Overreagerer jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2014

Muhmi

Mallemus77 skriver:

Jeg må lige ha nogle udenforståendes meninger ang følgende. 

Vi har netop holdt barnedåb for vores dejlige tvillingepiger. Dåben stod kl 11. Pga det sene tidspunkt og i disse "kagetider" havde vi valgt, at vi ikke sku ha dessert. Vi havde bestilt en rigtig flot kage med dåbsmotiv som vi så sku ha som dessert sammen med kaffen. Men men men netop som børnene sku til ud at lege kommer min svigerfar og siger, at vi ska sidde os til bords igen. Ind kommer 2 store isbomber..... Det havde de så lige bestemt at vi sku ha. Jeg blev rigtig vred. følte at, de ville overtage festen, som om at det vi havde planlagt ikke var godt nok. Jeg sagde ikke rigtig noget til dem - for familiefredens skyld. Men tror nu nok de ku mærke det på mig. 

Jeg har virkelig tænkt meget på det og skummer stadig af raseri når jeg tænker på det. 

Overreagerer jeg....?

Næh du overreagerede netop ikke ved ikke at sige noget

Vi kender ikke dine følelser eller forhold til dine svigerforældre Men hvis det er et normalt fungerende forhold hvor alle kan lide alle - agtigt, så kan jeg godt forstå de havde lyst til at give jer en god overraskelse Men hvis de derimod vidste at du havde bestilt kage til dessert (Hvilket jeg synes en kage er) så ville jeg måske også gå hen og blive en smule mobset til at starte med, men derefter smide det af mig, for når man bestiller en flot kage, så er det jo mest udseendet man er ude efter, det er jeg i hvert fald, og ja, folk har vel set jeres fine gestus til jeres barn i form af kage, men samtidig været helt mættet af dejlige lækre sager når de gik hjem... Det er da totalt win win-agtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Muhmi

Mor11 skriver:

Ligemeget hvor velment det er, er det vildt ubehøvlet at "blande" sig i andres arrangement på den måde. Jeg var blevet både ked og gal! 

Ville også føle at de ikke synes vores arrangement var godt nok. Synes i skal snakke med dem om det så de forstår at det ikke er noget de skal gøre igen! De kunne jo have spurgt om i var interesserede i det, i stedet for at overrule jer på den måde. 

Så det ville ikke være ok at jeg lavede et super spontant og (måske) sjovt indlæg til din 50 års fødselsdag, selvom du havde bestilt underholdning?

Anmeld

8. april 2014

Muhmi

hesøth skriver:

Det korte svar: JA!

Altså de ville overraske jer, hjælpe jer - fordi de holder af jer, og ville gøre jer glade.

Tror du helt ærligt, at verden er fuld af onde svigermonstre, der laver sammensværgelser for at ødelægge andres fester med is-bomber?? Ville du have det på præcis samme måd, hvis det var din mor, der havde gjort det?

Sit back and relax - og glæd dig over at andre ønskede at glæde jer!!

Anmeld

8. april 2014

Mamalou

Åhhh tænk at to isbomber kan skabe så meget vrede. Jeg synes det er en sød tanke, der virkelig ikke kunne sætte mit pis kog. Der skal heldigvis meget mere til.

Anmeld

8. april 2014

Mamalou

hesøth skriver:

Det korte svar: JA!

Altså de ville overraske jer, hjælpe jer - fordi de holder af jer, og ville gøre jer glade.

Tror du helt ærligt, at verden er fuld af onde svigermonstre, der laver sammensværgelser for at ødelægge andres fester med is-bomber?? Ville du have det på præcis samme måd, hvis det var din mor, der havde gjort det?

Sit back and relax - og glæd dig over at andre ønskede at glæde jer!!

Anmeld

8. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Muhmi skriver:

Så det ville ikke være ok at jeg lavede et super spontant og (måske) sjovt indlæg til din 50 års fødselsdag, selvom du havde bestilt underholdning?

Jo, men det ville være super træls hvis du gik på scenen samtidig med den underholdning jeg selv havde bestilt, så ville nok sætte pris på at du lige forhørte dig om aftenens program først  

Men, jeg synes ikk det er det samme at bidrage med en sang/tale/underholdning som at blande sig i menuen man bruger sgu lang tid på at arrangere og har måske nerver på op til dagen, netop fordi man bare gerne vil have at alle hygger sig og synes man har lavet et godt arrangement. Hvis nogen så kom og serverede en anden dessert end VI havde valgt, så ville jeg føle mig trådt på og føle at MIT arrangement så nok ikke var fyldestgørende for vedkomne. Og jeg har altså et super forhold til mine svigere og egne forældre, men nogengange skal de blande sig udenom eller i det mindste spørge først. synes jeg ikk er for meget forlangt. 

Anmeld

8. april 2014

fo82

Muhmi skriver:

Er jeg det eneste lalleglade fjols der frygter at de er selvmordsisbomber? 

Nå til det seriøse - hvis de har gjort det af god mening så fred være med det...

hvis det er af misundelse over at dine forældre kommer med stor kage ville jeg nok trække på skuldrene og tænke "måske de har følt sig uden for og ikke vil stå tilbage - måske jeg skulle have involveret dem lige så meget som mine egne forældre?"

men ingen har taget skade - og sabotagen kan vidst kaldes begrænset ;-)

i øvrigt har min svigermor isbomber i sin fryser - og jeg gør hvad der står i min magt for at afvæbne hende  

Anmeld

8. april 2014

fo82

Muhmi skriver:

Er jeg det eneste lalleglade fjols der frygter at de er selvmordsisbomber? 

Nå til det seriøse - hvis de har gjort det af god mening så fred være med det...

hvis det er af misundelse over at dine forældre kommer med stor kage ville jeg nok trække på skuldrene og tænke "måske de har følt sig uden for og ikke vil stå tilbage - måske jeg skulle have involveret dem lige så meget som mine egne forældre?"

men ingen har taget skade - og sabotagen kan vidst kaldes begrænset ;-)

i øvrigt har min svigermor isbomber i sin fryser - og jeg gør hvad der står i min magt for at afvæbne hende  

Anmeld

8. april 2014

isabellasmor

Jeg synes bestemt du overreagere og kan kun se det som en sød gestus . 

Anmeld

9. april 2014

Trekløver(:

Mallemus77 skriver:

Jeg må lige ha nogle udenforståendes meninger ang følgende. 

Vi har netop holdt barnedåb for vores dejlige tvillingepiger. Dåben stod kl 11. Pga det sene tidspunkt og i disse "kagetider" havde vi valgt, at vi ikke sku ha dessert. Vi havde bestilt en rigtig flot kage med dåbsmotiv som vi så sku ha som dessert sammen med kaffen. Men men men netop som børnene sku til ud at lege kommer min svigerfar og siger, at vi ska sidde os til bords igen. Ind kommer 2 store isbomber..... Det havde de så lige bestemt at vi sku ha. Jeg blev rigtig vred. følte at, de ville overtage festen, som om at det vi havde planlagt ikke var godt nok. Jeg sagde ikke rigtig noget til dem - for familiefredens skyld. Men tror nu nok de ku mærke det på mig. 

Jeg har virkelig tænkt meget på det og skummer stadig af raseri når jeg tænker på det. 

Overreagerer jeg....?

Jeg synes du overragere en smule. Det er nok ikke noget de har gjort for at genere jer. Det var da en meget sød tanke, men hvis i virkelig er blevet vrede over det, så må i jo sige til dem at de ikke må overraske jer en anden gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.