil fortsætte med at se jer, så skal de starte i tearpi en gang om ugen da du syntes at de ikke kan finde ud af tege det alvorligt når du prøver at fortælle dem hvordan de får såret jer.

det kan virkelig ende katastrofalt hvis du ender med at prøve at holde ud i stædet. få sat en grænse op rundt om jer som familie og stol på at du gør det godt nok som mor, det er selvfølgelig ikke dine børn der er noget galt med.

Der er kun noget galt i den måde dine forældre opfører sig på. Du kan ikke holde til det i længden fordi det skader en som mor hvis man bliver behandlet på den måde.

Lad værer med at holde ud, stol på dine fornæmmelser.

Dine børn gør det godt nok, er høffelige nok og så vidrer og selv hvis det var nogle ustyrelige unger der altid ødelagde alting så skulle dine forældre stadig ikke gøre andet end at elske dem og påskønne dig som mor, så de er virkelig forkert på den.

Det er virkelig også synd for dine børn at være med hos dem hvis der i virkeligheden ikke er plads til at de er der.

Det er sku ikke dine forældre der skal bestemme om der skal leges under bordet, (DET ER DIG)

og når du kan se at de ikke har gæster så skal de da have lov til at værer der!

Det er først på sigt at dine børn vil blive mærket af deres behandling, så sørg for at få det stoppet nu, med det samme inden nogen af jer får dårligt selvær osv for det er det aller værste for børnene hvis du selv ender op med at blive usikker, så vil du jo ikke være parart til at kunne beskytte dem i den ydre verden.

Skab den plads til dine børn som de fortjæner, lad ikke bæsteforældrene bestemme hvad der er rigtigt og forkert.

Du kan se at dine børn gør så mange prisværdige ting, sørg for at de får respons på dette, og lad være at finde dig i den behandling dine børn lige nu bliver udsat for når i er sammen med dem.

et forslag er også kun at se dem når i er hos jer, for så er det jer der sætter reglerne og så behøver dine børn ikke at blive irette sat hele tiden.

held og lykke med det hele.  mange knus fra mig

Hvor forfærdeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.