Overreagerer jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.074 visninger
30 svar
64 synes godt om
8. april 2014

Mallemus77

Jeg må lige ha nogle udenforståendes meninger ang følgende. 

Vi har netop holdt barnedåb for vores dejlige tvillingepiger. Dåben stod kl 11. Pga det sene tidspunkt og i disse "kagetider" havde vi valgt, at vi ikke sku ha dessert. Vi havde bestilt en rigtig flot kage med dåbsmotiv som vi så sku ha som dessert sammen med kaffen. Men men men netop som børnene sku til ud at lege kommer min svigerfar og siger, at vi ska sidde os til bords igen. Ind kommer 2 store isbomber..... Det havde de så lige bestemt at vi sku ha. Jeg blev rigtig vred. følte at, de ville overtage festen, som om at det vi havde planlagt ikke var godt nok. Jeg sagde ikke rigtig noget til dem - for familiefredens skyld. Men tror nu nok de ku mærke det på mig. 

Jeg har virkelig tænkt meget på det og skummer stadig af raseri når jeg tænker på det. 

Overreagerer jeg....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Fuglemor

Selvfølgelig var det pænt af dem. Men jeg kan godt forstå dig. Og hvis du havde meldt ud det var sådan det var så synes jeg ikke de kan være det bekendt

Anmeld

8. april 2014

liten-mamma

Vi har netop holdt barnedåb for vores dejlige tvillingepiger. Dåben stod kl 11. Pga det sene tidspunkt og i disse "kagetider" havde vi valgt, at vi ikke sku ha dessert. Vi havde bestilt en rigtig flot kage med dåbsmotiv som vi så sku ha som dessert sammen med kaffen. Men men men netop som børnene sku til ud at lege kommer min svigerfar og siger, at vi ska sidde os til bords igen. Ind kommer 2 store isbomber..... Det havde de så lige bestemt at vi sku ha. Jeg blev rigtig vred. følte at, de ville overtage festen, som om at det vi havde planlagt ikke var godt nok. Jeg sagde ikke rigtig noget til dem - for familiefredens skyld. Men tror nu nok de ku mærke det på mig. 

Jeg har virkelig tænkt meget på det og skummer stadig af raseri når jeg tænker på det. 

Overreagerer jeg....?

Nej det synes jeg bestemt ikke du gør. Det er din/jeres fest og I skal have lov at gøre præcis som I vil. 

Jeg var selv blevet sur, ked og skuffet. 

En ting er at hjælpe, men synes ikke de kan være bekendt at gøre det uden jeres godkendelse. Specielt ikke når i selv havde sørget for kage.

Anmeld

8. april 2014

CaWi

Mallemus77 skriver:

Overreagerer jeg....?

De skulle helt klart ha spurgt jer om det var okay med jer.
Kan godt forstå du er sur og skuffet.

Anmeld

8. april 2014

SandraXOXO

Ej hvor irriterende! Men Mon ikke de har gjort det for at være søde? En storslået gestus ville mine forældre kalde det. Mine forældre er indimellem også sådan. Lidt ligesom da min datter fyldte 1 og vi holdt sund og lækker fødselsdag og ville ikke fylde hende med slik. Så kom de da lige med kager og kakao- for det hører sig jo til. Arg! ;-) Den generation kan bare ikke hygge sig uden at overæde! Men de mener det godt, kind of :-P
Jeg plejer ikke at sige noget, det er ikke værd at blive uvenner over, losser dem bare i røven mentalt. ;-)

Anmeld

8. april 2014

Kit

Jeg ville måske lige spørge manden om de måske har spurgt ham inden. Kan være meget tilfældigt, at de har spurgt om dessert og der er svaret, nej - bare kage til kaffen og de så har sagt, at det vil de da gerne sørge for så...

Bare en tanke - det kunne min mand nemlig godt have fundet på, uden at tænke over, hvad jeg lægger i det. Mænd og kvinder tænker ikke altid ens

Håber I havde en dejlig dåb alligevel og du kunne nyde dagen.
Er sikker på, at de har skaffet de isbomber til dagen i den bedste mening og fordi de er glade for jer og pigerne.

Anmeld

8. april 2014

Ciss

Sansynligvis har de bare villet bidrage og gøre sit til festlighederne. Men det er da hamrende irriterende alligevel, at de ikke lige har spurgt jer, om I havde lyst til at få desserten. Jeg kan godt forstå, at du reagerer. - Men jeg ville ikke lave en sag ud af det. Der kommer langt vigtigere kampe efterhånden. Så ville jeg hellere foregribe næste gang, I evn skal arrangere noget, og sige noget i stil med "I skal ikke tage noget med. Vi har styr på det". F eks.

Anmeld

8. april 2014

Kløver

Selvom intentionen sikkert var velment var jeg også blevet rigtig vred

Til min den ældstes dåb var det 3 retters, på kro, hvor vi betalte ekstra for at få kaffe og at vi selv tog kagen med, dvs vi gav fuld pris for kaffe og kage, men medbragte kagen. Desserten skulle være is, men på dagen servere de tung chokoladekage og de vidste jeg havde brugt mange timer på selv at lave stor 3 etagers kage til min søn. Blev så rasende og har nægtet at holde noget der igen.

Jeg synes faktisk at det er ubehøvlet at komme med isbomber, og blande sig på den måde, selvom det er velment. Vi holdte jo 3 retters + kagebord med nr 1, 2 gang holdte vi i min mors have med helstegt pattegris og der var dåbskage også desserten. Denne gang bliver eet i forsamlingshus, med smørrebrød og dåbskage til dessert. Kage er da en lækker dessert og forstår godt hvordan du føler

Kan du ikke tage en snak med dem og sige, at du sætter pris på tanken, men at i gerne vil spørges en anden gang og at jeres planlægning skal respekteres og hvor ked/såret/vred du faktisk blev

Anmeld

8. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ligemeget hvor velment det er, er det vildt ubehøvlet at "blande" sig i andres arrangement på den måde. Jeg var blevet både ked og gal! 

Ville også føle at de ikke synes vores arrangement var godt nok. Synes i skal snakke med dem om det så de forstår at det ikke er noget de skal gøre igen! De kunne jo have spurgt om i var interesserede i det, i stedet for at overrule jer på den måde. 

Anmeld

8. april 2014

Mallemus77

Kit skriver:

Jeg ville måske lige spørge manden om de måske har spurgt ham inden. Kan være meget tilfældigt, at de har spurgt om dessert og der er svaret, nej - bare kage til kaffen og de så har sagt, at det vil de da gerne sørge for så...

Bare en tanke - det kunne min mand nemlig godt have fundet på, uden at tænke over, hvad jeg lægger i det. Mænd og kvinder tænker ikke altid ens

Håber I havde en dejlig dåb alligevel og du kunne nyde dagen.
Er sikker på, at de har skaffet de isbomber til dagen i den bedste mening og fordi de er glade for jer og pigerne.

De havde ikke spurgt min mand. Han var osse sur.  Jeg er da osse sikker på, at de har gjort det i bedste mening. Men noget i mig tænker osse at de har gjort det for deres egen skyld. Mine forældre betalte for kagen nemlig....

og bortset for det så havde vi en dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.